Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Na prodej je vzácné Bentley upravené karosárnou Zagato. Vzniklo jenom 9 kusů

Jan Mička
Diskuze (5)
Vůz měl dosud docela zajímavý život. Nejdříve byl dodán na Střední východ, pak pobyl ve Švýcarsku a nyní je nabízen k prodeji ve Španělsku. Jde o jeden z pouhých devíti vyrobených exemplářů.

Karosárna Zagato oslaví v roce 2019 sto let od svého založení a velká část její historie je spjata s italskými automobilkami. Typická „bublinovitá“ střecha měla premiéru v druhé polovině padesátých let na Abarthu 750 a troufám si říci, že řada z vás má Zagato spojeno právě s tímto prvkem. Vedle vozů Alfa Romeo, Maserati, Lancia, Diatto bezpočtu dalších si italská karosárna vzala na paškál také automobilku Bentley, přičemž jeden z exkluzivních kousků s poměrně krátkou historií je právě na prodej.

Řeč je o Bentley Continental GTZ, které se poprvé se představilo na ženevském autosalonu v roce 2011. Základem přestavby, pokud se tomu tak dá ve spojitosti s firmou jako je Zagato říkat, je verze Continental Supersports, která má pod kapotou šestilitrový dvanáctiválec se dvěma turbodmychadly, výkonem 463 kW v 6000 otáčkých a mamutím točivým momentem 800 N.m položeným v rozmezí od 1700 do 5600 otáček za minutu.

Ve srovnání s běžným Continentalem GT dané doby auto shodilo 110 kilogramů, dostalo rychlejší variantu šestistupňové převodovky Quickshift (ZF 6HP26) a došlo i k úpravě mezinápravového diferenciálu Torsen, který již hnací síly nerozděloval rovnoměrně, ale šedesáti procenty ale upřednostňoval zadní nápravu (poměr byl 40:60). Jednou z mnoha zajímavostí je i fakt, že šlo o první sériové Bentley schopné spalovat ethalon.

Zagato si tedy pro své dílo vybral opravdu velmi dobré auto, avšak pouze pro devět vyvolených, protože více kusů prostě nevzniklo. Tenkrát v Ženevě byl k vidění zelený exemplář GTZ, který skončil kdoví kde, zájemcům ale nyní po více než šesti letech může svitnout naděje vlastnictví kousku, který je nabízen k prodeji ve španělské Marbelle. Karoserie kombinuje tmavě modrý odstín se stříbrným, interiér je světlý a vypadá naprosto neporušeně. Avšak nemyslete si, že byl vůz po celou dobu jeho dosavadního života zavřený někde v garáži.

Má najeto přes 8200 kilometrů, prodejce uvádí číslo šasi, nechybí sada originální dokumentace a podobně. Popravdě řečeno měl vůz docela zajímavý život, protože údajně byl nejdříve dodán majiteli na Střední východ, pak nějaký čas pobyl ve Švýcarsku a nakonec skončil ve Španělsku, kde jej nyní prodává společnost Lotis Super Cars. Jenom cena je trochu oříšek – prodejce ji totiž poskytne pouze na vyžádání.

Jan Mička
Diskuze (5)
11. 8. 2017 06:46
Re: Fuj to je zmršenina
Naopak - je to krásne, lepšie ako originál. Ten je totiž príliš nemecký.
Avatar - flyboyeda
10. 8. 2017 16:35
Fuj to je zmršenina
originál je pecka , ale tohle není originál, tohle je hnus :no:
Avatar - Egi
10. 8. 2017 12:41
Na ethalon?
Nejezdí náhodou spíš na ethanol? To jsou dvě, skutečně velmi rozdílné věci >:D
Avatar - 3_diamanty
10. 8. 2017 10:46
spider
krasny face >:D [odkaz] >:D

zlata octavka 4-ocko ;-) :yes:
10. 8. 2017 10:34
Ethalon.
No dobře. Jezdí na ethalon a i když je cena k doptání, autor článku se ani neobtěžoval se zeptat prodejce. Škoda. Aspoň nějakou přidanou hodnotu mohl článek mít, ale nemá.