Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Návrat další legendy: nový Trabant 601 se zařadí mezi nejčistší auta na trhu

redakce AUTO.CZ
Diskuze (29)
Po modelech New Beetle, Mini Copper a Fiat 500 nás čeká znovuzrození další evropské automobilové legendy.

Motoristická veřejnost již hodně dlouhou dobu nepamatuje takto efektivní utajení příprav úplně nového modelu. Volkswagenu se to podařilo na výbornou, žádná informace o tomto projektu totiž dosud neunikla ven z vývojového střediska a proto se o Trabantu druhé generace dozvídáme teprve oficiální cestou.

Volkswagen, který má bohaté zkušenosti s oživováním slavných značek (Bugatti, Beetle) se postaral o velké překvapení. Koupil ochrannou známku Trabant a plánuje s ním rozšíření značkového portfolia směrem dolů pod přeci jen již vysokou úroveň Škody Auto. Trabant by se tak mohl stát lifestylovou značkou, která bude mít podobné postavení jako Smart v rámci DaimlerChrysler. Vývoj a výroba nového modelu je úkolem pro málo vytížené německé pracovníky a továrny Volkswagenu.

Ještě není rozhodnuto kde se bude vůz vyrábět, jestli přímo ve Wolfsburgu nebo ve Zwickau, kde by ovšem musela automobilka obnovit, respektive znovu postavit výrobní linky. Druhá možnost je asi jen málo pravděpodobná, protože VW Group má momentálně spíše problémy s využíváním stávajících kapacit a tak dojde zřejmě k malému prohřešku proti tradici a nový Trabant bude vznikat na výrobních linkách ve Wolfsburgu, společně s novým Volkswagenem Golf.

Vše záleží na tom, jaký bude o nový model zájem, ale předpokládá se, že obrovský, převážně na domácím německém trhu. Definitivní studie bude představena příští rok na autosalonu v Ženevě, shodou okolností padesát let po zahájení výroby tohoto duroplastového zázraku. Zatím VW ukázal jen počítačové studie, ale prý na konečné podobě se toho mnoho měnit nebude.

Soudě podle rozšířených blatníků a dvojité koncovky výfuku, je na obrázcích k vidění ostrá sportovní verze, která nejspíš ponese označení RS (jako odkaz soutěžního speciálu Trabant 800 RS). To ovšem naznačuje, že rozhodně nepůjde o cenově dostupný automobil „pro každého“, což bylo prvotním posláním jeho předchůdce. Bude se jednat o přímého konkurenta Mini, a to jak cenově, tak co do velikosti a celkové koncepce. Vyrábět se bude totiž pouze dvoudveřové kombi Shooting Brake, s limuzínou se prozatím nepočítá. Novinka vyjede na stejném podvozku jako současná generace VW Polo a s největší pravděpodobností ji budou pohánět i motory z tohoto modelu. Ve výše uvedené sportovní verzi obsadí místo pod kapotou vylepšená pohonná jednotka z Pola GTI Cup Edition – přeplňovaný zážehový čtyřválec o objemu 1,8 l, ovšem ne s nynějším výkonem 132 kW, ale přibližně ještě o 7 kW vyšším, točivý moment vzroste z 235 N.m na rovných 250 N.m.

Není pochyb o tom, že největší popularitu bude mít tříválcové verze 1,4 TDI PD, která by díky velmi nízké hmotnosti a úspornému motoru mohla jezdit za 3,3 l/100 km. Nízká hmotnost je mj. výsledkem rozsáhlého využití moderních plastů, tak jako před léty.

Co se týče designu klasických verzí nového Trabantu, nebudou mít tak již zmiňované rozšířené blatníky, ani černé pozadí předních i zadních světlometů, stejně tak podvozek bude o několik milimetrů výš nad zemí.

Poznámka: Děkujeme čtenáři -og-, který je dobře obeznámen se situací v nově založené firmě Trabant Werke AG, za tip a poskytnuté materiály.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (29)
1. 4. 2007 22:27
TRABUCO STORY
>:D >:D :yes:
Avatar - Ricardo
1. 4. 2007 15:59
Nejzdařilejší apríl
Tento se opravdu povedl. Vypadá 100% věrohodně ;-)
1. 4. 2007 13:03
Re: A co na to Marko?
:-( Nemam. :-( Zato viem, ze povdny Trabant si zahra v novej bondovke "A Royal Gamble". Teaser k filmu je tu: [odkaz]
Avatar - masO
1. 4. 2007 10:37
Re: A co na to Marko?
;-)
1. 4. 2007 10:29
Re: Apriiiiiiil
Je apríl,tak ten tvůj příspěvek k VW bereme s humorem... ;-) >:D