Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nákladní elektromobily: eTGM

Ladislav Černý Ladislav Černý 16. 11. 2019 • 07:43
7
1
Zobrazit náhledy (7)
Příruba Combo 2 dovoluje dobíjecí výkon až 150 kW V případě tahače je rozvor náprav značně vyplněn elektrickým pohonem

Německý výrobce prezentoval elektrické nákladní vozidlo již před třemi roky na IAA. V současnosti jezdí ve zkušebním provozu.

S celkovou hmotností osmnáct nebo šestadvacet tun může jezdit elektrická verze střední modelové řady TGM. Jde buď o dvounápravový tahač, nebo třínápravové distribuční vozidlo. Automobily vznikají na základě dohody, kterou začátkem roku 2017 podepsali MAN a Rada pro udržitelnou logistiku (CNL) rozvojové partnerství. Tato dohoda byla výchozím bodem pro zavedení MAN eTrucks ve střední a těžké distribuční dopravě.

Elektrický tahač nese označení MAN TGM 18.360 E 4x2 LL. Osmnáctitunový tahač je konstruován pro celkovou hmotnost soupravy až 32 tun. Číslo 360 představuje výkon motoru (v koních) vozu eTGM. Elektromotor nabízí špičkově 265 kW. Písmeno E odkazuje na elektrický pohon. Akumulátory Li-ion nabízejí kapacitu 149 kWh, což odpovídá dojezdu až 130 km.

„S elektrickým pohonem MAN eTGM učinily elektrické užitkové vozy významný krok směrem k sériové podobě. Nyní mohou spolehlivě prokázat své silné stránky v každodenním provozu. Poznatky získané společně s Porsche v běžné logistice budou pak začleněny do první malé série,“ řekl Manuel Marx, vedoucí vývoje vozidel u společnosti MAN. Kromě nízké hlučnosti a provozu bez vypouštění CO2 k silným stránkám elektrických vozidel patří také menší opotřebení a údržba brzd. Díky rekuperaci elektrického proudu během zpomalování dochází k výrazně menšímu opotřebení brzd, protože nejdříve se do zpomalení zapojuje elektromotor fungující jako generátor. Až při intenzivním brzdění se připojují provozní brzdy.

Pro zkušební provoz ve Freibergu slouží speciální nabíjecí stanice. Jedná se o první model nové infrastruktury pro rychlé nabíjení, kterou vyvinula společnost Porsche Engineering pro budoucí síť rychlého nabíjení provozovanou společným podnikem Ionity. Pro tuto logistickou aplikaci je nabíjecí výkon navržen na maximálně 150 kW/h. Ten dokáže během 45 minut doplnit akumulátory tak, aby se dojezd prodloužil o 100 km. Předpokládá to před nabíjením téměř vyčerpané akumulátory, protože maximální doplňování elektřiny funguje až do osmdesátiprocentní kapacity.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku