Na prodej je Mercedes-Benz, který závodil v DTM. Motor i karoserie jsou původní
Aukční dům Bonhams nabídne k prodeji závodní Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo II, který se účastnil německé série DTM. Nebyl nikdy bouraný a předpokládá se, že i motor je původní.
V roce 1982 Mercedes-Benz přivezl na pařížský autosalon nový model 190, který má interní kód W201 a je předchůdcem dnešní třídy C. Jednalo se o sedan s pohonem zadní nápravy, pod jehož kapotou mohl být benzinový nebo naftový motor o objemu 1,8 až 2,6 litru. Během zhruba deseti let výroby vzniklo téměř 1,9 milionu exemplářů.
Za účelem splnění homologačních předpisů německé závodní série cestovních vozů - Deutsche Tourenwagen Meisterschaft (DTM) – vznikly na základě modelu 190 limitované verze s přídomky Evolution a Evolution II. Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo II DTM prodávaný akčním domem Bonhams byl připraven týmem Snobeck v roce 1990 a za volantem se usadil francouzský závodník Alain Cudini, který sezonu 1991 v DTM zakončil na šestém místě.
Tehdy měl vůz černé polepy, které byly následně vyměněny za růžovo-zelené. V těchto barvách se v sezonách 1992 a 1993 proháněl po tratích belgického Procar šampionátu. Jeho řidičem byl Michel Neugarten, od kterého vůz následně putoval k závodnímu inženýrovi stávajícího majitele. Ten je specialistou na automobily značky Mercedes-Benz, stejně jako třínásobným vítězem belgické motokárové série ASAF. Se svým vozem, jehož polep změnil na bílý s modrými akcenty, se účastnil víkendových závodů.
Zhruba před deseti lety provedl generální opravu motoru a auto prodal stávajícímu majiteli, který provedl prozatím poslední změnu polepů, tentokrát na zeleno-zlaté. Od té doby se vůz již nezúčastnil žádných závodů. Dle vyjádření předchozího majitele neměl Mercedes za celý svůj život žádnou vážnou nehodu a motor nebyl nikdy měněný. Jde tedy o stejnou pohonnou jednotku, se kterou byl nasazen v DTM v sezoně 1991.
Aktuálně je tento Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo II DTM nabízen k prodeji skrze aukční dům Bonhams. Odhadovaná prodejní cena se pohybuje mezi 300 a 400 tisíci eur (7,3 až 9,8 milionů korun), přičemž stávající majitel nestanovil pro aukci žádnou rezervu (minimální částku, za kterou chce vůz prodat). Nový majitel získá také kopii konstrukčního plánu použitého týmem Snobeck při stavbě automobilu v roce 1990.