Na prodej je zajímavý Rapid kabrio. Jeho vznik zahaluje tajemství
Škody Rapid, ty s motorem vzadu, přestavěné na kabriolet se v české inzerci objevují vcelku pravidelně. Dnes vám ale ukážeme jeden exemplář na prodej, který je jiný.
Nejčastěji v tuzemsku můžeme narazit na otevřené Rapidy z Velké Británie, občas se v inzerci vyskytnou kusy z Německa nebo Rakouska.
Kousek, který nás nyní zaujal, ale pochází ze Švédska. Jde o kabriolet odvozený od Rapidu 130, takže se o jeho pohon stará třináctistovka o výkonu 43 kW spojená s pětistupňovou manuální převodovkou. Najeto má něco okolo 70 tisíc kilometrů.

Ale dál už je to s informacemi horší. Auto je totiž bez dokladů i jakékoli další dokumentace, takže jeho historie je částečně zahalena tajemstvím. Prodejce předpokládá, že jde o exemplář z roku 1986, a ví, že přestavba na kabriolet byla uskutečněna ve Švédsku.
Kdo si úpravu vymyslel a kdo a kdy ji zrealizoval, tak není jasné. Mohl to být nějaký prodejce škodovek, v "podezření" je však i garážová přestavba nějakého nadšence. Je tedy dokonce možné, že jde o otevřený Rapid existující v jediném kusu.
Prodejce se však nevzdává a snaží se o autě zjistit co nejvíc z historie. Má například informaci, že se vůz kdysi objevil v nějakém švédském nebo norském časopise.
Kabriolet je zajímavý také řešením střechy, kterou tvoří dva samostatné díly. Jeden se nachází nad předními sedadly a je odnímatelný, takže po jeho sundání vznikne něco jako targa. Zvláštní navíc je, že se v tomto dílu nachází střešní okno.
Druhá část střechy, která je napevno upevněna ze karoserii v místě za zadními sedadly, je větší. A skládá se směrem dozadu, za sedačkami se pro ni nachází prostor.
A stav? Podle prodejce slušný, i když nějakou práci si Rapid vyžádá, například trochu klempířiny, pozornost bude potřebovat i technika. Cena je na dohodě, současný majitel si ale představuje částku pohybující se minimálně okolo 300 tisíc korun.