Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Most 2022, neděle: Druhá místa Doubka a Lacka, Semerád nedojel

Michal Štěpanovský
Diskuze (1)

Dvě druhá vybojovali čeští závodníci v nedělním programu TEXTAR Czech Truck Prix 30 let & NASCAR Whelen Euro Series na okruhu v Mostě. V závodě EuroNASCAR 2 skončil Martin Doubek na stříbrné příčce a stejný výsledek vybojoval Adam Lacko v závodě ME tahačů.

V souboji o titul cestovních vozů TCR Eastern Europe musel bohužel kvůli technické závadě vozu odstoupit Petr Semerád. Závod cesťáků znovu vyhrál trojnásobný evropský šampion Petr Fulín.

Nedělní program závodů měl stejnou skladbu jako o den dříve. Dvakrát se předvedli ve dvou kategoriích vozy EuroNASCAR, dvakrát nejtěžší závodní auta v mistrovství Evropy tahačů a k tomu se přidalo závěrečné letošní vystoupení cestovních vozů v seriálu TCR Eastern Europe. Podle údajů pořadatelů přihlíželo víkendu 35 400 platících diváků.

EuroNASCAR: Doubek boj o bednu nevzdává

Sobotní závod kategorie EuroNASCAR 2 byl zvláštní, vždyť se odjelo pouhých pět kol z šestnácti v plném tempu. Jezdci absolvovali v neděli ráno speciální brífink, který vyvolali šéfové šampionátu NASCAR z USA. Bohužel někteří si nevzali k srdci důrazná slova sportovních komisařů, aby se piloti snažili zabránit kolizím a více se závodilo. Polovinu ze čtrnácti okruhů totiž strávil na trati safety car.

Český jezdec Martin Doubek (Ford Mustang) z týmu Orion Racing startoval z první řady a v cíli si zopakoval druhé místo z předchozího dne. V tomto šampionátu určují pořadí na startu nejrychlejší časy na jedno kolo z prvního závodu. A právě, tady doplatil Doubek na kolizi a následné odstoupení ze sobotního závodu a se svým dosaženým časem začínal v neděli až z jedenácté řady, z dvaadvacátého místa.

Po prvním kole se Doubek posunul o pět míst, ale v následujícím šest pozic ztratil. „Dostal jsem ve vracečce naprosto nesmyslnou ránu od jednoho Itala, který mě roztočil, poslal do štěrku. Navíc mi zhasl motor a nechal jsem tam minimálně dvacet sekund,“ líčil český jezdec své potíže. Z třiadvacátého místa se vytáhl až na jedenácté v cíli. Ani závěrečný závod vozů EuroNASCAR se neobešel bez výjezdu safety caru, který strávil na trati čtyři ze čtrnácti okruhů. 

„Víkend v Mostě nehodnotím z pohledu výsledků šťastně. Také při třetím startu na domácí trati se mi nevyhnuly problémy. Tentokrát to nebylo vyloženě selhání techniky, ale šlo o souhru okolností při sobotní kolizi v první zatáčce v kategorii EuroNASCAR PRO. V sobotu jsem mluvil o protestu na vůz Itala Nasky, tak ten jsme nakonec podali. Společně s dalšími třemi týmy jsme navíc podali stížnost francouzskému promotérovi a ten ji bude řešit. Rychlostní převaha tohoto závodníka není normální,“ uvedl Doubek. V kategorii EuroNASCAR PRO si v průběžném pořadí pohoršil z druhého místa. Naopak v klasifikaci EuroNASCAR 2 si vylepšil původně čtvrtou příčku. „Máme před sebou ještě dva závody a ten závěrečný se hodnotí dvojnásobným počtem bodů. Na konci sezony se navíc škrtá nejhorší víkend. Takže naše šance na konečné pódiové umístění v obou kategoriích určitě je,“ dodal Martin Doubek ke svým sportovním vyhlídkám.

EuroNASCAR PRO: 1. Day (Izrael/Chevrolet Camaro); Graff (Švéd./Ford Mustang) +0,967; 3. Ercoli (It./Chevrolet Camaro) +1,946; … 11. Doubek (ČR/Ford Mustang) +7,482.

EuroNASCAR 2: 1, Naska (It./Chevrolet Camaro) 33:39,241 (prům. rychl. 105,131 km/h); 2. Doubek (ČR/Ford Mustang) +0,631; 3. Tziortzis (Kypr/Euronascar2) +4,394; … 12. A. Kolocová +13,414.

Oficiální průběžné pořadí v obou kategoriích promotér šampionátu dosud nepublikoval.

TCR: Semeráda zastavila technika

Prasklé svody na výfuku zastavily předčasně vůz Petra Semeráda v závěrečném závodě TCR Eastern Europe. Český jezdec, který vedl průběžné pořadí, tak přišel o šanci vyhrát letošní šampionát. Na startovním roštu stálo prvních osm jezdců ze sobotního závodu v opačném pořadí. Od startu vyrazil nejrychleji Václav Janík (Hyundai i20N TCR) sledovaný Polákem Bartoszem Groszkem (Audi RS3 LMS TCR), který rovněž usiloval o titul. Ve třetím kole, z celkových patnácti, se dostal na první místo sobotní premiant Petr Fulín a přehledem ho udržel až do cíle s náskokem jedenácti sekund. Po závodě bohužel nepřišel na stupně vítězů, ale spěchal na lékařské ošetření. V zaváděcím kole, když měl otevřené boční okénko vozu, prolétl kamínek od kola jednoho ze soupeřů otevřeným hledím přilby a zasáhl ho do oka.

Semerád začal na pátém místě a vypracoval se na třetí za Groszka, ale na konci pátého kola zajel do boxů, ale dále už bohužel nepokračoval. Groszek dojel nakonec na čtvrtém místě a stal se letošním mistrem TCR Eastern Europe. „Mostecký okruh dobře znám, a když jsem se v sobotním závodě dostal v celkovém průběžném hodnocení na první místo, cítil jsem obrovskou motivaci. A věřím, že kdybych nemusel odstoupit, Groszeka bych předjel. Technika ale selhala. Ačkoliv je celkové druhé místo v hodnocení šampionátu určitě z vnějšího pohledu velkým úspěchem, mrzí mě, že jsme nemohli o titulu rozhodnout na trati.“ konstatoval Petr Semerád.

Výsledky – sobota: 1. Fulín (ČR/Cupra Leon Competition TCR) 25:30,713 (prům. rychl. 148,590 km/h); 2. Janík (ČR/Hyundai i30N TCR) +10,970; 3. Steibel (Něm./Cupra TCR) +14,934; … 5. Čížek (ČR/Cupra Leon Competition TCR); 7. Adámek (ČR/Audi RS3 LMS TCR) +36,463; 8. Smejkal (ČR/Cupra TCR) +41,839.

Konečné pořadí TCR Eastern Europe: 1. Groszek 180; 2. Semerád (ČR/Cupra Leon Competition TCR) 169; 3. Čížek 134; 5. Steibel 97; 6. Homola (Slov./Hyundai Elantra N TCR) 83.

Tahače: Lacko s předjetím nespěchal

V úvodní jízdě tahačů v neděli si dojel pro jedenácté prvenství sezony naprosto suverénním způsobem od startu až do cíle Maďar Norbert Kiss. Čech Adam Lacko (Freightliner) odstartoval z pátého kvalifikačního místa a na stejné příčce dojel i do cíle. Všech jedenáct kola doslova visel na zadním nárazníku Antonia Albaceteho (MAN), ale zkušený Španěl se nenechal vyprovokovat k chybě a svou čtvrtou pozici udržel. 

Do druhého závodu startovalo tradičně prvních osm jezdců z úvodní jízdy v opačném pořadí. Na první místo se po startu dostal Brit Jamie Anderson a udržel ho až do cíle, Zopakoval si tak stejný úspěch jako předchozí den. Adam Lacko odstartoval jako třetí a v sedmém kole zdolal po tvrdém boji Němce Lukase Hahna. Stejně jako v sobotu si dojel pro druhé místo, i když tentokrát s větším časovým odstupem. „Dnešní nastavení auta bylo výrazně lepší než o den dříve. V posledním závodě jsem nechtěl s předjetím Hahna čekat, abych neudělal nějakou chybu. Viděl jsem v zrcátku hladové vlčáky, kteří čekali na moje zaváhání. První pokud o předjetí mi sice nevyšel, ale alespoň se pobavili diváci. Druhý pokus v dvojité zatáčce po startu už byl na jistotu a povedl se. Po domácím víkendu jsme se přiblížili třetímu místu v průběžném pořadí mistrovství,“ uvedl Lacko.

Výsledky – 1. jízda: 1. Kiss (Maď./MAN) 22:34,829 (prům. rychl. 123,112 km/h); 2. Lenz (Něm./MAN) +5,518; 3. J. Hahn (Něm./Iveco) +7,477; … 5. Lacko (ČR/Freightliner) +10,222. 2. jízda: 1. Anderson (Brit./MAN) 22:51,806 (prům. rychl. 121,588 km/h); 2. Lacko +4,970; 3. L. Hahn (Něm./Iveco) +7,239.

Průběžné pořadí: 1. Kiss (Maď./MAN) 257; 2. Hahn (Něm./Iveco) 197; 3. Lenz (Něm./Iveco) 184; 4. Lacko 158.

Foto: Petr Frýba

Michal Štěpanovský
Diskuze (1)

Doporučujeme

5. 9. 2022 09:49
výzva vládního slepence
Vláda pětislepence vyzývá občany "zvážit spotřebu pohonných hmot, protože Česko je palivově závislé na Rusku a část peněz za ropu končí právě tam." ale zde se pro nic a zcela bezúčelně spalují tuny paliva :no:

Zdroj: https://www.idnes.cz/…70313_domaci_kop