Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nechcete ruský rolls-royce? ZiL po Gorbačovi je na prodej v Praze! A tentokrát levněji

ZiL 41052 Michaila Gorbačova
ZiL 41052 Michaila Gorbačova
ZiL 41052 Michaila Gorbačova
ZiL 41052 Michaila Gorbačova
17 Fotogalerie
Diskuze (15)
Více než 6,3 metru dlouhou limuzínou se kdysi vozil sovětský státník Michail Gorbačov i jeho nástupce Boris Jelcin. Dnes je zajímavým tipem k investici.

Automobily sovětského Zavodu imeni Lichačeva jsou z dob socialismu dobře známé i u nás, ukazovaly se na mnohých přehlídkách, když s nimi jezdili ti nejvyšší pohlaváři. Dnes je jedna z těchto sovětských limuzín na prodej, přičemž se jedná o zajímavý tip na sběratelské auto. V prodávaném autě se totiž kdysi vozil poslední vůdce Sovětského svazu Michail Gorbačov i jeho nástupce, ruský prezident Boris Jelcin.

Jestliže inzertní servery pravidelně sledujete, jistě si pamatujete, že tento konkrétní ZiL 41052 byl na prodej už v roce 2014. Od té doby se až tak moc nezměnilo, vůz má aktuálně na svém kontě jen 29.405 kilometrů, což je o pouhé dva více než před třemi roky. Zároveň ale poklesla jeho cena, jestliže v roce 2014 se tento konkrétní zil prodával za v přepočtu 34,3 milionu korun, dnes je na inzertním serveru Car and Classic nabízen za 17 milionů korun (respektive 550.000 liber). A to se skoro vyplatí s ohledem na jeho historii, nebo ne?

Automobil sice prodává majitel původem z Moskvy, samotný vůz se ale podle prodávajícího aktuálně nachází v Praze, kde si ho případný zájemce může prohlédnout a vyzvednout.

Prodávaná limuzína byla vyrobena v roce 1989, a to přímo pro Michaila Gorbačova. Jedná se o model ZiL 41052, což konkrétně znamená 6.330 mm dlouhou limuzínu s dvěma páry dveří a rozvorem 3.880 mm, která je pancéřovaná. Střelbu z kulek přitom mají vydržet i pneumatiky obuté na 16palcová kola. Těchto limuzín přitom bylo údajně postaveno jen 13. Výchozí model ZiL 41047 (též dlouhý 6,3 metru, ale bez pancéřování) se vyráběl mezi lety 1985 a 2002.

Pod kapotou pracuje obří vidlicový osmiválec o objemu 7.680 cm3, jehož výkon 232 kW a točivý moment 610 N.m si musí poradit s vozem vážícím 5,2 tuny. Zážehový motor je přitom spárován se čtyřstupňovým automatem, který jeho sílu posílá na zadní kola.

Černě lakovaný vůz s šedým interiérem ozdobeným dřevěným dekorem je podle prodávajícího ve skvělé kondici. Až do roku 2007 totiž odpočíval v ruských vládních garážích, kde o něj bylo nepochybně dobře pečováno. Tak co, nemáte o něj zájem?

Vstoupit do diskuze (15)