Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nedostatek čipů snížil výrobu VW ve Wolfsburgu na úroveň roku 1958

Ondřej Mára Ondřej Mára 23. 10. 2021 • 09:03
11
58
Zobrazit náhledy (11)
Výroba Volkswagen T-Cross Výroba Volkswagen T-Cross Výroba Volkswagen T-Cross Výroba Volkswagen T-Cross Výroba Volkswagen T-Cross Výroba Volkswagen T-Cross

Největší továrna na výrobu automobilů, provozována jednou z největších automobilek na světě, zažila prudký pokles výroby.

Roční produkce továrny Volkswagen ve Wolfsburgu směřovala před nástupem pandemie k rekordnímu milionu automobilů, zatímco dlouhodobý průměr za poslední desetiletí se držel kolem rekordních 780 tisíc ročně vyrobených automobilů. Tyhle časy jsou ale pryč a zřejmě se ještě chvíli nevrátí.

Kvůli nástupu pandemie, omezením a počátku čipové krize se výroba v minulém roce smrskla na cca 500.000 vozidel. Letošní rok však bude zřejmě ještě horší. Podle informací Reuters, které mají pocházet přímo od zdroje ve Volkswagenu, by se totiž letošní produkce továrny ve Wolfsburgu mohla pohybovat pouze okolo 300.000 vozidel.

Pro největší továrnu na výrobu automobilů na světě a současně nejstarší výrobní závod automobilky Volkswagen by tak mohlo jít o nejhorší výsledek od roku 1958. Příčinou prudkého poklesu jsou přitom problémy se zásobováním, což platí především pro neustále zmiňované čipy, kvůli kterým musela být omezena i výroba modelů Golf nebo Tiguan.

video

Automobilka ovšem již v nedávné minulosti oznámila, že v důsledku nedostatku čipů očekává pokles roční produkce v řádu vyšších stovek tisíc automobilů. V současné nezáviděníhodné situaci ale rozhodně není sama.

Podle odhadů se letos kvůli nedostatku čipů vyrobí o cca 7,7 milionu vozidel méně, než v minulém roce. Automobilový průmysl by pak současná situace mohla stát až okolo 210 miliard dolarů. Navzdory úsilí ze strany automobilek, vlád i výrobců čipů je přitom velmi pravděpodobné, že krize potrvá zřejmě až do příštího roku.

Související články

Témata
Avatar - Mikesus
25. 10. 2021 07:05
Re: Sranda sa ešte len začne
No já tedy nejezdím pro levnější věci. Zbytečná ztráta času a energie. Na druhou stranu, pokud je to výlet za poznáním a ne nákupem, tak to pochopim.
Avatar - Ja Prvni 123
24. 10. 2021 20:22
Skutečně?
A kolik vyrobil ten slavnej VW ve stejné dob elektroaut?

Lhali vždycky a ve všem... takže se vlastně jen drží své osvědčené praxe.
24. 10. 2021 20:16
Re: Opět další záminka
Naprosto přesná charakteristika! A Evropa léčbu toho Německého mindráku opět šeredně odskáče! :-O :-O :-O :no:
24. 10. 2021 19:08
Re: Sranda sa ešte len začne
To je jednoduché - dopad na autá ako spotrebiteľ najviac cítiš - na rozdiel od iných činností dejúcich sa v záujme ekológie.
Rúbanie lesov stále pokračuje. Mierne pomalšie, ale neskončilo a neskončí - niektoré krajiny dokonca považujú výrub pralesov za svoje právo. O masívnom vysádzaní lesov som doteraz nikde nečítal, aspoň nie v globálne nejak významnom objeme. Vieš o nejakýcj konkrétnych plánoch alebo programoch na obnovu odlesnených území napríklad na území Afriky, Južnej Ameriky alebo Ázie? Pokiaľ áno, pozmením názor a budem písať inak.
Avatar - rohYpnol
24. 10. 2021 17:45
Re: Opět další záminka
Je to opět takové německé deja vu.

Kdo by to byl řekl, že národ, který před nějakými 75ti lety vyhladil miliony židů pro neárijský původ dnes vyhladí vlastní árijskou rasu islamizací Německa...

To stejné je EV mobilita. Před 5ti lety podvodníci, dnes papežštější než papež. Příznačné německé mentalitě. Dokonalé, Destruktivní. Pro celou Evropu.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud