Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

New Holland a modernizované kompaktní traktory

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Společnost New Holland zařadila do své nabídky modernizovanou řadu malých traktorů Boomer.

Traktory New Holland Boomer ve své modernizované podobě získaly prestižní ocenění Machine of the Year 2015 v kategorii kompaktních a specializovaných strojů na letošním jarním veletrhu SIMA, pořádaném v Paříži.

Řada traktorů Boomer zahrnuje modely s výkony od 17 do 40 kW (23 až 54 k) s motory vybavenými vstřikováním paliva Common Rail a splňujícími emisní normu Tier 4B.

Nejmenšími členy z rodiny Boomer jsou modely 20-50, k jejichž pohonu slouží tříválce z produkce sesterské společnost FTP. Výroba těchto pohonných jednotek probíhá v Jižní Koreji. Pojezd je vyřešen dvou nebo třístupňovou hydrostatickou převodovkou, což v praxi umožňuje ovládat celý traktor pro pojezd vpřed a vzad jednoduchým posunem nohy.

Traktory Boomer 45D a 54D jsou poháněny čtyřválcovými motory FPT, dosahujícími výkonu od 30 do 40 kW (41 až 54 k, což jim umožňuje pohánět i větší žací stroje a využívat je při údržbě rozsáhlejších travnatých ploch. Ojedinělé nejsou ani agregace těchto traktorů s čelním nakladačem, zadním podkopem a dalším nářadím náročným na výkon hydrauliky.

Traktor poskytuje zdvih 1600 kg na zadním tříbodovém závěsu, výkonné hydraulické čerpadlo s průtokem 37,1 l za minutu, samostatné čerpadlo posilovače řízení s výkonem 19,4 l za minutu. Ve standardní výbavě jsou dva zadní vnější okruhy. Na přání lze traktory vybavit třetím okruhem hydrauliky nebo mezinápravovými okruhy.

Pro zvýšení produktivity je možné pracovat s nářadím poháněným zadním nebo předním PTO. Zadní vývodový hřídel je standardně vybaven hydraulickým ovládáním jako velké traktory. Systém pohonu je nezávislý na převodovce. Standardně má dva rychlostní rozsahy 540 a 540E. Zadní hřídel lze kombinovat se středovým. Ten disponuje 2000 min-1.

New Holland uvádí, že nový Boomer je jako jediný traktor ve své třídě vybaven převodovkou EasyDrive (CVT), umožňující plynulou změnu rychlosti až do 33 km/hod. Tempomat je ve standardu, s rychlostí jízdy plynule měnitelnou mezi 0-30 km/h.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Avatar - jozephko
15. 8. 2015 10:07
Aké má zrýchlenie?
Pekné, ale niečo mi v článku chýba: zrýchlenie z nuly na stovku...

>:D