Motor z A 45 AMG nebude jen pro kompakty
Sportovní divize AMG stuttgartské automobilky Mercedes-Benz vyvinula pro novou generaci svých kompaktních modelů s předokolkovou platformou špičkový čtyřválcový motor 2.0 Turbo, používaný v ostrých verzích 45 AMG, zatímco všechna auta AMG od střední třídy výš spoléhají na motory V8, což by se ale v blízké době mělo změnit.
Tobias Mörs, jenž AMG v současnosti šéfuje, v rozhovoru pro britský What Car řekl, že ačkoli konečné rozhodnutí ještě nebylo učiněno, v současnosti se uvažuje o použití dvoulitrového čtyřválce i v jiném, než kompaktním autě, patrně s karoserií sedan.
Jinými slovy v Affalterbachu, respektive ve Stuttgartu, přemýšlejí, že by vyplnili značnou mezeru mezi modelem C 400 a C 63 AMG. To celkem ladí se spekulacemi posledních dní a týdnů, že se chystá verze C 450 AMG Sport, tedy takové stuttgartské "M Performance Series". Jenže v jeho případě panoval názor, že dostane turbodmychadlem přeplňovaný V6 3,0 l.
Jakkoli by vznikl v nabídce Mercedesu paradox, kdy bude v hierarchii modelů čtyřválec, šestiválec, čtyřválec a osmiválec, z hlediska downsizingu, jenž je u aktuální třídy C tématem číslo jedna, by toto rozhodnutí jistý smysl dávalo. Ačkoli by byl mezi C 400 a C 450 AMG Sport rozdíl jen přibližně 30 koní, díky propastnému rozdílu v točivých momentech by dynamicky vycházela posledně jmenovaná varianta podstatně lépe.
Tato "juniorka AMG" by se na rozdíl od C 63 AMG nebránila ani pohonu všech kol. Mörs současně potvrdil nechuť divize AMG pokoušet se o "sportovní turbodiesely" a připomenul nedávné rozhodnutí vyvinout hybridy se sportovní charakteristikou.