Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nechcete skoro nejetou Fabii Junior? Tahle je dokonalým strojem času

Jan Zajíc Jan Zajíc 13. 5. 2021 • 10:57
28
27
Zobrazit náhledy (28)
Škoda Fabia Junior Škoda Fabia Junior Škoda Fabia Junior Škoda Fabia Junior Škoda Fabia Junior Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia

Vzpomínáte si ještě na Škodu Fabia Junior? Tato verze první generace dnes už tradičního modelu české automobilky se objevila v roce 2001. 

Důvod jejího vzniku byl naprosto přímočarý: šlo o základní model, který měl oslovit zákazníky toužící po nové škodovce za co nejméně peněz. A tomuto poslání bylo podřízeno všechno.

Pro úplnost se sluší dodat, že právě v roce 2001 skončila výroba modelu Felicia a Fabia Junior měla být její částečnou náhradou. Standardní Fabia totiž byla vcelku pochopitelně ve srovnání s Felicií dražší, poptávku po dostupnější škodovce mladoboleslavská automobilka tak vyřešila "oholením" svého nového hatchbacku.

Junior zpočátku stál 229.000 korun, šlo ovšem o cenu pro prvních pět set zákazníků, běžná cena pak činila 249.000 Kč. O pohon se staral zážehový litrový čtyřválec o výkonu 37 kW, který auto rozjel maximálně na 147 km/h a z klidu na stovku ho dostal za dlouhých 21,6 sekundy.

Za příplatek 10 tisíc korun jste mohli mít čtrnáctistovku o výkonu 44 kW, později dorazil tříválec 1.2 HTP o výkonu 40 kW.

Škoda šetřila také na výbavě. Asi nejznámějším poznávacím znamením Fabie Junior jsou nelakové nárazníky, zaujme také absence zámku na dveřích spolujezdce a víku zavazadlového prostoru. V kufru mimochodem standardně nemělo být plato, řada vozů ho ale u prodejců podle dostupných informací nakonec dostala. Auto stálo na 13palcových ocelových kolech bez poklic a obutých do pneumatik o rozměru 155/80. 

Uvnitř byl Junior výrazně spartánský, například místo klasické uzavíratelné schránky před spolujezdcem měl jen "díru". Chyběl posilovač řízení (byl však za příplatek), nastavitelný volant a vlastně všechno, co považujeme za komfortní výbavu.

Člověk by možná řekl, že Junior jakožto základní a nejlevnější model dostával od svých majitelů často zabrat. A většinou to tak asi i bylo. Přesto jsme našli kousek, který jeho majitel evidentně opečovával. A který je aktuálně na prodej.

Jde o vůz z roku 2002 s litrovým motorem, podle popisu v inzerátu po prvním majiteli a s nájezdem pouhých 12.600 kilometrů. Prodejce také tvrdí, že Fabia je velice zachovalá, nehavarovaná, nelakovaná a nepoužívaná v zimě. Může to prý doložit výpisem dokazujícím, že majitel na zimu ukládal značky do depozitu. Vlastník také údajně auto schovával v "suché garáži na koberci". Na fotkách každopádně tenhle "stroj času" vypadá opravdu velice čistě a zachovale.  

Prodejce za skoro nejetou Fabii Junior požaduje 89 tisíc korun.

Související články

Témata
Avatar - narona
14. 5. 2021 21:07
Re: Hanebný krumpl
Jenže oni jsou vhodné především pro ty co neumí jezdit a co chvíli je odřou :D Aspoň na nich šlincy nejsou tak vidět.
14. 5. 2021 15:52
37 kw? hustý
To byla rychlejší Škoda 120, jejíž výroba skončila 12 let předtím. A to nebylo nijak rychlé auto. Takový Favorit s karburátorem, to bylo dělo proti tomu. Fakt zvěrstvo, že něco takového ve Škodovce pustili z fabriky, ostuda.
Avatar - Barry Lyndon
14. 5. 2021 15:38
Re: Hanebný krumpl
Nešlo ani o jedno. Úspora nákladů sice nula, ale o to v takových případech nejde. Jde o rozšíření nabídky do nižšího cenového segmentu bez nutnosti zlevnit celý sortiment...
14. 5. 2021 14:27
Hnus
Hnusnejsi je snad jen logan. Na pobliti.
14. 5. 2021 13:02
Re: Hanebný krumpl
Přesně tak. Úspora nalakování nenalakování prakticky nula. Nenalakovaný nárazník musí být z lepšího materiálu, aby nevyblednul. Tuhle úsporu nechápu a takový chybějící dvířka do kastlíku spolujezdce to je taky cost saving hodný nějakýho geniálního ekonoma :D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku