Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Německo začne používat kamery, které chytají řidiče s mobilem v ruce

Ondřej Mára
Diskuze (13)

Nová technologie má snížit počet nehod způsobených řidiči, kteří se nevěnují řízení.

Řidiči, kteří se nevěnují pozornost řízení, jsou stále větším problémem v celém světě. Součástí tohoto problému jsou přitom i mobilní telefony, jejichž používání nejsou mnozí lidé schopni odolat ani za volantem. V Německu se však s těmito řidiči rozhodli bojovat pomocí nové technologie.

Němečtí sousedé se totiž chystají používat nový typ kamer, které jsou schopné vyfotit řidiče používající mobilní telefon za volantem. Kamery by měly fungovat podobně jako rychlostní radary. Od jejich nasazení si pak němečtí úředníci slibují, že sníží počet dopravních nehod.

Video se připravuje ...

Podle informací Auto Motor Sport by měla technologie fungovat podobně, jako klasické rychlostní radary. Namísto detailní fotky registrační značky se však zaměřují především na pohled skrze čelní sklo. Inteligentní software pak zjišťuje pozici rukou řidiče, a zda řidič nedrží nějaké zařízení. Při podezření je snímek předán speciálně cvičenému personálu, který ho vyhodnotí.

Jedna tato kamera měla být během prvního testovacího provozu umístěna nad silnicí ve spolkovém státě Porýní-Falc, kde během pouhé jedné hodiny zachytila hned deset řidičů s mobilním telefonem v ruce.

Úředníci se tak přesvědčili, že tato technologie může být skutečně funkční a prvního června schválili tříměsíční pilotní fázi projektu v německém městě Trevír. Po další pilotní fázi ve městě Mohuč bude projekt analyzován a bude rozhodnuto, zda se systém bude dále rozšiřovat.

Podle policie má být hlavním úkolem systému odradit lidi od používání mobilního telefonu za volantem, přistižené řidiče však bude čekat i pokuta. Ta může dosáhnout až 100 euro (cca 2500 Kč) a řidič si odnese také jeden trestný bod.

Německo přitom není jediným státem, který tuto technologii používá. Jednou z prvních zemí, kde byl systém nasazen, se v roce 2019 stala Austrálie. Jako první z evropských zemí pak tuto technologii v ostrém provozu nasadila holandská policie.

Ondřej Mára
Diskuze (13)

Doporučujeme

Avatar - Stejsn
24. 5. 2022 10:25
Re: Dotyk
Během samotného hovoru je to jiné, ale když ty někomu voláš a hledáš ho v seznamu, nebo nedej bože za jízdy píšeš zprávu, tak to nebezpečné rozhodně je.
24. 5. 2022 08:31
Re: Dotyk
Já v tom rozdíl vidím. Když ovládáš infotainment, tak se na to musíš koukat a soustředit, když držíš u ucha telefon tak u toho můžeš normálně koukat na silnici.
24. 5. 2022 08:31
Re: Dotyk
S automatickou převodovkou potřebuješ jednu nohu a jednu ruku, takže směrovky klidně dávat můžeš. Já teda za volantem telefonuju když potřebuju i s manuálem. Sklápím si při tom sluneční clonu a vzadu na okně mám roletku, takže jsem s tím nikdy neměl problém. Až zakážou v autě kouřit a ovládat infotainment, tak budu uvažovat o tom, že bych třeba tohle nařízení začal dodržovat.
23. 5. 2022 20:00
Re: Dotyk
tiez by som chcel pocut argumenty zakonodarcov, co pokutuju pouzivanie mobilu v aute za jazdy a odobruju patlala-matlala ovladanie v modernych autach
Avatar - 3_diamanty
23. 5. 2022 18:41
Zda sa ze prichadzaju casy
Ze si uz v aute bez vedomia inej osoby ani neprdneme....