Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nástupce Audi Q7 se opozdí, je příliš brutální a okázalý

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 14. 8. 2013
27
První generace Q7 je na trhu již sedm let a nástupce se pilně testuje. Do série však musí projít nutnými stylistickými změnami.

Nové Audi Q7 sdílí platformu MLB s příští generací Volkswagenu Touareg, Porsche Cayenne a také chystaným SUV značky Bentley. Právě spolu s britským aristokratem bude postaveno na její delší variantě, vždyť dovnitř velkého crossoveru se musí vejít až sedm cestujících. Pod kapotou očekávejme benzinové přeplňované motory V6 a pro Evropu nezbytný turbodiesel obdobné konfigurace. Ani obří SUV tedy nemine downsizing.

Tvary prototypů druhé generace označil současný management Audi podle časopisu Motor Trend za „příliš brutální a okázalé“. Přitom v současnosti vyráběný mastodont také není nijak nenápadným vozem. Možná právě ony však nejspíš stály za červnovým pádem Wolfganga Dürheimera, který strávil ve funkci šéfa produktového vývoje automobilky ani ne rok.

Negativní přijetí designu vyjde čtyři kruhy velmi draho, odhadem na 195 milionů eur, tedy těsně přes 5 miliard korun. Nyní plošší a širší přední část by měla ve finále odpovídat té z malého Q3, očekávejme štědré využití diod, a to i vzadu. Délka 5,09 m, takřka dvoumetrová šířka, ani výška skoro 1,74 m se určitě výrazně nezmění, ale druhá generace díky většímu využití hliníku zhubne 360-410 kg.

Vývoj pokračuje dál, testovací prototypy s agresivní přídí a ostřejšími, ale čistými liniemi jezdí, byť jsou zatím mohutně kamuflované. Kdy se nakonec nová Q7 objeví poprvé pod světly reflektorů, zatím není známo, úpravy potrvají zřejmě delší dobu. Spekulovalo se o zahájení prodeje na konci příštího roku a tedy výstavní premiéře v Paříži, nyní se hovoří až o sezóně 2015. Z Ingolstadtu pochopitelně zatím nic oficiálního nezaznělo.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

5 mld ???
| 14. 8. 2013
Oficiálně nic neprohlásili. Ani oficiálně neurčili datum představení. To jsou jen spekulace, kdy by měla přijít na trh. Jediný termín, který jsem slyšel z oficiálních úst, byla druhá polovina 2015, což mi přišlo pozdě. A je pravda, že dotyčný nevěděl (nebo nechtěl prozradit), proč tak pozdě.

Dopustilo, nedopustilo, nebyl by to první projekt, který by koncern zabil v sériové podobě (pokud v sériové byla). Ještě snad nikdy ale neuváděli, kolik peněz je to stálo. Naopak spíš chlácholili, že budou schopni část vývoje využít jinde a zachránit tak něco z promrhaných investic.
Avatar - HitmanPB
Tak snad
| 14. 8. 2013
ale no, neber to vážne. On to myslel ako pokus o vtip ;-)
Avatar - trapid
5 mld ???
| 14. 8. 2013
Jak už bylo napsáno výše - PR žvást. Ano - částka může souhlasit v případě, že bylo těsně před spuštěním sériovky, ale je hloupost, že by tohle Audi dopustilo. Chtějí se jen zviditelnit - co je lepší? Po pravdě říct, že nestíhají a mají skluz s uvedením nové generace nebo vymyslet PR slint o údajné nutnosti přepracování nevyráběného modelu? Marketing se vždy ze všeho snaží vytěžit co nejvíc a "pravda"? To slovo v marketingu neexistuje.
Rozprávky starej matere
| 14. 8. 2013
Rozhodne nikto nevyhodí lisy >:D
Skoro dvesto melónov je riadna suma, za ňu sa dá spraviť pekný kus vývoja, nie iba pár desiatok lisovacích nástrojov, ktoré by kvôli dizajnu bolo treba meniť.
Rozprávky starej matere
| 14. 8. 2013
Stejně je na tom A4 a myslím, že se u ní také něco říkalo o zpoždění. Obě auta mají mít novou platformu MLB evo, možná je problém tam. Jinak tahle Q7 odpovídá třetí generaci Touaregu a Cayenne. Audi je půl generace mimo, ale je to jejich platforma. První i druhá generace Touaregu i Cayenne je na stejné platformě, takže u nich bude přesluhovat déle.

Zrušili je, protože si najednou nemysleli, že se budou (dostatečně) prodávat. Což je v mých očích něco podobného.

Ad šéf R&D... právě, celá zpráva je taková zvláštní.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku