Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Motor z A 45 AMG nebude jen pro kompakty

Michal Fokt
Diskuze (27)
Mercedes zvažuje využití přeplňovaného dvoulitrového turbomotoru i pro větší vozy, než jsou současné kompakty A, CLA a GLA.

Sportovní divize AMG stuttgartské automobilky Mercedes-Benz vyvinula pro novou generaci svých kompaktních modelů s předokolkovou platformou špičkový čtyřválcový motor 2.0 Turbo, používaný v ostrých verzích 45 AMG, zatímco všechna auta AMG od střední třídy výš spoléhají na motory V8, což by se ale v blízké době mělo změnit.

Tobias Mörs, jenž AMG v současnosti šéfuje, v rozhovoru pro britský What Car řekl, že ačkoli konečné rozhodnutí ještě nebylo učiněno, v současnosti se uvažuje o použití dvoulitrového čtyřválce i v jiném, než kompaktním autě, patrně s karoserií sedan.

Jinými slovy v Affalterbachu, respektive ve Stuttgartu, přemýšlejí, že by vyplnili značnou mezeru mezi modelem C 400 a C 63 AMG. To celkem ladí se spekulacemi posledních dní a týdnů, že se chystá verze C 450 AMG Sport, tedy takové stuttgartské "M Performance Series". Jenže v jeho případě panoval názor, že dostane turbodmychadlem přeplňovaný V6 3,0 l.

Jakkoli by vznikl v nabídce Mercedesu paradox, kdy bude v hierarchii modelů čtyřválec, šestiválec, čtyřválec a osmiválec, z hlediska downsizingu, jenž je u aktuální třídy C tématem číslo jedna, by toto rozhodnutí jistý smysl dávalo. Ačkoli by byl mezi C 400 a C 450 AMG Sport rozdíl jen přibližně 30 koní, díky propastnému rozdílu v točivých momentech by dynamicky vycházela posledně jmenovaná varianta podstatně lépe.

Tato "juniorka AMG" by se na rozdíl od C 63 AMG nebránila ani pohonu všech kol. Mörs současně potvrdil nechuť divize AMG pokoušet se o "sportovní turbodiesely" a připomenul nedávné rozhodnutí vyvinout hybridy se sportovní charakteristikou.

Michal Fokt
Diskuze (27)
Avatar - CHerokee
26. 4. 2014 13:46
Re: Výroba
Akorát, že nemám to auto >:D , takže zatím mě to nemusí trápit vůbec.
Avatar - classic
26. 4. 2014 12:50
Re: Výroba
Máš recht.
Avatar - CHerokee
26. 4. 2014 12:17
Re: Výroba
A co mě na tom má zklamat? Áčko motor se skládá v Kölledě, nicméně exkluzivní způsob výroby je zachován. 1 technik 1 motor. Proto je tam na motoru ta plaketa s podpisem machra, co to složil. Mimochodem se vedou statistiky spolehlivosti motorů jednotlivých techniků a podle toho jsou i hodnoceni. V tomto městě jsem nebyl, ale v Affalterbachu - v motorárně jsem ztrávil skoro celý den. Úchvatný zážitek.
Avatar - classic
26. 4. 2014 12:09
Re: Výroba
Tedy, žádné zklamání se nekoná, ani mě to moc nepřekvapuje. Ale je to zajímavá informace.
Avatar - classic
26. 4. 2014 12:07
Re: Výroba
Asi tě zklamu. A sebe taky.

"The AMG facilities in Affalterbach host the production of the V8 and V12 engines, while the four cylinder engines that can be found in the A45 and CLA 45 AMG are produced elsewhere."

[odkaz]