Nadcházející Porsche Boxster/Cayman se patrně stane elektromobilem. Nabídne i hybridní verzi
Porsche už pilně pracuje na nástupcích dnešního dua 718 Cayman/Boxster. Pracuje se i na hybridní a elektrické verzi.
Automobilka Porsche už delší dobu koketuje s elektrickou verzí svého sporťáku 718 Cayman/Boxster. Jestliže však ještě v roce 2017 tvrdila, že tehdejší technologie neumožňují vznik takového auta, protože by se nevyrovnalo konvenčním verzím, letos už je všechno jinak. I kvůli tlaku vlád se však Porsche musí myšlenkou elektrického 718 Cayman/Boxster zabývat. Patrně totiž vznikne na bázi příští generace tohoto sportovního dua.
„Už máme prototypy příští 718 jezdící na elektřinu, hybridní prototyp teprve chystáme,“ přiznává šéf automobilky Porsche Oliver Blume s tím, že o definitivní podobě hybridní verze teprve bude muset být rozhodnuto. Vedení totiž stále váhá, zda taková verze bude „normálním“ hybridem, nebo plug-in hybridem s možností dobíjení ze zásuvky.
Ani elektrická verze však nemá definitivní podobu schválenou. Interní studie totiž měla prýukázat, že lithium-iontové baterie zatím stále nejsou natolik pokročilé, aby umožnily dojezd vyšší než 300 kilometrů, aniž by došlo k výraznější úpravě stávající platformy pro tento sporťák.
I proto výrobce zvažuje, že by elektrickou variantu 718 Cayman/Boxster postavil na základech moderní platformy PPE, přizpůsobené elektrickému pohonu, zatímco hybridní varianta by využila stávající architekturu. Tento netradiční krok chce přitom Porsche udělat už v případě příští generace Macanu, jehož nová generace vznikne jako elektromobil. Po jejím boku se však má stále prodávat vůz s dnešní platformou, s konvenčním (alternativně hybridním) pohonem.
„Minimálně dva až tři roky budeme mít obě generace Macanu. Poté se rozhodneme, zda spalovací motory přizpůsobit normě Euro 7, nebo jít čistě cestou elektřiny,“ říká Blume a vysvětluje tento krok i odlišným vztahem klíčových trhů značky k elektřině. Zatímco v Číně je hojně propagovaná, třeba v Rusku ji zatím tolik nechtějí.
Příští generace 718 Cayman/Boxster je připravovaná pro rok 2022, přičemž konvenční verze nadále využijí plochý dvoulitrový čtyřválec ze stávající generace, avšak dále upravený. Elektrické komponenty pro hybridní varianty pak mají být odvozeny z těch vyvíjených pro větší 911, která má jako mildhybrid dorazit v rámci modernizace letos nově uvedené osmé generace.
S elektromobilem na bázi Caymanu/Boxsteru Porsche koketuje už od roku 2011, kdy vznikly tři prototypy Boxsteru E. Dva s elektromotorem o výkonu 96 kW a jeden s dvojicí elektromotorů o kombinovaném výkonu 180 kW. Všechny přitom měly udávaný dojezd 170 kilometrů. V roce 2017 pak následoval prototyp Cayman e-volution, který zvládl z 0-100 km/h zrychlit za 3,3 sekundy a na jedno nabití ujet asi 200 kilometrů. Jeho výkon však automobilka nikdy nepřiznala.