Nissan 400Z? Japonci chystají nástupce ikonického sporťáku. Představí jej v příštím roce
Dobrá zpráva pro fandy sportovního svezení. Řada Nissan Z se v příštím roce dočká nástupce, který nejspíš přijede v jediné karosářské variantě.
Dlouho se nevědělo, co se „zetkovou“ modelovou řadou japonské značky Nissan bude. Nyní konečně promluvilo nejvyšší vedení automobilky a přineslo dobré zprávy. Ikonické modely 350Z či 370Z se v příštím roce dočkají nástupce! Nejspíše půjde o Nissan 400Z.
„Nezapomínáme na vozy Z, je to jedno z našich symbolických aut,“ uvedl Ivan Espinosa, viceprezident pro plánování produktové ofenzivy Nissanu.
Není divu, že fandové japonské značky nové sportovní auto netrpělivě vyhlíží. Vždyť současné 370Z se světu představilo už v roce 2009. O čtyři roky později prošlo drobnou omlazovací procedurou a v karosářských provedeních kupé a roadster se nabízí dodnes. Jediná verze nového „zetka“ bude rovněž novinkou, podle posledních informací totiž dorazí jen coby kupé.
Pod kapotou současné generace pracuje 3,7litrový šestiválec s výkonem 241 kW, který se páruje se šestistupňovou manuální převodovkou a v základní verzi stojí 915.000 Kč. K dispozici je i varianta se sedmistupňovým automatem, na tu si ale připravte minimálně 1.105.000 Kč. Kromě příplatku za samočinné ústrojí musíte kalkulovat i s tím, že se pojí jen s vyšší výbavovou verzí.
Jméno 400Z, o kterém se spekuluje, by po vzoru ostatních označení mělo znamenat, že pod kapotou bude pracovat pohonná jednotka s objemem 4,0 litru. To jsou ale pouze spekulace, o technických podrobnostech zatím nepadla ani zmínka. Nissan říká, že chce vozu zachovat typické sportovní vlastnosti řady Z, aby nezklamal 1,5 milionu kupujících, kteří si pořídili některého z předchůdců.
Mnoho jsme se nedozvěděli ani o vzhledu. Viceprezident designového oddělení Alfonso Albaisa nechtěl nic prozradit. Přiznal, že aktuální 370Z bylo vozem s nízkými objemy prodejů, to ale rozhodně neznamená, že by se nástupce nemohl prodávat v podstatně větším počtu kusů. Žádnou odpověď novináři nedostali ani na dotaz, zdali 400Z přijede s nějakou formou elektrifikace, což se dnes zdá být skoro nutností.