Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Mitsuoka M55 Concept
Mitsuoka M55 Concept
Mitsuoka M55 Concept
Mitsuoka M55 Concept
17 Fotogalerie

Muscle car po japonsku: Honda Civic a Dodge Challenger v jednom!

Koncept Mitsuoka M55 je spojením dvou modelů, které bychom nečekali ani v tom nejdivočejším snu. 

Jestli se někdo v Japonsku vyžívá v kopírování vzhledu vozů ostatních automobilek, je to firma Mitsuoka. Japonský specialista na repliky vznikl v roce 1968 a za více než 50 let přišel s mnoha zajímavými, ve většině případů až kontroverzními kousky. 

Ve svém portfoliu má skvosty jako SUV Buddy, kterému jsou inspirací americká SUV z 80. let, Rock Star inspirující se druhou generací Chevroletu Corvette a nechybí ani vozy, které kopírují starší Jaguary. 

Teď si japonský úpravce připravil další šílenost, ze které půjde zejména fanouškům muscle cars hlava kolem. Řeč je o konceptu Mitsuoka M55. Při pohledu zepředu již pravděpodobně tušíte, který model byl okopírován tentokrát. 

Mitsuoka M55 je spojením designu Dodge Challenger s Hondou Civic jedenácté generace, z níž koncept technicky vychází. Říkáte si, že pětidveřový hatchback asi není nejvhodnějším dárcem pro stavbu muscle caru? Ale zdá se, že není nic, s čím si Mitsuoka neporadí. 

Nejpřesvědčivější částí této repliky je pravděpodobně ta přední. Čtyři kulaté světlomety, mřížka chladiče a spojená kapota s nárazníkem demonstrují nezaměnitelný styl Dodge Challenger. Roleta na zadním okně připomíná amerického konkurenta v podobě Fordu Mustang. Zadní část dále zahrnuje nové svítilny, nárazník a integrovaný spoiler. 

Video placeholder
Mitsuoka Buddy • Mitsuoka Motor

V interiéru, jak bývá u replik zvykem, úpravce už tolik nepředvedl. S výjimkou čalounění sedadel v modré barvě a loga Mitsuoka na volantu se interiér od sériové Hondy Civic v podstatě neliší. 

Pod kapotou nečeká příjemné překvapení v podobě osmiválce. Přeplňovaný 1,5litrový motor Honda má o polovinu válců méně a nabízí výkon 134 kW (182 k), který je posílán na přední kola skrze šestistupňovou manuální převodovku.

Pokud se v Japonsku najdou majitelé Hondy Civic, kteří jsou zároveň obřími fanoušky Dodge Challenger a mají na tento koncept zálusk, mají smůlu. Mitsuoka neplánuje uvést tento kousek do výroby, ale vystaví ho ve svém showroomu v Tokiu.