Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Ford Mondeo: Evropa na vedlejší koleji

Michal Fokt
Diskuze (79)
Evropa si na nové, globalizované Mondeo bude muset ještě chvíli počkat. Po loňském debutu v Americe bude letos následovat Čína, v Evropě musíme vydržet do roku 2014.

Umíte si představit jasnější demonstraci toho, jak malý důraz kladou v Evropě automobilky na vozy střední třídy, než to, co se teď děje u Mazdy a Fordu? Japonci postavili v rámci modelu Mazda6 pro Evropu pouze kombi a k němu přidali americkou verzi sedanu, který se zde svou délkou 487 cm zařadil do vyšší střední třídy, nicméně zaslouží ocenit fakt, že s uvedením na Starém kontinentu neotáleli. To Ford už má svůj globální model Mondeo/Fusion v USA v prodeji od loňska a nejen že i v tomto případě globální znamená pro Ameriku (délka sedanu 487 mm), navíc se při čekání na něj budeme muset obrnit trpělivostí.

Ford totiž podle posledních informací s evropským Mondeem, které bylo představeno vloni v Paříži, letos vůbec nepočítá. Tento týden byl tento globální model Fordu prezentován v Číně, pro kterou se bude vyrábět v joint-venture závodě Changan Ford Automobile Co. a prodej začne koncem května, přičemž základní cena bude činit v přepočtu lehce přes 500.000 korun. Současně se vedle nového Mondea v Číně bude ještě dva roky nabízet aktuální generace, byť v omezeném rozsah. Jedinou dostupnou převodovkou pro všechny modely se stane šestistupňový automat.

A co Evropa? Produkce Fordu Mondeo pro tento region se přesouvá z tradičního belgického Genku do Španělska a první auta vyrazí ke zdejším zákazníkům až v roce 2014, přičemž pevné datum zatím nebylo oficiálně stanoveno. Do té doby si evropská zastoupení budou muset vystačit se stárnoucím současným provedením.

Michal Fokt
Diskuze (79)
8. 4. 2013 19:53
Re: Je to výhoda?
No jak uz jsem tu nekde napsal, na nemeckych serverech se o tom dost drsne spekuluje...
Avatar - Mireon
7. 4. 2013 22:07
Re: Je to výhoda?
To to mondeo bude fakt až na podzim 2014? To už bude rovnou FL ne?
5. 4. 2013 20:09
Re: Skoda.
To jo...jezdit to jezdi paradne..ale znas to ..hmotnost dolu..dynamika nahoru...spotreba dolu :))

Jinak i pres malinky narust delky (ono se staci podivat kolik ma nynejsi seda delku =totoznou s kombikem) - a novinari porovnavaji delku USA seda versus EU liftback , coz je spatne.

Dle toho covim hmotnost zustala stejna ci o par kg lehci dle vybavy,
5. 4. 2013 19:30
Re: Skoda.
No ja mam tedka "standard" - neboli TDCi 104kW. Ale po nedavny zkusebni jizde s Focusem ST jsem se celkem "zahledel" do Ecoboostu 240 koniku... Pokud (nemecky) ceny zustanou priblizne na soucasny urovni, tak neni co resit...

100kg (a vice) dolu by sice bylo fajn, ale protoze vnejsi rozmery jeste vic narostly (az se skoro musim ptat, proc??), tak bude podle me uspech, pokud hmotnost zustane tam, co je ted. Navic kdyz ani ted si na spatny jizdni vlastnosti kvuli "vysoky" hmotnosti rozhodne stezovat nemuzu :-!
5. 4. 2013 19:23
Re: Skoda.
Souhlas s tim displejem, ja mam sice plnou plabu, tak se me tam zobrazujou udaje z Navi a udaje od adaptivniho tempomatu atd....ale samozrejme je to system nekdy z doby 2006 (uvedeny v S.MAx/Galaxi) a vyvojove jeste starsi.
Ty nove displeje v kaplicce se opravdu daji prizpusobovat , napr jestli tam chces otackomer nebo neco jineho, v pravo od rychlomeru zase, zdali hudbu, telefon atd.

Ventilovany sedacky budou, navic budou i s moznosti masaze, bude vyhrivany volantd, atd.

Taky se nemuzu dockat, ikdyz ja s tim svym vydrzim jeste rok dva.

Za me bych chtel aby to bylo o 100kg lehsi a aby byl model ST s cca 300koniky :-)