Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mototest CFMOTO 300CL-X: Ani potěr neostrouhal

Petr Slováček
Diskuze (1)

Sázka na mix moderny a klasiky značce CFMOTO vyšla s modelem 700CL-X. Úspěch očekáváme taky u nováčka ve třístovkové třídě. Za desetitisícový příplatek nabídne proti základnímu modelu NK větší šmrnc.

Když jsme před rokem otestovali kompaktní kapotovanou mikrostřelu CFMOTO 300SR pro začátečníky, bavila nás točivým motorem a zábavnými jízdními vlastnosti. Dokonce až tak, že bychom si ji klidně zaparkovali do garáže k velké motorce na „takové to blbnutí po městě“.

Jenže by to chtělo vysoká řídítka a pohodlnější posez. A bingo, za stejnou cenu 109.990 Kč tady máme novinku 300CL-X! Ačkoliv technicky vychází z holého 300NK, neo-retro vypadá o dost dospěleji a skoro bychom si ho spletli se sedmistovkou. Vyzrále působí i za řídítky, vždyť výška sedla (mimochodem s protiskluzovým potahem) činí solidních 795 mm. Takže ani 180 cm vysoký jezdec si nepřipadá jako medvěd na tříkolce v cirkusu. A třeba zadní guma má šířku 150 mm, což je o centimetr víc než u stejně objemných sourozenců ze stejné líhně.

Video se připravuje ...

Po startu se z výfuku skrytého pod rámem ozve dospělý zvuk. Na levé rukojeti nacházíme tlačítko přepínání jízdních režimů. Automaticky volíme Sport, motůrek srdnatě zabere a žene se do otáček. Ve spojení s přesně řadicí šestistupňovou převodovkou je to nečekaný zážitek i pro zkušeného jezdce. Motorka se ochotně vrhá do zatáček, hodí se také tvrdší naladění podvozku s obrácenou přední vidlicí. Jen brzdy nám přišly u testovaného kusu slabší než u loni zkoušeného 300SR, respektive s pomalejším náběhem účinku.

Pokud se právě smějete, že s výkonem 20 kW to moc nemůže jet, sáhněte si do svědomí – z nuly na cokoliv jste po městě i s třístovkou spolehlivě rychlejší než všechno okolo. Maximálku jsme s metráčkovými redaktory vyhnali na 125 km/h. Víc bychom ani nechtěli, ochrana před větrem je nulová a k žánru stroje to vůbec nesedí. Zato jsme si nemohli odpustit aspoň lehké seskočení z asfaltu. Vysoká řídítka a uvolněná poloha dovolí lehké sklouznutí po šotolině, ale hladké gumy a litá kola varují před horším povrchem.

Nejlépe se cítí na okreskách. Tam všude nebude tříkilo brzdou ani s motorkářským potěrem za řídítky. A může vyrazit i na delší výlet – dovozce už nabízí stylové brašny nebo třeba nosič zadního kufru.

Plusy

  • Zábavnost
  • Skvělá ovladatelnost
  • Točivý motor

Minusy

  • Slabší brzdy
  • Nulová ochrana před větrem
CF MOTO 300CL-X
Motor čtyřdobý jednoválec DOHC
Chlazení kapalinou
Zdvihový objem (cm3 292
Výkon (kW/min-1 20,5/8750
Točivý moment (Nm/min-1) 25/7000
Převodovka  6° manuální
Sekundární převod  řetěz
Startování  elektrické
Brzda přední  jednoduchá kotoučová 292 mm s ABS
Brzda zadní  kotoučová 220 mm
Pneumatiky P a Z  110/70 R17 a 150/60 R17
Výška sedla (mm)  795
Pohotovostní hmotnost (kg) 155
Objem nádrže (l)  14,5
Základní cena (Kč)  109 990
Petr Slováček
Diskuze (1)

Doporučujeme

Avatar - Barry Lyndon
31. 5. 2023 11:07
proruskočínská mrĐka,
aneb svatý grál pro 10 z 10ti dezolátů. :D :yes: