NICE Ze-O: Premiéra elektromobilu na autosalonu v Londýně
Nejedná se o žádnou studii, ale o automobil, určený pro sériovou výrobu, která se má rozběhnout krátce po skončení výstavy. Britští zákazníci se nového automobilu dočkají už letos na podzim, společnost plánuje i prodeje na evropském kontinentě, a to od příštího roku. Zatímco elektrické sportovní vozy, jako například Fisker Karma, Lightning GT nebo Tesla Roadster jsou zaměřeny na movité zákazníky, Ze-O je bezesporu mnohem praktičtější a bude i relativně dostupný: na britských ostrovech má stát 14.000 liber.
Nevýhody? Maximální rychlost pouhých 88 km/h a dojezd na jedno nabití jen 105 km. V městském provozu možná dostačující hodnoty, pro jízdy na větší vzdálenosti je to však málo. Podrobnosti o novince zveřejní značka příští týden.
Firma NICE Car Company (název společnosti je zkratkou z No Internal Combustion Engine, tedy bez spalovacího motoru) se doposud věnovala zejména úpravám jiných automobilů na elektrický pohon. Spolupracuje s francouzskou firmou Aixam-Mega a přestavuje jejich mikroautomobily, jak osobní, tak užitkové. Dále se věnuje přestavbám užitkových vozů Fiat na tento ekologický druh pohonu, a to celé současné nabídky italského výrobce, od malého Fiorina až po Ducato. Nabízí také několik modelů elektroskútrů.
Elektromobily neplatí v Británii žádné daně, jejich řidiči nebudou platit ani mýtné za vjezd do centra britské metropole. Ovšem, nejen oni, německá automobilka Porsche, která se soudila s londýnskou radnicí kvůli dennímu poplatku 25 liber (zhruba 735 Kč) za vjezd do vnitřních částí Londýna, soudní spor vyhrála. Vyhláška byla dílem bývalého starosty hlavního města Kena Livingstonea, jeho nástupce ve funkci Boris Johnson jí označil za diskriminující a protiprávní.