Mototest CFMOTO 300CL-X: Ani potěr neostrouhal
Sázka na mix moderny a klasiky značce CFMOTO vyšla s modelem 700CL-X. Úspěch očekáváme taky u nováčka ve třístovkové třídě. Za desetitisícový příplatek nabídne proti základnímu modelu NK větší šmrnc.
Když jsme před rokem otestovali kompaktní kapotovanou mikrostřelu CFMOTO 300SR pro začátečníky, bavila nás točivým motorem a zábavnými jízdními vlastnosti. Dokonce až tak, že bychom si ji klidně zaparkovali do garáže k velké motorce na „takové to blbnutí po městě“.
Jenže by to chtělo vysoká řídítka a pohodlnější posez. A bingo, za stejnou cenu 109.990 Kč tady máme novinku 300CL-X! Ačkoliv technicky vychází z holého 300NK, neo-retro vypadá o dost dospěleji a skoro bychom si ho spletli se sedmistovkou. Vyzrále působí i za řídítky, vždyť výška sedla (mimochodem s protiskluzovým potahem) činí solidních 795 mm. Takže ani 180 cm vysoký jezdec si nepřipadá jako medvěd na tříkolce v cirkusu. A třeba zadní guma má šířku 150 mm, což je o centimetr víc než u stejně objemných sourozenců ze stejné líhně.
Po startu se z výfuku skrytého pod rámem ozve dospělý zvuk. Na levé rukojeti nacházíme tlačítko přepínání jízdních režimů. Automaticky volíme Sport, motůrek srdnatě zabere a žene se do otáček. Ve spojení s přesně řadicí šestistupňovou převodovkou je to nečekaný zážitek i pro zkušeného jezdce. Motorka se ochotně vrhá do zatáček, hodí se také tvrdší naladění podvozku s obrácenou přední vidlicí. Jen brzdy nám přišly u testovaného kusu slabší než u loni zkoušeného 300SR, respektive s pomalejším náběhem účinku.
Pokud se právě smějete, že s výkonem 20 kW to moc nemůže jet, sáhněte si do svědomí – z nuly na cokoliv jste po městě i s třístovkou spolehlivě rychlejší než všechno okolo. Maximálku jsme s metráčkovými redaktory vyhnali na 125 km/h. Víc bychom ani nechtěli, ochrana před větrem je nulová a k žánru stroje to vůbec nesedí. Zato jsme si nemohli odpustit aspoň lehké seskočení z asfaltu. Vysoká řídítka a uvolněná poloha dovolí lehké sklouznutí po šotolině, ale hladké gumy a litá kola varují před horším povrchem.
Nejlépe se cítí na okreskách. Tam všude nebude tříkilo brzdou ani s motorkářským potěrem za řídítky. A může vyrazit i na delší výlet – dovozce už nabízí stylové brašny nebo třeba nosič zadního kufru.
Plusy
- Zábavnost
- Skvělá ovladatelnost
- Točivý motor
Minusy
- Slabší brzdy
- Nulová ochrana před větrem
CF MOTO 300CL-X | |
Motor | čtyřdobý jednoválec DOHC |
Chlazení | kapalinou |
Zdvihový objem (cm3) | 292 |
Výkon (kW/min-1) | 20,5/8750 |
Točivý moment (Nm/min-1) | 25/7000 |
Převodovka | 6° manuální |
Sekundární převod | řetěz |
Startování | elektrické |
Brzda přední | jednoduchá kotoučová 292 mm s ABS |
Brzda zadní | kotoučová 220 mm |
Pneumatiky P a Z | 110/70 R17 a 150/60 R17 |
Výška sedla (mm) | 795 |
Pohotovostní hmotnost (kg) | 155 |
Objem nádrže (l) | 14,5 |
Základní cena (Kč) | 109 990 |