Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Jawa 350 CL Pérák
Ani po týdnu jsme si nezvykli na svérázný styl budíků. Dolní řada číslic není za jízdy moc vidět, takže nabízí ještě malou stupnici blíž středu. Nenaleťte jako my na otočenou logiku palivové ručičky – indikátorem je dlouhý konec, nikoliv šipka, jak by rozum velel.
Ovladače na řídítkách jsou intuitivní a přehledné. Od zrcátek jsme si po zkušenostech z jiných motorek moc neslibovali a kupodivu fungují velmi dobře, aniž by příliš vibrovaly.
Ovladače na řídítkách jsou intuitivní a přehledné. Od zrcátek jsme si po zkušenostech z jiných motorek moc neslibovali a kupodivu fungují velmi dobře, aniž by příliš vibrovaly.
26 Fotogalerie

Mototest novodobé Jawy 350 CL Pérák: Mávali nám i policajti!

Nová Jawa 350 CL Pérák je krásná šílenost, za kterou se otáčejí snad i dopravní značky u silnice. Vždyť na D1 nám kynuli palcem nahoru sami policisté ve služební octavii.

To je ten nový pérák? Už jsem o něm četl, ale ještě ho neviděl. Opět se rozněžňuje nad testovací motorkou chlap jako hora. Tímto zdravíme nejmenovaného kamioňáka do Karlových Varů! Nebyl rozhodně první. Během týdenní zápůjčky jsme snad stokrát vyslechli, že pérák měl motoristův tatínek, dědeček, případně on sám. Siluetu motorky s vytrčeným sedlem poznává neomylně každý.

Jen poučenější vědí, že se motorka nevyrábí v Týnci nad Sázavou, nýbrž doputovala v bedně až z Indie. V nabídce domácí Jawy Moto figurují momentálně dva stroje z Indie (Kývačka, Pérák), dva z Číny (350 OHC a Sport) a dva sice taky z Číny, zato s argentinskými kořeny (RVM 500 by Jawa Scrambler a Adventure). Jediným skutečně českým (československým) strojem je ten sedmý, o kterém se moc nemluví: roky přežívající stará dobrá dvoutaktní „třinda“, kterou už ale přihlásíte jen coby soubor náhradních dílů na staré doklady.

Video placeholder
Jawa Pérák • novyperak.cz

Proč Indie?

Jawa se v Indii vyráběla od roku 1960 pod licenční značkou Yezdi. Současným držitelem práv pro tamní trh je společnost Mahindra, která je také vlastníkem italského designového studia Giugiaro.

Zjevně toto spojení nese ovoce, protože před třemi lety představili novodobou reminiscenci na kývačku. Pro Evropu musela dostat pár úprav včetně splnění tehdy platné emisní normy Euro 4. A cena poskočila na dvojnásobek.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!