Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nejlepší jízda na ledu: Otevřený Bentley + Kankkunen = 330 km/h

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)

Bentley a Juha Kankkunen překonávají sami sebe. Nový světový rychlostní rekord v jízdě na ledě je na světě.

Čtyřnásobný mistr světa v rallye Juha Kankkunen ve službách britské značky Bentley opět vyrazil na nebezpečnou zamrzlou hladinu Baltského moře, aby s Bentley Continental Supersports Convertible stanovil nový světový rychlostní rekord v jízdě na ledě.

Za pomoci zkušeného týmu a inženýrů značky Bentley pokořil Kankkunen svůj vlastní rekord z roku 2007. Při teplotách okolo -30°C, náhlých sněhových vánicích a potenciálním nebezpečí prudkého bočního větru se pohyboval na 16,5 km dlouhé trati vytvořené na 70 cm tlustém mořském ledu.

Rekordních pokusů na 1000 metrů dlouhém měřeném úseku se účastnili certifikovaní úředníci z finské dopravní policie. Nový světový rekord je průměrem dvou jízd v opačném směru, které měřili zástupci Guinessovy knihy rekordů.

Juha Kankkunen s luxusním kabrioletem Bentley Continental Supersport dosáhl rychlosti 330,695 km/h. Překonal tak svůj vlastní rekord z roku 2007, kdy na stejném místě, ale s kupé Bentley Continental GT jel průměrnou rychlosti 321,6 km/h. Tehdy se mu podařilo pokořit 12 let starý rekord z roku 1995 o hodnotě 296,3 km/h, který s Bugatti EB110 zajel Gildo Pallanca-Pastor na stejném místě.

Stejně jako v roce 2007 i letos Anglo-finský tým použil vůz s minimálními úpravami. Hlavní změny představovala ochranná klec v interiéru, brzdící padák namontovaný na zadním nárazníku, spoilery pod přídí a na zádi pro zvýšení stability při vysokých rychlostech. Samozřejmostí bylo zimní obutí Pirelli Sotto Zero 275/40 R20. V roce 2007 jel Continental GT na pneumatikách Nokian.

Zatímco před čtyřmi lety byl do nádrže Bentleye natankován 102 oktanový benzin, tak nyní šestilitrový dvanáctiválec o výkonu 463 kW (630 k) spaloval biopalivo E85.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)

Doporučujeme

Avatar - bubucci
16. 2. 2011 00:12
Re: pěkný
:no: :no: :no: