Nechcete ruský rolls-royce? ZiL po Gorbačovi je na prodej v Praze! A tentokrát levněji
Automobily sovětského Zavodu imeni Lichačeva jsou z dob socialismu dobře známé i u nás, ukazovaly se na mnohých přehlídkách, když s nimi jezdili ti nejvyšší pohlaváři. Dnes je jedna z těchto sovětských limuzín na prodej, přičemž se jedná o zajímavý tip na sběratelské auto. V prodávaném autě se totiž kdysi vozil poslední vůdce Sovětského svazu Michail Gorbačov i jeho nástupce, ruský prezident Boris Jelcin.
Jestliže inzertní servery pravidelně sledujete, jistě si pamatujete, že tento konkrétní ZiL 41052 byl na prodej už v roce 2014. Od té doby se až tak moc nezměnilo, vůz má aktuálně na svém kontě jen 29.405 kilometrů, což je o pouhé dva více než před třemi roky. Zároveň ale poklesla jeho cena, jestliže v roce 2014 se tento konkrétní zil prodával za v přepočtu 34,3 milionu korun, dnes je na inzertním serveru Car and Classic nabízen za 17 milionů korun (respektive 550.000 liber). A to se skoro vyplatí s ohledem na jeho historii, nebo ne?
Automobil sice prodává majitel původem z Moskvy, samotný vůz se ale podle prodávajícího aktuálně nachází v Praze, kde si ho případný zájemce může prohlédnout a vyzvednout.
Prodávaná limuzína byla vyrobena v roce 1989, a to přímo pro Michaila Gorbačova. Jedná se o model ZiL 41052, což konkrétně znamená 6.330 mm dlouhou limuzínu s dvěma páry dveří a rozvorem 3.880 mm, která je pancéřovaná. Střelbu z kulek přitom mají vydržet i pneumatiky obuté na 16palcová kola. Těchto limuzín přitom bylo údajně postaveno jen 13. Výchozí model ZiL 41047 (též dlouhý 6,3 metru, ale bez pancéřování) se vyráběl mezi lety 1985 a 2002.
Pod kapotou pracuje obří vidlicový osmiválec o objemu 7.680 cm3, jehož výkon 232 kW a točivý moment 610 N.m si musí poradit s vozem vážícím 5,2 tuny. Zážehový motor je přitom spárován se čtyřstupňovým automatem, který jeho sílu posílá na zadní kola.
Černě lakovaný vůz s šedým interiérem ozdobeným dřevěným dekorem je podle prodávajícího ve skvělé kondici. Až do roku 2007 totiž odpočíval v ruských vládních garážích, kde o něj bylo nepochybně dobře pečováno. Tak co, nemáte o něj zájem?