Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Na světě je další elektromobil. Bollinger B1 je spartánská cihla do terénu

David Bureš David Bureš 28. 7. 2017
44
6
Zobrazit náhledy (44)
Bollinger B1 Bollinger B1 Bollinger B1 Bollinger B1 Bollinger B1 Bollinger B1 Bollinger B1 Bollinger B1 Bollinger B1 Bollinger B1 Bollinger B1 Bollinger B1 Bollinger B1 Bollinger B1 Bollinger B1 Bollinger B1 Bollinger B1 Bollinger B1 Bollinger B1 Bollinger B1 Bollinger B1 Bollinger B1 Bollinger B1 Bollinger B1 Bollinger B1 Bollinger B1 Bollinger B1 Bollinger B1 Bollinger B1 Bollinger B1 Bollinger B1 Bollinger B1 Bollinger B1 Bollinger B1 Bollinger B1 Bollinger B1 Bollinger B1 Bollinger B1 Bollinger B1
Elektrický teréňák je postaven na vlastní hliníkové platformě. O jeho pohon se starají dva elektromotory, každý u jedné nápravy.

Jméno Bollinger možná znáte ze světa vína jako francouzského producenta šampaňského, zároveň ale v Americe existuje i firma Bollinger Motors stejnojmenného zakladatele, která vyvíjí terénní automobil s elektrickým pohonem. Nyní společnost oficiálně představuje své dílo, model B1, neboli spartánský offroad.

O pohon se starají dva elektromotory o kombinovaném výkonu 270 kW a točivém momentu 640 N.m, které díky svému umístění pohánějí obě nápravy, jak se na správný offroad sluší a patří. Tato síla znamená, že se vůz vážící 1.769 kilogramů dokáže rozpohybovat z 0-96 km/h za 4,5 sekundy a jet nejvýše rychlostí 204 km/h. Zároveň ale zvládne utáhnout až 2.767kg náklad, přesně takové je jeho užitečné zatížení.

Elektromotory budou svoji energii čerpat z lithium-iontových baterií, přičemž k dispozici budou dvě verze. Základní nabídne kapacitu 60 kWh, zatímco ta lepší rovných 100 kWh. V závislosti na tom se dojezd Bollingeru pohybuje mezi 193 a 322 kilometry. Dobití slabších baterií stejnosměrným proudem v rychlonabíječce trvá 45 minut, zatímco u těch silnějších je tato doba o 30 minut delší.

„Myslím, že jsme dosáhli optimálního kompromisu mezi nosností, schopnostmi v terénu a dojezdem,“ říká k tomu John Hutchison, inženýr Bollinger Motors.

Karoserie připomínající svými přísně hranatými tvary Land Rover Defender je usazena na hliníkovém šasi vlastní konstrukce, které váží jen 133 kilogramů. Baterie jsou umístěny mezi nápravy, což jednak snižuje těžiště, druhak umožňuje perfektní vyvážení – hmotnost je rozložena v poměru 50:50 mezi obě nápravy. Plusem je hydropneumatické zavěšení umožňující nastavit světlou výšku mezi 254 a 508 mm. Kvůli jízdě mimo zpevněné cesty pak auto samozřejmě obouvá terénní pneumatiky. V terénu se budou hodit i perfektní nájezdové úhly, 56° vpředu a 53° vzadu, přechodový úhel pak činí 33°.

Interiér je hodně minimalistický, jsou tu jen ty nejdůležitější přístroje. Počítalo se totiž s terénním zaměřením auta, kabina je tak kvůli snadnému čistění omyvatelná, všechny přístroje mají gumové těsnění.

Jednoduchá konstrukce pak znamená, že Bollinger B1 nabízí dvě karosářské verze, buď třídveřový čtyřmístný model, nebo dvoudveřový pick-up. V obou případech je vůz každopádně dlouhý jen 3.810 mm, široký 1.943 mm a vysoký 1.867 mm, rozvor náprav činí 2.667 mm.

Zákazníci si Bollinger B1 mohou objednávat již nyní, na začátku roku 2018 firma od zájemců začne přijímat rezervaci ve výši 1.000 dolarů (tedy asi 22.500 korun). To už bude známá cena, která bude oznámena do konce letošního roku. Pohybovat se každopádně má na úrovni dobře vybaveného SUV.“ Zatím však není jasné, kde se bude Bollinger B1 vyrábět. Firma teprve jedná s potenciálními výrobci, kteří by se o produkci postarali. Až bude tento problém vyřešen, mohou dodávky aut zákazníkům začít asi 19 měsíců nato. Nejdříve se tak sériového elektrického offroadu dočkáme na začátku roku 2019.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - petr164
Skvělé
petr164
| 12. 8. 2017
Tak takový tereňák bych si při přebytku zdrojů okamžitě koupil. Vše v jeho konstrukci dává smysl, principy designu bezvadně, zdá se, že se stále najdou výrobci a konstruktéři, kteří nejen umí, ale hlavně vědí, k čemu a jak efektivně to má sloužit.
Avatar - netcar.xx
Vzhledove dokonalej
netcar.xx
| 29. 7. 2017
a rad bych videl ty natazene drzky majitelu mnohych supersportu az by jim to nandal pri rozjezdu >:D
To je bomba!
Martin
| 28. 7. 2017
Kubismus, minimalismus, funkcionalismus. Jasně daný pravidla, žádný hloupý obloučky, křivky, designový extravagance. Tohle je přesně auto co bych chtěl, kdybych na něj měl, ideálně v LPG se silným motorem. K dokonalosti tomu mimojiné chybí solární panely na střechu a být o něco trochu užší aby to v lese projelo lépe. Nicméně, interiér je naprosto famózní a absolutně si dovedu představit, že by tohle auto naprosto splnilo moje potřeby farmářskýho auta! Tohle je totiž moje láska na první pohled.
Avatar - euro89
Parametry
euro89
| 28. 7. 2017
Parametry to ma na papire zajimave, ale chtel bych tuhle baterkovou krychly na terennich pneumatikach videt, jak jede 204km/h, opravdu chtel. >:D
Jinak design to ma paradni, nejspis prvni elektro auto, ktery se mi libi. Mit to pod kapotou benzinovou V8 a manualni prevodovku s redukci, jako prvni Range Rover, tak by slo o idealni vuz do hor. :-)
Užitečné zatížení
kalousek
| 28. 7. 2017
Citace: "...Zároveň ale zvládne utáhnout až 2.767kg náklad, přesně takové je jeho užitečné zatížení. ..."

Tipnul bych si že užitečné zatížení nebude 2767 kg, to by byla fakt absolutní rarita

EDIT: takže i jinde píšou že "...Towing capacity and load capacity are both 6,100 lb (2,767 kg) for a peak vehicle gross weight of 10,001 lb (4,536 kg)." To potom klobouk dolů

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku