Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alpina postavila BMW i8 s výkonem 470 koní, výrobu zatrhlo BMW

BMW i8
BMW i8
BMW i8
BMW i8
27 Fotogalerie

Společnost Alpina, tradiční úpravce vozů značky BMW, si obvykle nenechá uniknout jedinou příležitost pohrát si s designem a výkonem nově představených modelů. Včetně hybridního BMW i8.

Když automobilka BMW představila svůj plug-in hybridní sporťák i8, strhla se vlna rozporuplných reakcí. Zatímco část publika obdivovala extravagantní design i pohonnou soustavu, některým přišel hybridní 1.3 litrový přeplňovaný tříválec s kombinovaným výkonem 374 koní pod kapotou tak výrazného sporťáku jako nešťastné řešení.

Do hry se však vložila i Alpina, jak v nedávném rozhovoru pro Jalopnik potvrdil její výkonný šéf Andreas Bovensiepen. A v zápětí potvrdil i dávné spekulace, že se jim pod kapotu podařilo uložit výkonný čtyřválec.

Podle Bovensiepena začala Alpina s naprosto standardním BMW i8, u kterého však poupravila zadní rám. Díky tomu vznikl dostatek místa pro čtyřválcový motor, se kterým měl prototyp i8 od Alpina nabídnout výkon okolo 470 koní. Tedy zhruba o 100 koní více, než nabízí sériové BMW i8.

Alpina však nezůstala jen u motoru, ale pustila se i do klasického ladění exteriéru. Vůz dostal nová kola, nové spoilery a také nové křídlo. Celý projekt se dostal až do fáze testování v provozu, než zasáhla automobilka BMW.

Ta totiž zakázala další vývoj a celý projekt musel být okamžitě ukončen kvůli problémům s „identitou značky.“ Jalopnik sice neuvádí všechny důvody, BMW však měly vadit například i výrazně vyčnívající výfuky, které měly „představovat problém.“ To se dá celkem jednoduše vysvětlit tím, že modely s označením „i“ by měly reprezentovat tzv. „udržitelnou mobilitu.“ Dá se tedy pochopit, že zvyšování výkonu a přidávání výrazných výfuků, coby symbolů spalovacích motorů, u automobilky moc nadšení nevyvolalo.

Problém však mohl představovat i vysoký výkon, se kterým se Alpina dostala tak trochu za hranice své působnosti. Úkolem Alpiny by totiž mělo být nacházet prázdná místa v nabídce BMW a zaplnit je svými modely, jak uvedl Bovensiepen. Její vozy by však neměly soupeřit s nabídkou samotné automobilky. Dá se tak předpokládat, že automobilka by raději viděla ostrou i8 s výkonem 470 koní v nabídce divize M, než v nabídce úpravce Alpina.