Nový Ford Mondeo: Evropa na vedlejší koleji
Umíte si představit jasnější demonstraci toho, jak malý důraz kladou v Evropě automobilky na vozy střední třídy, než to, co se teď děje u Mazdy a Fordu? Japonci postavili v rámci modelu Mazda6 pro Evropu pouze kombi a k němu přidali americkou verzi sedanu, který se zde svou délkou 487 cm zařadil do vyšší střední třídy, nicméně zaslouží ocenit fakt, že s uvedením na Starém kontinentu neotáleli. To Ford už má svůj globální model Mondeo/Fusion v USA v prodeji od loňska a nejen že i v tomto případě globální znamená pro Ameriku (délka sedanu 487 mm), navíc se při čekání na něj budeme muset obrnit trpělivostí.
Ford totiž podle posledních informací s evropským Mondeem, které bylo představeno vloni v Paříži, letos vůbec nepočítá. Tento týden byl tento globální model Fordu prezentován v Číně, pro kterou se bude vyrábět v joint-venture závodě Changan Ford Automobile Co. a prodej začne koncem května, přičemž základní cena bude činit v přepočtu lehce přes 500.000 korun. Současně se vedle nového Mondea v Číně bude ještě dva roky nabízet aktuální generace, byť v omezeném rozsah. Jedinou dostupnou převodovkou pro všechny modely se stane šestistupňový automat.
A co Evropa? Produkce Fordu Mondeo pro tento region se přesouvá z tradičního belgického Genku do Španělska a první auta vyrazí ke zdejším zákazníkům až v roce 2014, přičemž pevné datum zatím nebylo oficiálně stanoveno. Do té doby si evropská zastoupení budou muset vystačit se stárnoucím současným provedením.