Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Německo požaduje svolání některých modelů od FCA, kvůli emisím

redakce AUTO.CZ
Diskuze (11)
Evropská komise by podle ministra měla zajistit, že budou svolány automobily značky Fiat Chrysler vybavené systémem pro manipulaci s emisemi.

Německý ministr dopravy Alexander Dobrindt požaduje svolání některých modelů italsko-americké automobilky Fiat Chrysler. Informuje o tom německý list Bild am Sonntag. Německo podle ministra již před několika měsíci sdělilo italským úřadům, že podle názoru německých odborníků automobilka v některých modelech využívá nezákonný systém pro manipulaci s emisemi. "Fiat doposud odmítal spolupracovat na vyjasnění této záležitosti," řekl listu Dobrindt.

Dobrindt si za svá slova vysloužil z Itálie kritiku. "Požadavek Berlína je zcela nepřípustný," prohlásil podle agentury ANSA italský ministr dopravy Graziano Delrio. Dodal, že Itálie souhlasila s přezkoumáním této kauzy Bruselem, protože nemá co skrývat. Italský ministr hospodářského rozvoje Carlo Calenda pak Berlínu doporučil, aby se raději staral o německou automobilku Volkswagen. Ta se již předloni přiznala k manipulaci s testy emisí.

Německý list WirtschaftsWoche začátkem září uvedl, že německé ministerstvo dopravy automobilku Fiat Chrysler obvinilo z využívání nepřípustného systému pro manipulaci s emisemi naftových motorů. Ministerstvo podle listu koncem loňského srpna zaslalo dopis s tímto obviněním Evropské komisi. Ta v pátek uvedla, že opakovaně žádala italské úřady o co nejrychlejší objasnění situace.

Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) ve čtvrtek skupinu Fiat Chrysler obvinila z používání softwaru, který umožnil obejít normy pro emise oxidů dusíku u zhruba 104.000 jejích naftových aut. Firma ale tvrzení úřadu o nelegálnosti tohoto softwaru odmítla.

Automobilové emise se dostaly do centra pozornosti, když německý koncern Volkswagen v září 2015 přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software umožňující manipulovat s testy emisí oxidů dusíku. Skandál se týká i zhruba 1,2 milionu vozů Škoda Auto. V Evropské unii musí Volkswagen v důsledku této kauzy svolat k úpravě zhruba 8,5 milionu aut.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (11)
Avatar -
anonym
17. 1. 2017 14:05
Re: Italove se nejak cukaji
Bohužel jste vůbec nepochopil o co tady jde, což nemusí být Vaše vina, když ty nesmysly píší nevzdělanci.
Nejde tady totiž o konkurenční boj, ale o fyzikální princip.
FPT je největší dodavatel motorů a komponent pro naftové motory na této planetě. VŠICHNI výrobci – včetně VW – musí Fiatu platit výpalné za patenty, pokud chtějí vyrábět nafťák na bázi Common-Railu a dalších fiatích patentů. FPT je lídrem ve vývoji nafťáků a disponuje nejnovějším know-how v této oblasti (také si všimněte, že vždycky jejich prémiové automobilky např. Alfa Romeo vždy dostanou to nejlepší a nejnovější a ostatní jen paběrkují).
VW se snaží poukazováním na nesourodost testovaných a rálných emisních hodnot u FPT prokázat, že není v silách nikoho – ani celosvětového lídra – reálné hodnoty emisí u naftových motorů plnit, a že jádro celého problému není v konkrétním výrobci, ale v legislativě a její inkompatibitě s naftovými motory jako takové. A týká se všech výrobců bez rozdílu.
S tím lze principiálně souhlasit.
"Férovým" řešením je prostě přestat do osobáků ty nafťáky cpát, protože to nemá žádný racionální důvod.
EU a její legislativa je ale díky své negramotné posedlosti bojem proti bublinkám v sodovce na opačném břehu a VW se snaží prokázat, že fyzika je jen jedna a neumí ji oblbnout ani FPT.
Otázkou jenom je, jestli FPT, potažmo FCA, bude následovat VW v aktu "pokání".
Dodnes mi totiž nikdo nevysvětlil, proč VW vůbec připustil, že program ŘJ pro rozpoznání emisního testu je "podvodný". Řídící jednotka je v autě přece od toho, aby co nejlépe přizpůsobila řízení motoru aktuálním podmínkám, což údajeně "podvodné" jednotky VW splňovaly. kde je problém? Budeme příště žádat, aby motory plnily exhalační předpisy za všechn podmínek, tedy i na Marsu nebo pod vodou? Nevidím v celé kauze Dieselgate žádný podvod!
Že potom na základě špatně nastavené legislativy kupovali nevzdělaní lidé nafťáky v osobácích v domění, že se chovají ekologicky, je věc jiná a souvisí mnohem víc s euroideologickým vymýváním mozků a mizernou úrovni základního exaktního vzdělávání v EU.
DIESELGATE NENÍ PROBLÉMEM VW, ALE EU!!!
Avatar - Barrichello
17. 1. 2017 12:24
Re: Italove se nejak cukaji
To že dostanou pokutu je nejmenší problém FCA v USA, oni maj problémy i bez toho a tím probléme jsou klesající prodeje, díky naprosto mizerné, zastaralé nabídce modelů, která je velmi chudá a ze 70% pochází ještě z dob DaimlerChrysleru a Cerberusu, což už je 8 resp. 11 let >:D >:D >:D

Kdo podvádí, má smůlu. Jiným to jde i bez podvodů nebo chytře diesly nevyráběj >:D
17. 1. 2017 07:33
Re: Italove se nejak cukaji
Prečítaj si ešte raz čo si napísal, v laboratórií prešli všetci, v reále robia x násobný bordel :-! .Že by si každý nešiel nejaký spôsob ako s normami vyd.bať
Avatar - Ja Prvni 123
16. 1. 2017 20:01
Re: Italove se nejak cukaji
Evropsaké normy v praxi neplní nikdo... normy jsou vadně nastavený.
Jediný VW podváděl. Je prostě rozdíl využít, nebo třeba i zneužít, blbě napsanou normu.. a vědomě podvádět k dosažení neoprávněné konkurenční výhody.

A ani kvikot nácků na tom nezmění vůbec nic.

A nevadí jim ani to, že oni tupě a drze útočili na motory fiatí 1.6... zatímco EPA mluví ale úplně o něčem jiném:
EPA a kalifornský úřad pro ovzduší automobilku seznámily se svými zjištěními, že Fiat Chrysler používal nenahlášený dodatečný software umožňující emitovat na silnicích zvýšené emise oxidů dusíku. Firma to nenahlásila u 104.000 vozů Jeep Grand Cherokee a Dodge Ram 1500, které jsou vybaveny třílitrovým motorem.
16. 1. 2017 15:29
Re: Italove se nejak cukaji
No, pořád jsem přesvědčený o tom, že odpojovací zařízení měl jen VW. Uvidíme.