Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Největší luxusní výrobce v lednu 2016? BMW to není…

David Bureš
Diskuze (18)
Prodeje v lednu rostly všem třem německým luxusním výrobcům. Největší skok zaznamenal Mercedes-Benz.

BMW drží pozici největšího luxusního výrobce světa již od roku 2005. Začátky nového roku ale mívá slabší, stejně jako před rokem BMW v lednových prodejích předstihli oba soupeři. Nejvíce aut prodal Mercedes-Benz, jemuž lednové prodeje meziročně vzrostly o pětinu.

Mercedes-Benz během prvního letošního měsíce předal zákazníkům celkem 150.814 vozů. Stuttgartská značka těžila hlavně ze zájmu čínských zákazníků, v nejlidnatější zemi světla prodala o 52 % více vozů než před rokem. Díky tomu její tamější prodeje činily 42.671 aut. Naopak prodeje v USA zůstaly na stejné úrovni jako před rokem.

I nadále se daří kompaktním modelům s platformou MFA, 45.840 prodaných exemplářů těchto aut znamená meziroční nárůst o bezmála 36 %. Nejprodávanějším modelem nicméně nadále zůstává třída C, která má v lednu 31.993 prodaných kusů.

Audi v posledních měsících spíše strádá, i v lednu mělo nejmenší nárůst z tří německých luxusních značek. Lednové prodeje čtyř kruhů se minulý měsíc zastavily na 143.150 vozech, což je o čtyři procenta více než před rokem.

V Evropě Audi zaznamenalo nárůst prodejů o 6,5 %, prodeje mu rostly i v Číně, a to 6,2 %. Na těchto trzích se daří hlavně ingolstadtským SUV, prodeje Q7 se na starém kontinentu od zahájení prodeje nové generace už zdvojnásobily. V Číně pak prodeje Q5 meziročně vzrostly o 33,4 %.

BMW za leden hlásí 133.883 prodaných vozů, což je o 7,5 % více než před rokem. Až na USA se modré vrtulce dařilo na všech důležitých trzích, na americkém trhu však její prodeje meziročně klesly o pět procent.

Také v případě mnichovského výrobce bodovala hlavně SUV. Nejmenší X1 si meziročně pomohla o více než 60 %, X3 o 16,6 % a X6 o 24 %.

Nechme se překvapit, jak souboj tří německých luxusních výrobců bude vypadat v následujících měsících. Také v loňském roce totiž BMW obsadilo až třetí pozici, zatímco na vrcholu se objevilo Audi. Už v únoru si ale BMW vzalo svoji pozici zpět.

Prodeje největších luxusních značek v lednu 2016
ZnačkaAudiBMWMercedes-Benz
Prodeje celkem [ks]143.150133.883150.814
Meziroční rozdíl [%]+4,0+7,5+19,9
Prodeje Čína [ks]54.40243.441*42.671
Meziroční rozdíl [%]+6,2+8,4*+52
Prodeje Evropa [ks]59.90061.737*54.937
Meziroční rozdíl [%]+6,5+10,9+15,2
Prodeje USA [ks]11.85018.08224.664
Meziroční rozdíl [%]+2,7-5,0+0,2
*Včetně značky Mini

David Bureš
Diskuze (18)
12. 2. 2016 12:47
Re: Nějak
No jo, Audi tam není brána jako rovnocenná prémiová značka a stále se jim to nedaří změnit. Amíci nejsou jako Evropani. Nedají tolik na cingrlátka ale především na to jaké je to Auto.
Avatar - Hammunasakra
12. 2. 2016 12:22
Re: MB
Samozřejmě = viz já včera 12:44

Otázka je jakej to bude růst - další dekády s trvalym dvoucifernym růstem to spíš nebudou
11. 2. 2016 21:04
Re: MB
Jistě, normální hospodářský cyklus, i v době krize je to zdaleka největší trh světa, co teprve až krize odezní a nastane zase růst, pak Evropa s USA ani nedají dohromady čísla v Číně.
Avatar - Hammunasakra
11. 2. 2016 20:37
Re: MB
O tom žádná a ještě tam bude veselo. Ale až se to zas otočí dál to bude největší trh světa
Avatar - Barrichello
11. 2. 2016 18:24
Re: MB
čína jde do kopru, padaj tam prodeje všechno možnýho