Napjatě očekávaný Renault Mégane R.S. odhalil české ceny. Je levnější než konkurence!
Na český trh konečně dorazil napjatě očekávaný hot hatch, nová generace Renaultu Mégane R.S. A český importér značky fanoušky rychlých aut rozhodně potěšil, protože na novinku poháněnou 1.8 TCe (206 kW) nasadil více než atraktivní cenovku. Mégane R.S. pořídíte už od 719.900 korun!
A to je ve skrze lákavá nabídka, protože konkurenční hot hatche jsou výrazně dražší. Hyundai i30 N Performance s jeho dvoulitrem o výkonu 202 kW koupíte za 779.990 korun, Peugeot 308 s jeho šestnáctistovkou s 200 kW dokonce za 825.000 korun.
Pravda, v základu Méganu R.S. sice na rozdíl od těchto jmenovaných chybí samosvorný diferenciál, ten lze ale v rámci paketu Cup pořídit za přijatelných 40.000 Kč, přičemž k němu dále dostanete i tužší podvozek a červeně lakované třmeny. A tak i s tímto příplatkem jste na nižší ceně než u konkurenčních vozů. Standardem je navíc systém natáčení zadních kol, který má zajistit větší agilitu.
Jinak Mégane R.S. v základu dostanete s šesti airbagy, tempomatem, 18palcovými koly z lehkých slitin, diodovými světlomety, dešťovým a světelným senzorem, zadními parkovacími senzory nebo sadou na opravdu pneumatik. Součástí standardní výbavy je pak i navigace, dvouzónová automatická klimatizace, hands-free karta, elektrické stahování oken nebo sportovní sedadla.
Z příplatkové výbavy je určitě nutné zmínit dvouspojkovou převodovkou EDC, která přijde na 40.000 korun. Hodit se pak může R.S. Monitor se zabudovanou telemetrií, externí HD kamerou a head-up displejem za 15.000 korun. Balíček Pack City za 18.000 korun zase přidá parkovací senzory sledující celé okolí vozidla, zadní parkovací kameru, automatický parkovací asistent a sledování mrtvého úhlu. Přikoupit si lze také elektricky otevíratelné střešní okno za 25.000 korun (kdo by ho ale v hot hatchi chtěl, že?) nebo skořepinová sedadla Recaro čalouněná alcantarou za 55.000 korun.
Renault Mégane R.S. – srovnání s dalšími kompaktními hot hatchi | |||||
Model | Renault Mégane R.S. | Hyundai i30 N Performance | Peugeot 308 GTi | Seat Leon Cupra | VW Golf GTI Performance |
Pohon | 4x2 | 4x2 | 4x2 | 4x2 | 4x2 |
Motor | 1.8 TCe | 2.0 T-GDI | 1.6 PureTech | 2.0 TSI | 2.0 TSI |
Zdvihový objem [cm3] | 1798 | 1998 | 1598 | 1984 | 1984 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min] | 206/6000 | 202/6000 | 200/6000 | 221/5500-6200 | 180/5000-6700 |
Točivý moment [N.m/min] | 390/2400 | 353/1450-4700 | 330/1900 | 380/1800-5500 | 370/1600-4300 |
Převodovka | 6M (6DS) | 6M | 6M | 6M (6DS) | 6M (7DS) |
Max. rychlost [km/h] | 255 (250) | 250 | 250 | 250 (250) | 250 (248) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 5,8 (5,8) | 6,1 | 6,0 | 5,7 (5,6) | 6,2 (6,2) |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 7,2 (6,9) | 7,1 | 6,0 | 6,9 (6,8) | 6,5 (6,3) |
Pohotovostní h. [kg] | 1407 (1430) | 1429 | 1205 | 1395 (1421) | 1387 (1415) |
Základní cena [Kč] | 719.900 | 779.990 | 825.000 | 772.900 | 752.900 |