Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Mini John Cooper Works GP
Mini John Cooper Works GP
Mini John Cooper Works GP
Mini John Cooper Works GP
62
Fotogalerie

Nejvýkonnější MINI John Cooper Works GP dostalo 306 koní a pouze automatické řazení

MINI dnes v Los Angeles představilo svůj nejrychlejší a nejvýkonnější model, kterým je limitovaná edice John Cooper Works GP s výkonem přes 360 koní.

O extrémně výkonném Mini JCW GP se mluví již delší dobu, během které se k nám dostalo i několik špionážních fotografií. Na první sérii se Miník proháněl po slavném Nürburgringu, který prý dokázal pokořit v čase pod 8 minut. Tehdy byl však design vozu ukryt pod originální maskovací fólii. Lepší představu o jeho podobě však před pár týdny přinesl youtuber Schmee150, který poslal do světa video zcela odhaleného vozu.

Oficiální premiéra se však odehrála až na právě probíhajícím autosalonu v Los Angeles, kde mohou návštěvníci žasnout nejen nad stylovým designem, ale také nad působivými parametry. Nové Mini JCW GP s výkonem 306 koní a akcelerací z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy je totiž vůbec nejrychlejším Mini v historii. Mini navíc nijak neomezilo maximální rychlost, takže s nohou na plynu se dostanete až na 265 km/h.

Rekordních parametrů dosahuje Mini JCW GP díky 2.0 litrovému přeplňovanému čtyřválci, který kromě 225 kW (306 k) nabízí i točivý moment 450 Nm, který je dostupný již od 1.750 Nm. Oproti standardnímu Mini John Cooper Works si tak model GP polepšil o celkem výrazných 55 kW (cca 75 k).

Takový nárůst výkonu si vyžádal řadu technických modifikací, od upravených vnitřních komponent motoru, přes větší sání, větší turbodmychadlo až po sportovní výfuk, který motoru umožní volně dýchat. Modifikací však prošel i chladící a olejový okruh, díky kterému by mělo Mni JCW GP ustát i hrubé zacházení na okruhu.

Dostat jeho 306 koní na asfalt jen přes přední nápravu však nebylo nic snadného. JCW GP tak dostalo osmistupňovou automatickou převodovku Steptronic s integrovaným mechanickým diferenciálem, která bude zřejmě jedinou volbou. O manuálu bohužel nikde nepadlo ani slovo. Stabilizační systém DSC pak dostal nový režim GP, který by si měl lépe poradit s potlačením nedotáčivosti a přetáčivosti při rychlém průjezdu zatáček.

Lepší ovladatelnosti by měl pomoci i nižší a tužší podvozek, který poslal celý vůz o něco blíž asfaltu. Automobilka navíc přidala několik výztuh šasi, motorového prostoru a mezi domečky tlumičů nechybí klasická rozpěra. Další rozpěru pak můžeme vidět i v interiéru, kousek za sportovně tvarovanými sedadly řidiče a spolujezdce.

Video placeholder
MINI John Cooper Works GP • MINI UK

Pokud se podíváme na exteriér vozu, nelze si nevšimnou upravené masky, rozšířené karoserie a masivního křídla. Všechny tyto prvky jsou přitom plně funkční a pomáhají buď s chlazením vozu, nebo zvýšením přítlaku. S bezpečným zastavením pak zase pomáhají masivní kotoučové brzdy, do kterých se vpředu zakusují čtyřpístkové brzdiče.

V podbězích jsou ukryty speciální 18 palcové hliníkové disky, z nichž každý váží pouze 9 kilogramů. Úspora hmotnosti se pak podepsala i na redukci odhlučnění a bavit se o zadních sedadlech vůbec nemá smysl.

Mini má v plánu postavit celkem 3.000 kusů JCW GP, z nichž každý dostane karoserii lakovanou šedou metalízou Racing Grey se stříbrnými, červenými a černými doplňky. Cena však rozhodně není lidová - na českém trhu byla stanovena na 1.157.000 Kč. První šťastní majitelé by se však měli svých vozů dočkat již v březnu příštího roku.