Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nástupce BMW i8? Novinka inspirovaná M1 může mít až 600 koní

Ondřej Mára
Diskuze (9)

Produkce hybridního sporťáku BMW i8 pomalu spěje ke konci, v Mnichově už se ale pracuje na jeho nástupci.

Koncem minulého roku oznámila mnichovská automobilka plánované ukončení výroby modelu i8, který se bohužel nedočká přímého nástupce. Nyní se však konečně objevují první informace o modelu, který by ho měl nahradit.

Podle informací magazínu Car & Driver už totiž technici BMW pracují na vývoji nového sportovního modelu, jehož základem by mohl být koncept BMW Vision M Next. Nástupce i8 by tak měl svým designem navázat na ikonický design modelu M1, zatímco jeho pohonná jednotka by měla pokračovat po cestě, kterou začala prošlapávat i8.

Opět bychom se tak měli dočkat menšího elektrifikovaného motoru, který by měl být ale tentokrát důrazněji zaměřen na výkon. Detaily jsou zatím neznámé, podle publikace se však hovoří o kombinaci přeplňovaného čtyřválce, elektrifikované přední nápravy a zadního elektromotoru. Výsledkem by pak mohl být výkon zhruba okolo 600 koní.

Kromě vyššího výkonu bychom se však měli dočkat i „zelenějšího“ provozu. Novinka by měla dostat například vylepšené baterie, díky kterým by se měl čistě elektrický dojezd zvednout ze současných cca 29 kilometrů až na necelých 100 kilometrů.

Základem vozu by mohla být zcela nová flexibilní platforma, na které by mohly vzniknout i další modely s odlišnými pohonnými jednotkami. Karoserie by pak měla opět ve velkém sázet na karbon, což pomůže srazit hmotnost.

Projekt by však měl být stále v poměrně rané fázi a první představení vozu se očekává až v roce 2023. Těžko tedy hádat, co všechno se do té doby ještě může změnit. Finální produkt by však měl být skutečně ostrým hybridním sporťákem, který bude mít ambice zařadit se mezi nejschopnější vozy na trhu. A tomu bude nejspíš odpovídat i jeho cena.

Ondřej Mára
Diskuze (9)

Doporučujeme

Avatar - wakantanka
5. 5. 2020 16:06
Re: Hmm, i8 byl komerční propadák...
:yes: :-)
Avatar - wakantanka
29. 4. 2020 11:08
Re: Hmm, i8 byl komerční propadák...
Ja by som skôr povedal, že celý vývoj im zaplatia kusy ktoré predá Lambo. Predsa len už ich robia v značných množstvách a nechajú si aj patrične zaplatiť, lebo Lambo. :)
Avatar - Dinar
29. 4. 2020 11:00
Re: Hm mají výhodu
Problémem je cena, bmw chtělo postavit něco proti základní 911 (jako supersport i8 nikdy neprezentovali), jenže pak i8 prodávali za cenu pomalu turba. Osobně nevidím smysl pro bmw v postavení supersportu, idea sporťáku byla dobrá, jen se tak nějak spolehli, že na tu novátorskou technologii v kombinaci s futur designem lidi uslyší a ty love jim za to dají. No, nestalo se, pokud ve druhé gen. dokážou cenu udržet někde kolem dva a půl, auto bude výkonnější, na normálních gumách, nevidím problém, proč by se nemělo chytit jako alternativa k 911. Motat se v ranku ferrari nebo lamba nemá pro bmw smysl, audi si to opravdu může dovolit jen díky sdílení dílů a části odlesku image býka.
Avatar - kari.laz
29. 4. 2020 10:15
Re: Hmm, i8 byl komerční propadák...
Bohužel tohle byl jak když pejsek a kočička vařili dort.
Mohlo to být zajímavé auto se sportovními ambicemi, ale oni místo toho si začnou hrát na ekologii. Stejně to nebudou statisícové série, takže klidně mohli odhlédnout od emisí.
Když to zkoušeli, tak to na okruhu stačilo chvíli pronásledovat Porsche, ale pak tomu došla baterka a stalo se to "brzdou" okruhového provozu. Přitom i s pěkně vyladěným třílitrem a příznivou hmotností by to byla slušná "raketa" a ani by to nemuseli moc ladit, i motor z M3 by s přehledem postačoval.
29. 4. 2020 09:41
Hmm, i8 byl komerční propadák...
kombinace benzinového turbotříválce s elektromotorem zaujala jen málokoho. Bohužel se BMW nepoučilo a opět do toho bude rvát těžké hybridní ústrojí... Mnohem lepší by byl ikonický šesti-či osmiválec z emkových modelů, jen uložený před zadní nápravou. ;-\