Vzpomínáte si ještě na Škodu Fabia Junior? Tato verze první generace dnes už tradičního modelu české automobilky se objevila v roce 2001.
Důvod jejího vzniku byl naprosto přímočarý: šlo o základní model, který měl oslovit zákazníky toužící po nové škodovce za co nejméně peněz. A tomuto poslání bylo podřízeno všechno.
Pro úplnost se sluší dodat, že právě v roce 2001 skončila výroba modelu Felicia a Fabia Junior měla být její částečnou náhradou. Standardní Fabia totiž byla vcelku pochopitelně ve srovnání s Felicií dražší, poptávku po dostupnější škodovce mladoboleslavská automobilka tak vyřešila "oholením" svého nového hatchbacku.
Junior zpočátku stál 229.000 korun, šlo ovšem o cenu pro prvních pět set zákazníků, běžná cena pak činila 249.000 Kč. O pohon se staral zážehový litrový čtyřválec o výkonu 37 kW, který auto rozjel maximálně na 147 km/h a z klidu na stovku ho dostal za dlouhých 21,6 sekundy.
Za příplatek 10 tisíc korun jste mohli mít čtrnáctistovku o výkonu 44 kW, později dorazil tříválec 1.2 HTP o výkonu 40 kW.
Škoda šetřila také na výbavě. Asi nejznámějším poznávacím znamením Fabie Junior jsou nelakové nárazníky, zaujme také absence zámku na dveřích spolujezdce a víku zavazadlového prostoru. V kufru mimochodem standardně nemělo být plato, řada vozů ho ale u prodejců podle dostupných informací nakonec dostala. Auto stálo na 13palcových ocelových kolech bez poklic a obutých do pneumatik o rozměru 155/80.
Uvnitř byl Junior výrazně spartánský, například místo klasické uzavíratelné schránky před spolujezdcem měl jen "díru". Chyběl posilovač řízení (byl však za příplatek), nastavitelný volant a vlastně všechno, co považujeme za komfortní výbavu.
Člověk by možná řekl, že Junior jakožto základní a nejlevnější model dostával od svých majitelů často zabrat. A většinou to tak asi i bylo. Přesto jsme našli kousek, který jeho majitel evidentně opečovával. A který je aktuálně na prodej.
Jde o vůz z roku 2002 s litrovým motorem, podle popisu v inzerátu po prvním majiteli a s nájezdem pouhých 12.600 kilometrů. Prodejce také tvrdí, že Fabia je velice zachovalá, nehavarovaná, nelakovaná a nepoužívaná v zimě. Může to prý doložit výpisem dokazujícím, že majitel na zimu ukládal značky do depozitu. Vlastník také údajně auto schovával v "suché garáži na koberci". Na fotkách každopádně tenhle "stroj času" vypadá opravdu velice čistě a zachovale.
Prodejce za skoro nejetou Fabii Junior požaduje 89 tisíc korun.