Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Neznámá automobilka slibuje "hyperkupé" s výkonem přes 1000 koní. Základem je BMW M8

Jan Zajíc
Diskuze (2)

Slyšeli jste někdy o automobilce Naran Automotive? My také ne. Tedy až doteď.

Právě tahle společnost, za níž stojí 34letý podnikatel Ameerh Naran (jeho hlavní byznys se údajně týká soukromých tryskáčů), totiž odhalila plány na výrobu pozoruhodného auta. o němž firma hovoří jako o "hyperkupé".

Je drahé, cena začíná na 25 milionech korun, vzácné, chystá se jen 49 kusů, a velice rychlé, nabídne prý výkon přes 1000 koní. A také vypadá velice agresivně.

Na vývoji se má podílet několik partnerů. Design si vzal na starost Jowyn Wong z Wyn Design, německá společnost Racing Dynamics připraví motor, o interiér se postará Kate Montgomery se zkušenostmi z automobilky Aston Martin a zřejmě největší práci na vývoji odvede britská firma EY3 Engineering, která se podílela na vzniku elektrického závodního Volkswagenu ID:R či jiného elektrického rychlíka jménem NIO EP9.

Nejzajímavější je ale způsob, jakým Naran vzniká. Jde totiž o převlečené BMW M8 Coupé. Novinka od bavorského vozu převezme většinu techniky, ta ale prý dozná spousty změn a dostane i nové komponenty - jak v oblasti podvozku, tak pohonného ústrojí.

Dvěma turbodmychadly přeplňovaný osmiválec bude převrtán na 5 litrů, obdrží větší turba a další modifikace. Výsledkem má být maximální výkon 781 kW a nejvyšší točivý moment 1036 N.m.

Auto si ponechá bavorácký pohon všech kol s možností odpojit přední nápravu. Zůstane i osmistupňová převodovka od ZF, i ta však dozná úprav.

A dynamika? Naran slibuje akceleraci z nuly na 60 mil v hodině (96 km/h) za 2,3 sekundy, na 100 mil v hodině (161 km/h) za 4,5 sekundy a na 200 mil za hodinu (322 km/h) za 16,5 sekundy. Výrobce se dále chlubí efektivní aerodynamikou s přítlakem až 1.377 kg.  A tvrdí, že jeho stroj nabídne stejné zážitky jako řízení vozů kategorie GT3,

Karoserie je z uhlíkových vláken, interiér nabídne konfiguraci 2+2. V březnu příštího roku by společnost Naran chtěla dokončit plně funkční vývojový a testovací prototyp, na rok 2022 pak plánuje první dodávky zákazníkům.

Jan Zajíc
Diskuze (2)

Doporučujeme

27. 11. 2020 09:02
1000 koní má dnes kdekdo
Mohli vymyslet něco originálnějšího