Na prodej je Škoda 105 L v bezvadném stavu. Stojí stejně jako nové citigo
„Stopětky“, které se na našich silnicích prohánějí od sedmdesátých let minulého století, potkáváme v běžném provozu dodnes, většinou jde však o dlouholetým provozem zbědované kousky nebo šílené tuningové kreace s absolutně nepasujícími díly. Narazit na kousek v bezvadném stavu chce trochu štěstí, u našich západních sousedů se však jeden takový zrovna nachází.
Škodu 105 L, kterou vidíte na snímcích, prodává společnost Genex Automobile und Technik sídlící nedaleko Lipska. První registrace vozu proběhla v červenci 1988, najeto má 9000 kilometrů, interiér včetně veškerého obložení je v podstatě netknutý, a pokud nás nešálí zrak, vůz stále obouvá původní pneumatiky. Skoro to vypadá, jako by jej původní majitel před téměř třiceti lety zavřel do garáže a jezdil s ním pouze na Dušičky. Kilometrový proběh by tomu odpovídal…
Stavu automobilu však odpovídá jeho cena. Genex Automobile und Technik jej prodává za 7.900 eur, což je podle aktuálního kurzu necelých 215.000 korun. Za takovou cenu dneska pořídíte Škodu Citigo s motorem 1.0 MPI 44 kW a výbavou Ambition, to ale jenom pro srovnání.
Pod kapotou „stopětky“ pracuje také litrový motor, avšak čtyřválcový, s rozvodem OHV a výkonem 33 kW. Maximální rychlost byla 130 km/h a zrychlení 0-100 km/h zabralo 24 sekund. Tehdy šlo o výkonově nejslabší variantu řady 742. Kupříkladu Škoda 136 L, nejsilnější verze řady 742, zvládla stovku za 14 sekund a uměla se rozjet až na 150 km/h. Poháněla ji však třinástistovka se 46 kilowatty.