Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Němci se bouří, Britové slaví: Opel Astra se má vyrábět v Ellesmere Port

David Bureš
Diskuze (13)
Továrna Ellesmere Port bude v provozu i nadále, zato továrně v Bochumi hrozí uzavření.

General Motors oznámil, že příští generace Opelu Astra se bude od roku 2015 vyrábět v polské Gliwici a v anglickém Ellesmere Portu, kam se výroba tohoto modelu přesune z německého Rüsselsheimu. Opel chce do polské a anglické továrny investovat až 300 milionů eur.

O přesunutí výroby Astry z Rüsselsheimu do Ellesmere Portu bylo rozhodnuto po podepsání nové smlouvy se zdejšími odbory. Ta umožní zavedení třetí směny a víkendového provozu. Továrna tak bude fungovat minimálně do roku 2020.

V následujících letech tu vznikne 700 pracovních pozic. Zdejší roční výroba by mohla vzrůst z dnešních 140 tisíc aut až na 220 tisíc aut.

Opel letos zaznamenal ztrátu, a tak jej chystá další restrukturalizace. Koncern GM, jehož je Opel součástí, proto zvažuje, že uzavře některou z továren Opelu. Jelikož provoz v té anglické bude pokračovat, spekuluje se o tom, že bude zavřená některá z továren v Německu.

Podle nejmenovaných zdrojů z automobilky je nejpravděpodobnější uzavření závodu v Bochumi, kde se v současnosti vyrábí Astra Classic, Zafira a Zafira Tourer. Zdejší výroba nicméně bude pokračovat minimálně do roku 2014, jak garantuje smlouva s odbory.

Mluvčí Opelu k této problematice pouze uvedl, že výroba Astry Classic bude pokračovat do té doby, dokud o ni zákazníci budou mít zájem. Astra Classic je minulá generace tohoto modelu, prodávaná jako levnější alternativa k aktuální Astře.

Továrna v Rüsselsheimu, kde se po boku pětidveřové Astry vyrábí ještě Insignia, má jasnější budoucnost, výroba by zde měla pokračovat i do budoucna. Šéf Opelu o ní prohlásil, že má vynikající a velmi schopné pracovníky, kteří přinášejí vysokou kvalitu.

Bylo by však třeba zvýšit využití továrny, v současnosti je na výrobu 30 tisíc Aster ročně použita jen asi třetina kapacity závodu.

GM údajně zvažuje, že by se některé modely značky Chevrolet mohly vyrábět v Evropě. Z toho by mohl benefitovat právě výrobní závod v Rüsselsheimu. Do této továrny by se mohla přesunout i výroba Zafiry.

Továrnu v polské Gliwici automobilka založila v roce 1998. V Ellesmere Port se automobily vyrábějí od šedesátých let, jedná se o továrnu Vauxhallu. V Bochumi Opely vznikají od roku 1962.

David Bureš
Diskuze (13)
24. 5. 2012 15:26
Re: Němci by měli začít Oply víc kupovat a ne se "bouřit" !
uz si dokonce odsouhlasili snizeni platu .. pisou. Ale to je jim dost houby platne, kdyz indi maji desetinove naklady :-!
24. 5. 2012 15:24
Re: Polovicate reseni
Oni to nezabali, jenom je GM proda a logo Opel bude zdobit auta z Ciny nebo Indie...
24. 5. 2012 15:24
Re: Polovicate reseni
to ze se dobre prodavaji je jedna vec, to jestli z nich maji aspon nejaky zisk je druha vec. Vyrabet celkem levna auta v drahem Nemecku mi zrovna jako moc chytry napad neprijde. A objem vyroby Opelu klesal i kdyz se auta jakz takz kupovala, ted jak je recese...
Avatar - Choochoo
21. 5. 2012 13:24
Re: Němci by měli začít Oply víc kupovat a ne se "bouřit" !
Vic makat muzes kdyz je poptavka a ta tady prave neni ;-)
18. 5. 2012 15:28
Němci by měli začít Oply víc kupovat a ne se "bouřit" !
A hlavně,potrefení odboráři víc makat, když teče do bot. Do roku 2015 je ještě daleko a všechno může být úplně jinak.