Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nadcházející Porsche Boxster/Cayman se patrně stane elektromobilem. Nabídne i hybridní verzi

David Bureš
Diskuze (7)

Porsche už pilně pracuje na nástupcích dnešního dua 718 Cayman/Boxster. Pracuje se i na hybridní a elektrické verzi.

Automobilka Porsche už delší dobu koketuje s elektrickou verzí svého sporťáku 718 Cayman/Boxster. Jestliže však ještě v roce 2017 tvrdila, že tehdejší technologie neumožňují vznik takového auta, protože by se nevyrovnalo konvenčním verzím, letos už je všechno jinak. I kvůli tlaku vlád se však Porsche musí myšlenkou elektrického 718 Cayman/Boxster zabývat. Patrně totiž vznikne na bázi příští generace tohoto sportovního dua.

„Už máme prototypy příští 718 jezdící na elektřinu, hybridní prototyp teprve chystáme,“ přiznává šéf automobilky Porsche Oliver Blume s tím, že o definitivní podobě hybridní verze teprve bude muset být rozhodnuto. Vedení totiž stále váhá, zda taková verze bude „normálním“ hybridem, nebo plug-in hybridem s možností dobíjení ze zásuvky.

Ani elektrická verze však nemá definitivní podobu schválenou. Interní studie totiž měla  prýukázat, že lithium-iontové baterie zatím stále nejsou natolik pokročilé, aby umožnily dojezd vyšší než 300 kilometrů, aniž by došlo k výraznější úpravě stávající platformy pro tento sporťák.

I proto výrobce zvažuje, že by elektrickou variantu 718 Cayman/Boxster postavil na základech moderní platformy PPE, přizpůsobené elektrickému pohonu, zatímco hybridní varianta by využila stávající architekturu. Tento netradiční krok chce přitom Porsche udělat už v případě příští generace Macanu, jehož nová generace vznikne jako elektromobil. Po jejím boku se však má stále prodávat vůz s dnešní platformou, s konvenčním (alternativně hybridním) pohonem.

„Minimálně dva až tři roky budeme mít obě generace Macanu. Poté se rozhodneme, zda spalovací motory přizpůsobit normě Euro 7, nebo jít čistě cestou elektřiny,“ říká Blume a vysvětluje tento krok i odlišným vztahem klíčových trhů značky k elektřině. Zatímco v Číně je hojně propagovaná, třeba v Rusku ji zatím tolik nechtějí.

Příští generace 718 Cayman/Boxster je připravovaná pro rok 2022, přičemž konvenční verze nadále využijí plochý dvoulitrový čtyřválec ze stávající generace, avšak dále upravený. Elektrické komponenty pro hybridní varianty pak mají být odvozeny z těch vyvíjených pro větší 911, která má jako mildhybrid dorazit v rámci modernizace letos nově uvedené osmé generace.

S elektromobilem na bázi Caymanu/Boxsteru Porsche koketuje už od roku 2011, kdy vznikly tři prototypy Boxsteru E. Dva s elektromotorem o výkonu 96 kW a jeden s dvojicí elektromotorů o kombinovaném výkonu 180 kW. Všechny přitom měly udávaný dojezd 170 kilometrů. V roce 2017 pak následoval prototyp Cayman e-volution, který zvládl z 0-100 km/h zrychlit za 3,3 sekundy a na jedno nabití ujet asi 200 kilometrů. Jeho výkon však automobilka nikdy nepřiznala.

David Bureš
Diskuze (7)

Doporučujeme

Avatar - CHerokee
23. 4. 2019 23:17
Re: To je fuk
To si Nokia taky myslela před boomem smartphonů...a jaká byla. Takže aby tak stejně nedopadli právě Němci se svými auty, když se vzdávají technologického náskoku v konvenčních motorech a opičí se v elektrických, kde ale ruku na srdce, jsou Japonci a Číňani dále.
23. 4. 2019 21:39
cayman
Tohle auto uz sleduji dva roky a porad jsem jej mel za dokonalost. Odpustil jsem i ty 4hrnky namisto 6ti. Rikal jsem si ze tohle ridicsky auto musi bejt rychle a ovladatelne a pokud to tak bude s lehcim a tocivejsim 4hrnkem tak holt asi ju. No ale ted elektrina a to uz nejde odpustit. Ty co tyhle drahy auta skutecne kupujou novy tohle asi ale neresi
23. 4. 2019 20:41
Zatah
Jen aby to Porsche neprehnalo s budoucim Caymanem/Boxsterem zatahem elektromotoru od spoda vuci B6 911. Vzdy Porsche zalezelo aby Cayman/Boxster nebyl rychlejsi jak legenda 911.
Avatar - CHerokee
23. 4. 2019 20:27
To je fuk
Potom, co sebrali atmo 6 válce a dali tam 4 hrnky je mi to celkem jedno. Člověk je na cestě nepotká. Ať si klidně dál ničí svůj průmysl Němci...jen ve chvíli, kdy budou mít všichni stejné baterky a budou se řídit samy, kdo si koupí Porsche nebo Mercedes, když úplně stejně bude jezdit čínská kopie za čtvrtinu?