Alpina postavila BMW i8 s výkonem 470 koní, výrobu zatrhlo BMW
Společnost Alpina, tradiční úpravce vozů značky BMW, si obvykle nenechá uniknout jedinou příležitost pohrát si s designem a výkonem nově představených modelů. Včetně hybridního BMW i8.
Když automobilka BMW představila svůj plug-in hybridní sporťák i8, strhla se vlna rozporuplných reakcí. Zatímco část publika obdivovala extravagantní design i pohonnou soustavu, některým přišel hybridní 1.3 litrový přeplňovaný tříválec s kombinovaným výkonem 374 koní pod kapotou tak výrazného sporťáku jako nešťastné řešení.
Do hry se však vložila i Alpina, jak v nedávném rozhovoru pro Jalopnik potvrdil její výkonný šéf Andreas Bovensiepen. A v zápětí potvrdil i dávné spekulace, že se jim pod kapotu podařilo uložit výkonný čtyřválec.
Podle Bovensiepena začala Alpina s naprosto standardním BMW i8, u kterého však poupravila zadní rám. Díky tomu vznikl dostatek místa pro čtyřválcový motor, se kterým měl prototyp i8 od Alpina nabídnout výkon okolo 470 koní. Tedy zhruba o 100 koní více, než nabízí sériové BMW i8.
Alpina však nezůstala jen u motoru, ale pustila se i do klasického ladění exteriéru. Vůz dostal nová kola, nové spoilery a také nové křídlo. Celý projekt se dostal až do fáze testování v provozu, než zasáhla automobilka BMW.
Ta totiž zakázala další vývoj a celý projekt musel být okamžitě ukončen kvůli problémům s „identitou značky.“ Jalopnik sice neuvádí všechny důvody, BMW však měly vadit například i výrazně vyčnívající výfuky, které měly „představovat problém.“ To se dá celkem jednoduše vysvětlit tím, že modely s označením „i“ by měly reprezentovat tzv. „udržitelnou mobilitu.“ Dá se tedy pochopit, že zvyšování výkonu a přidávání výrazných výfuků, coby symbolů spalovacích motorů, u automobilky moc nadšení nevyvolalo.
Problém však mohl představovat i vysoký výkon, se kterým se Alpina dostala tak trochu za hranice své působnosti. Úkolem Alpiny by totiž mělo být nacházet prázdná místa v nabídce BMW a zaplnit je svými modely, jak uvedl Bovensiepen. Její vozy by však neměly soupeřit s nabídkou samotné automobilky. Dá se tak předpokládat, že automobilka by raději viděla ostrou i8 s výkonem 470 koní v nabídce divize M, než v nabídce úpravce Alpina.