Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mototest novodobé Jawy 350 CL Pérák: Mávali nám i policajti!

Petr Slováček
Diskuze (4)

Nová Jawa 350 CL Pérák je krásná šílenost, za kterou se otáčejí snad i dopravní značky u silnice. Vždyť na D1 nám kynuli palcem nahoru sami policisté ve služební octavii.

To je ten nový pérák? Už jsem o něm četl, ale ještě ho neviděl. Opět se rozněžňuje nad testovací motorkou chlap jako hora. Tímto zdravíme nejmenovaného kamioňáka do Karlových Varů! Nebyl rozhodně první. Během týdenní zápůjčky jsme snad stokrát vyslechli, že pérák měl motoristův tatínek, dědeček, případně on sám. Siluetu motorky s vytrčeným sedlem poznává neomylně každý.

Jen poučenější vědí, že se motorka nevyrábí v Týnci nad Sázavou, nýbrž doputovala v bedně až z Indie. V nabídce domácí Jawy Moto figurují momentálně dva stroje z Indie (Kývačka, Pérák), dva z Číny (350 OHC a Sport) a dva sice taky z Číny, zato s argentinskými kořeny (RVM 500 by Jawa Scrambler a Adventure). Jediným skutečně českým (československým) strojem je ten sedmý, o kterém se moc nemluví: roky přežívající stará dobrá dvoutaktní „třinda“, kterou už ale přihlásíte jen coby soubor náhradních dílů na staré doklady.

Video se připravuje ...

Proč Indie?

Jawa se v Indii vyráběla od roku 1960 pod licenční značkou Yezdi. Současným držitelem práv pro tamní trh je společnost Mahindra, která je také vlastníkem italského designového studia Giugiaro.

Zjevně toto spojení nese ovoce, protože před třemi lety představili novodobou reminiscenci na kývačku. Pro Evropu musela dostat pár úprav včetně splnění tehdy platné emisní normy Euro 4. A cena poskočila na dvojnásobek.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Petr Slováček
Diskuze (4)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
21. 5. 2022 09:35
Re: Desítky milionů dotací a výsledek:
E-shop asi těžko zvládne udělat homologaci pro ČR a zajistit servis.

V baráku se montují ty číny, to sem chodím jako stavebnice, v Týnci to montují dohromady, dávaj na to vlastní nádrže a kaslíky, dělaj se tam staré dvoutakty 350 na vývoz a je tam muzeum a sklady.
+ tam dělaj výrobu komponentů pro BMW a Bombardier, pokud vím.
Avatar - Barry Lyndon
20. 5. 2022 11:23
Re: Desítky milionů dotací a výsledek:
Jinými slovy vyhozené peníze daňových poplatníků na opravu baráku, kde se nic konkurenceschopného nevyrábí a vývoj podivnosti, která se nikdy vyrábět nebude. Dovoz indických a čínských samohybů zvládne kdejaký eshop i bez dotace na cokoliv.
Avatar - Barrichello
20. 5. 2022 09:20
Re: Desítky milionů dotací a výsledek:
Ty dotace byly na vývoj litru a 1200 + na opravu fabriky.

Na vývoj motorek těhle kategorií, co ted Jawa nabízí nešlo ani euro...
Avatar - Barry Lyndon
19. 5. 2022 17:12
Desítky milionů dotací a výsledek:
"V nabídce domácí Jawy Moto figurují momentálně dva stroje z Indie (Kývačka, Pérák), dva z Číny (350 OHC a Sport) a dva sice taky z Číny, zato s argentinskými kořeny (RVM 500 by Jawa Scrambler a Adventure). Jediným skutečně českým (československým) strojem je ten sedmý, o kterém se moc nemluví: roky přežívající stará dobrá dvoutaktní „třinda“, kterou už ale přihlásíte jen coby soubor náhradních dílů na staré doklady." :no: :-[] :D