Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nástupce BMW 1M Coupé uvidíme v roce 2014

Aleš Dragoun
Diskuze (6)
Nejvýkonnější kupé nejmenší řady bavorské automobilky dostane nástupce za zhruba rok a půl, Uvidíme jej v Detroitu 2014.

Zatím není jasné, zda už půjde o produkční verzi nebo realitě velmi blízký koncept, jak už to u BMW pár let chodí. To nic nemění na faktu, že základem bude varianta M135i , tedy ostrý hatchback s třemi i pěti dveřmi, jehož produkční podobu už známe a začne se prodávat letos v září.

Počítejme tedy s třílitrovým šestiválcovým „srdcem“ TwinPower Turbo typu N55 o výkonu 235 kW (320 k). 450 Nm točivého momentu bude na zadní kola přenášet šestistupňový manuál. Chystá se i verze s pohonem obou náprav xDrive, stejně jako u jedničkové řady. Prakticky jistá je také montáž dvouspojkové převodovky, pochopitelně za příplatek.

A jak se bude novinka jmenovat? Pamatujete ještě na spekulace o označení M1 u předchozího kupé E82? U BMW se nakonec logicky rozhodli ikonického kódu nezneužít. Nic takového nehrozí ani teď vzhledem k tomu, že sportovnější varianty se ve Frankfurtu 2013 stanou řadou 2. Takže, už ne 1M Coupé, ale s největší pravděpodobností M235i Coupé! Záhy po jeho představení se dočkáme i otevřené verze.

Předchůdce je již minulostí. Jeho výroba byla nedávno ukončena, vzniklo přes 6.000 aut. Zhruba desetinu z nich si koupili Američané.

Aleš Dragoun
Diskuze (6)
Avatar - fOE
13. 7. 2012 12:57
Re: Mícháte
to uz se bavime o M54 ktera prisla v roce 2000, u M52 (328i treba) nebyl problem mit vahu 1460kg... ale tam hodne zalezi na vybave. Verim ze bez vseho zavazi ve forme audiosystemu, elektriky v sedadlech, vyhrevu, stresni okno, navigace atd... se da s hmotnosti hybat +/- 100kg. Zazil jsem i 330i coupe s temer 1600kg. :-)

Kazdopadne doufam ze manual zustane zachovan, chapu ze dvouspojka je rychlejsi... ale ne vzdy jde o cas na kolo, tak snad :yes:
Avatar - Dinar
13. 7. 2012 12:20
Re: Mícháte
Ne manuálu z důvodu dvojspojky, jasně že důvod není technický, je to marketing, tam kam M nacpe dvojspojku už manuál nedává, páč dvojspojka je sportovní převodovka. Divil bych se, kdyby se to netýkalo i M2, ale třeba překvapí. ;-)

Pozn. E46 330i coupe má v TP 1505kg, 325i compact 1495 kg, uvidíme, co bude vážit M135i, to by mohlo napovědět.
Avatar - fOE
13. 7. 2012 11:02
Re: Mícháte
Tak E46 sedan vazila bez hlouposti (manualni sedadla bez vyhrevu atd.) 1450kg (a ted nevim podle jake normy to bylo brano, jestli jeste podle stare a slo o cistou vahu auta vcetne kapalin, nebo jestli v tom uz je 75kg ridic, ale to asi jeste podle stare). Spis jde o to ze oturbeny motor navic R6 bude proste vzdy vazit dost a tak necekam zazkraky ale doufam ze to vykompenzuji hlinikem (idealne na predku aby rozlozeni zustalo 50:50).
Jinak nevim proc by kvuli dvouspojce nemeli jit nasadit manual, precijen v 335i(s) to technicky slo a vuli snad na to BMW mit bude, zvlast kdyz osazeni do tak "maleho" auta s tak vykonym motorem si bez problemu skusili v 1M coupe (takze 450Nm by ta prevodovka/spojka/kardan/differencial davat meli bez problemu).
No a btw. diky za info ;-) :yes:
Avatar - Dinar
13. 7. 2012 10:46
Re: Mícháte
Vzhledem k použití dvojspojky je možnost manuálu docela nejistá, ale dneska ti nikdo neřekne, jak to bude. Co se váhy týká, reál je těch 1,5t, vem si, že i taková E46 compact s šestiválcem, což je menší auto než současná 1er váží těch 1,5t a výrazněji pod tuto hranici se dostala s R6 jen E46 CSL.
Avatar - fOE
13. 7. 2012 10:42
Re: Mícháte
Navratu k dvouspojce rozumim, jen doufam ze zustane moznost i manualu...? (a cena 1M coupe a snaha BMW snizit hmotnost pod 1,5tuny)