Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Na prodej je vzácné Bentley upravené karosárnou Zagato. Vzniklo jenom 9 kusů

Bentley Continental GTZ
Bentley Continental GTZ
Bentley Continental GTZ
Bentley Continental GTZ
18 Fotogalerie
Jan Mička
Diskuze (5)
Vůz měl dosud docela zajímavý život. Nejdříve byl dodán na Střední východ, pak pobyl ve Švýcarsku a nyní je nabízen k prodeji ve Španělsku. Jde o jeden z pouhých devíti vyrobených exemplářů.

Karosárna Zagato oslaví v roce 2019 sto let od svého založení a velká část její historie je spjata s italskými automobilkami. Typická „bublinovitá“ střecha měla premiéru v druhé polovině padesátých let na Abarthu 750 a troufám si říci, že řada z vás má Zagato spojeno právě s tímto prvkem. Vedle vozů Alfa Romeo, Maserati, Lancia, Diatto bezpočtu dalších si italská karosárna vzala na paškál také automobilku Bentley, přičemž jeden z exkluzivních kousků s poměrně krátkou historií je právě na prodej.

Řeč je o Bentley Continental GTZ, které se poprvé se představilo na ženevském autosalonu v roce 2011. Základem přestavby, pokud se tomu tak dá ve spojitosti s firmou jako je Zagato říkat, je verze Continental Supersports, která má pod kapotou šestilitrový dvanáctiválec se dvěma turbodmychadly, výkonem 463 kW v 6000 otáčkých a mamutím točivým momentem 800 N.m položeným v rozmezí od 1700 do 5600 otáček za minutu.

Ve srovnání s běžným Continentalem GT dané doby auto shodilo 110 kilogramů, dostalo rychlejší variantu šestistupňové převodovky Quickshift (ZF 6HP26) a došlo i k úpravě mezinápravového diferenciálu Torsen, který již hnací síly nerozděloval rovnoměrně, ale šedesáti procenty ale upřednostňoval zadní nápravu (poměr byl 40:60). Jednou z mnoha zajímavostí je i fakt, že šlo o první sériové Bentley schopné spalovat ethalon.

Zagato si tedy pro své dílo vybral opravdu velmi dobré auto, avšak pouze pro devět vyvolených, protože více kusů prostě nevzniklo. Tenkrát v Ženevě byl k vidění zelený exemplář GTZ, který skončil kdoví kde, zájemcům ale nyní po více než šesti letech může svitnout naděje vlastnictví kousku, který je nabízen k prodeji ve španělské Marbelle. Karoserie kombinuje tmavě modrý odstín se stříbrným, interiér je světlý a vypadá naprosto neporušeně. Avšak nemyslete si, že byl vůz po celou dobu jeho dosavadního života zavřený někde v garáži.

Má najeto přes 8200 kilometrů, prodejce uvádí číslo šasi, nechybí sada originální dokumentace a podobně. Popravdě řečeno měl vůz docela zajímavý život, protože údajně byl nejdříve dodán majiteli na Střední východ, pak nějaký čas pobyl ve Švýcarsku a nakonec skončil ve Španělsku, kde jej nyní prodává společnost Lotis Super Cars. Jenom cena je trochu oříšek – prodejce ji totiž poskytne pouze na vyžádání.

Vstoupit do diskuze (5)