Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nadcházející Porsche Boxster/Cayman se patrně stane elektromobilem. Nabídne i hybridní verzi

David Bureš David Bureš 23. 4. 2019
16
7
Zobrazit náhledy (16)
Porsche 718 Cayman T Porsche 718 Boxster T Porsche 718 Boxster T Porsche Boxster Porsche 718 Cayman T Porsche 718 Boxster a Cayman T Porsche 718 Boxster a Cayman T Porsche 718 Boxster T Porsche 718 Cayman T Porsche 718 Cayman T Porsche 718 Boxster T

Porsche už pilně pracuje na nástupcích dnešního dua 718 Cayman/Boxster. Pracuje se i na hybridní a elektrické verzi.

Automobilka Porsche už delší dobu koketuje s elektrickou verzí svého sporťáku 718 Cayman/Boxster. Jestliže však ještě v roce 2017 tvrdila, že tehdejší technologie neumožňují vznik takového auta, protože by se nevyrovnalo konvenčním verzím, letos už je všechno jinak. I kvůli tlaku vlád se však Porsche musí myšlenkou elektrického 718 Cayman/Boxster zabývat. Patrně totiž vznikne na bázi příští generace tohoto sportovního dua.

„Už máme prototypy příští 718 jezdící na elektřinu, hybridní prototyp teprve chystáme,“ přiznává šéf automobilky Porsche Oliver Blume s tím, že o definitivní podobě hybridní verze teprve bude muset být rozhodnuto. Vedení totiž stále váhá, zda taková verze bude „normálním“ hybridem, nebo plug-in hybridem s možností dobíjení ze zásuvky.

Ani elektrická verze však nemá definitivní podobu schválenou. Interní studie totiž měla  prýukázat, že lithium-iontové baterie zatím stále nejsou natolik pokročilé, aby umožnily dojezd vyšší než 300 kilometrů, aniž by došlo k výraznější úpravě stávající platformy pro tento sporťák.

I proto výrobce zvažuje, že by elektrickou variantu 718 Cayman/Boxster postavil na základech moderní platformy PPE, přizpůsobené elektrickému pohonu, zatímco hybridní varianta by využila stávající architekturu. Tento netradiční krok chce přitom Porsche udělat už v případě příští generace Macanu, jehož nová generace vznikne jako elektromobil. Po jejím boku se však má stále prodávat vůz s dnešní platformou, s konvenčním (alternativně hybridním) pohonem.

„Minimálně dva až tři roky budeme mít obě generace Macanu. Poté se rozhodneme, zda spalovací motory přizpůsobit normě Euro 7, nebo jít čistě cestou elektřiny,“ říká Blume a vysvětluje tento krok i odlišným vztahem klíčových trhů značky k elektřině. Zatímco v Číně je hojně propagovaná, třeba v Rusku ji zatím tolik nechtějí.

Příští generace 718 Cayman/Boxster je připravovaná pro rok 2022, přičemž konvenční verze nadále využijí plochý dvoulitrový čtyřválec ze stávající generace, avšak dále upravený. Elektrické komponenty pro hybridní varianty pak mají být odvozeny z těch vyvíjených pro větší 911, která má jako mildhybrid dorazit v rámci modernizace letos nově uvedené osmé generace.

S elektromobilem na bázi Caymanu/Boxsteru Porsche koketuje už od roku 2011, kdy vznikly tři prototypy Boxsteru E. Dva s elektromotorem o výkonu 96 kW a jeden s dvojicí elektromotorů o kombinovaném výkonu 180 kW. Všechny přitom měly udávaný dojezd 170 kilometrů. V roce 2017 pak následoval prototyp Cayman e-volution, který zvládl z 0-100 km/h zrychlit za 3,3 sekundy a na jedno nabití ujet asi 200 kilometrů. Jeho výkon však automobilka nikdy nepřiznala.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - CICERO
Re: Re: Re: To je fuk
CICERO
| 24. 4. 2019
no podle mě nejdál muže být Korea ale vem to pes... Od Nokie až po němce, mě napadlo to by jako měl teda přijit někdo z něčím uplně jiným? Ok tak to bych prosil Mi-26 halo stím novým autopilotem :D ´´naklikáš adresu´´ a letí to samo... Kua no vidíš to? Já budu v polovine 21 storočí leader na vrtulníkové přepravě v EU a budou moje firmy přepravovat lidi z prde*e do prde*e za nemalý finanční obnoš...háá :D Vidiš to? Co nezvládl geroj stalin s soudržtičkou Už jsem zas tu z orlího hnizda, to posvětím já :D A ještě si namastím kapšu, jsem to ale filuta ;-)
Avatar - CHerokee
Re: Re: To je fuk
CHerokee
| 23. 4. 2019
To si Nokia taky myslela před boomem smartphonů...a jaká byla. Takže aby tak stejně nedopadli právě Němci se svými auty, když se vzdávají technologického náskoku v konvenčních motorech a opičí se v elektrických, kde ale ruku na srdce, jsou Japonci a Číňani dále.
cayman
ProchyToman
| 23. 4. 2019
Tohle auto uz sleduji dva roky a porad jsem jej mel za dokonalost. Odpustil jsem i ty 4hrnky namisto 6ti. Rikal jsem si ze tohle ridicsky auto musi bejt rychle a ovladatelne a pokud to tak bude s lehcim a tocivejsim 4hrnkem tak holt asi ju. No ale ted elektrina a to uz nejde odpustit. Ty co tyhle drahy auta skutecne kupujou novy tohle asi ale neresi
Avatar - CICERO
Re: To je fuk
CICERO
| 23. 4. 2019
On se dycky někdo najde... Apple se taky kupuje kvůli softwaru a znaku vzhledu...U aut to začíná taky tak... :-) A evropa bude vždy jiný tržní model, než zbytek světa, tady totiž jsou fakt všichni ´+ když to churavé jádro klasiků co tady tu společnost vystavělo a prodalo, včetně sebe samých nebude schopné ani kupovat produkty z číny budem sdílet i myšlenky... (depresivní nechť dál nečtou) >>> hlavně ty na konec ( bytí )...
Zatah
LandHodor
| 23. 4. 2019
Jen aby to Porsche neprehnalo s budoucim Caymanem/Boxsterem zatahem elektromotoru od spoda vuci B6 911. Vzdy Porsche zalezelo aby Cayman/Boxster nebyl rychlejsi jak legenda 911.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku