Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Nástupce Hyundai Sonata půjde cestou evoluce

Nástupce Hyundai Sonata půjde cestou evoluce Zdroj: acz

Nástupce Hyundai Sonata půjde cestou evoluce

V pořadí sedmá generace Hyundai Sonata dorazí v příštím roce a svým designem má přímo navazovat na aktuální provedení nabízené na jihokorejském a severoamerickém trhu.

Šestou generaci Sonaty uvedlo Hyundai na domácí trh v září 2009 a počátkem roku 2010 v USA. Ve většině Evropy je však jihokorejská automobilka ve střední třídě zastoupena modelem i40.

O současnosti a blízké budoucnosti sedanu Sonata se v rozhovoru pro WardsAuto rozpovídal John Krafcik, šéf Hyundai Motor America. Podle jeho slov se bude jihokorejská automobilka i v případě sedmé generace Sonaty držet svého osvědčeného fluidního stylu a výsledkem má být model, který bude na první pohled jasně identifikovatelný jako přímý nástupce šesté generace.

Na severoamerickém trhu je Sonata nejprodávanějším zástupcem své značky a své firmě loni pomohla dosáhnout rekordních prodejů a výrazně zvýšit podíl na trhu. I přes nástup čerstvých konkurentů v podobě Toyoty Camry, Hondy Accord a Fordu Fusion se podařilo Hyundai v loňském roce prodat na severoamerickém trhu rekordních 230.605 sedanů Sonata.

Na tomto prodejním výsledku má do jisté míry svůj podíl i design vozu, který se právě proto u příští generace dočká evoluce, jejímž cílem je udržet tento model nadále atraktivní a zároveň snadno identifikovatelný pro zákazníky jihokorejské značky.

Většina z vozů Hyundai Sonata prodaných v USA pochází ze severoamerického výrobního podniku v Montgomery. Výjimkou je Sonata Hybrid, která je vyráběna v jihokorejském závodě. John Krafcik v souvislosti s hybridy uvedl, že pro Hyundai představují pouze překlenovací technologii, dokud nebude možné nabídnout na severoamerickém trhu v širší míře modely s palivovými články.

V loňském roce se Sonata Hybrid dočkala zvýšení prodeje o 74 % a na severoamerickém trhu bylo zákazníkům dodáno 18 030 vozů. Hybridy mají pro Hyundai velký význam na kalifornském trhu s přísnými emisními požadavky a jihokorejská automobilka se díky nim věnuje vývoji nových baterií.