Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prodeje nových aut v Evropě po devíti měsících konečně vzrostly. Ale jen nepatrně

David Bureš
Diskuze (12)

Také za letošní květen množství nejžádanějších značek hlásí pokles prodejů na evropském trhu. Mezi výjimky však patří Peugeot, Opel, BMW nebo Škoda.

Evropský trh s novými automobily konečně hlásí nárůst počtu registrací, stalo se tak poprvé od loňského září, kdy v platnost vstoupily nové emisní normy. Moc důvodů k radosti to ale není, 1.443.708 v květnu registrovaných automobilů je o bezvýznamné 0,04 % více než před rokem. Vyjádřeno absolutními čísly, je to nárůst jen o 581 vozů oproti květnu 2018.

Vyplývá to ze statistik Evropského sdružení automobilových výrobců (ACEA), které eviduje prodeje v 27 státech Evropské unie (bez nedůležité Malty) a trojice států EFTA (bez Lichtenštejnska).

Květnový výsledek ovlivnil především nárůst na největším evropském trhu, v Německu bylo v květnu evidováno 332.962 automobilů, o 9,1 % více než před rokem. Nárůst hlásí i Francie (+1,2 %) a některé menší trhy – Polsko (+11,2 %), Rumunsko (+12,6 %) nebo Maďarsko (+10,4 %). Naopak registrace nových aut v Itálii klesly o 1,2 %, ve Velké Británii o 4,6 % a ve Španělsku dokonce o 7,3 %. Také Česká republika patřila v květnu mezi klesající regiony, 24.059 registrovaných aut byl pokles o 6,5 %.

Co se týče značek, tak v čele neohroženě zůstává Volkswagen, a to přestože se meziročně jeho prodeje propadly o 8,6 %. Jenže klesl i druhý v pořadí, Renault, a to ještě výrazněji, o rovných 10 %. Nejlepší trojku pak uzavírá Peugeot, s meziročním nárůstem o 1,7 %.

Největším skokanem v top 10 je každopádně BMW. Skončilo šesté, se 76.286 registrovanými kusy, což byl 15% nárůst. Stalo se tak nejžádanější prémiovou značkou na evropském trhu, Mercedes-Benz nicméně skončil hned za ním, s 76.111 registracemi (-0,5 %). Audi nadále zůstává s odstupem třetí, obsadilo deváté místo, 71.353 registrovaných aut je o 1,1 % méně než před rokem.

V nejlepší desítce tentokrát nechyběl ani Fiat, navzdory čtyřprocentnímu poklesu stačilo 73.847 registrací na osmou příčku. Top ten pak uzavírá Škoda, 69.466 registrovaných automobilů bylo o 4,1 % více než před rokem.

Úspěšný měsíc zažily také jedenáctá Toyota (+11,2 %), dvanáctý Citroën (+13,5 %) nebo čtrnáctý Seat (+14,5 %). Naopak Nissan pokračuje v dlouhodobém pádu, zřejmě i kvůli stárnoucí nabídce, v květnu se jeho evropské prodeje meziročně propadly o 17,9 %. Nejlepší dvacítku pak v květnu uzavírá Jeep, a to přestože hlásí 13% pokles.

Evropský trh v květnu 2019: Nejprodávanější auta podle značek
Poř. Značka Prodej 5/2019 [ks] Meziroční rozdíl [%] Tržní podíl [%]
1. Volkswagen 158.891 -8,6 11
2. Renault 98.878 -10,0 6,8
3. Peugeot 88.800 +1,7 6,2
4. Ford 84.490 -4,5 5,9
5. Opel/Vaxuhall 82.573 +1,0 5,7
6. BMW 76.286 +15,0 5,3
7. Mercedes-Benz 76.111 -0,5 5,3
8. Fiat 73.847 -4,0 5,1
9. Audi 71.353 -1,1 4,9
10. Škoda 69.466 +4,1 4,8
11. Toyota 68.099 +11,2 4,7
12. Citroën 61.323 +13,5 4,2
13. Dacia 58.205 +7,8 4,0
14. Seat 49.954 +14,5 3,5
15. Hyundai 47.920 -0,1 3,3
16. Kia 45.106 +5,0 3,1
17. Nissan 33.383 -17,9 2,3
18. Volvo 29.949 +15,7 2,1
19. Mazda 19.525 +10,4 1,4
20. Jeep 16.110 -13,0 1,1
- CELKEM 1.443.708 +0,04 -

Z malých značek zaujme úspěch Alpine, jejíž 445 registrovaných aut je meziroční skok o 128 %. Dosáhla tak skoro stejných prodejů jako Lada (455 registrovaných vozů). Naopak taková Alfa Romeo se propadla o 49,3 % na 4.660 vozů.

Za prvních pět měsíců roku bylo na starém kontinentu registrováno 6.935.028 automobilů, o rovná dvě procenta méně než před rokem. V nejlepší desítce jsou přitom jen dvě značky, kterým meziročně vzrostl počet registrovaných aut, sedmému BMW (+2,4 %) a deváté Škodě (+0,7 %). Naopak Renault si pohoršil o 6,3 %, Ford dokonce o 8,3 %.

Evropský trh v období leden-květen 2019: Nejprodávanější auta podle značek
Poř. Značka Prodej 1-5/2019 [ks] Meziroční rozdíl [%] Tržní podíl [%]
1. Volkswagen 768.576 -4,6 11,1
2. Renault 461.964 -6,3 6,7
3. Peugeot 438.375 -1,3 6,3
4. Ford 428.679 -8,3 6,2
5. Opel/Vaxuhall 392.737 -2,9 5,7
6. Mercedes-Benz 374.493 -0,7 5,4
7. BMW 350.328 +2,4 5,1
8. Audi 335.176 -5,3 4,8
9. Škoda 329.047 +0,7 4,7
10. Toyota 317.223 -0,8 4,6
11. Fiat 316.911 -9,2 4,6
12. Citroën 295.756 +8,9 4,3
13. Dacia 256.806 +11,7 3,7
14. Hyundai 236.027 -1,1 3,4
15. Kia 221.126 +1,7 3,2
16. Seat 217.625 +6,0 3,1
17. Nissan 182.458 -23,7 2,6
18. Volvo 145.165 +9,2 2,1
19. Mazda 103.138 -1,0 1,5
20. Mini 86.417 -3,7 1,2
- CELKEM 6.935.028 -2,0 -
David Bureš
Diskuze (12)

Doporučujeme

Avatar - speedfred
21. 6. 2019 14:16
Re: prekvapka aj sklamania
Čo to ale predvádza už “mŕtva” Lancia. :-O
21. 6. 2019 11:21
Re: SUV Peugeotu pomohla
Hmmm, tak kdy už nás Mitsubishi přestane otravovat svými "krasavci"? ;-)
20. 6. 2019 21:45
Alfice
Ta Alfa, tak je mazec.
Člověk by si myslel, že už nemá kam padat, a hle ho .. :-(
Avatar - 3_diamanty
20. 6. 2019 18:09
Re: Porsche bez dieselu ...
a aj alfa paradne slape :-[] ... ide jak pila... len sa obavam ze nie zrovna spravnym smerom :-[]
Avatar - 3_diamanty
20. 6. 2019 17:56
prekvapka aj sklamania
sklamania za prvych 5 mesiacov roka 2019 voci minulemu roku

alfa romeo: -43,5%
nissan: -23,6%
porsche: -19,3%
honda: -14,7%
DS:- 13,0%
fiat: -9,2%

prekvapka za prvych 5 mesiacov roka 2019 voci minulemu roku

citroen: +9,3%
volvo: +10,2%
lexus: +11,3%
dacia: +12,1%
mitsubishi: +18,1%
lancia: +30,8%

dacia, mitsu :yes: