Nissan Juke je stále tady. Nabízí dva motory a láká na akční model Bose Personal
V rámci změn kvůli novým emisním normám je extravagantní SUV japonské značky dostupné jen s benzinovou šestnáctistovkou a turbodieselem 1.5 dCi.
Nissan Juke se prodává už od roku 2010 a přestože se už hovořilo o příchodu nové generace, extravagantně tvarované SUV na trhu zůstává. Muselo se tak přizpůsobit novým emisním normám, platným od letošního září. Nabídka Juku se omezila na dva motory, zmizely z ní tak jednotky 1.2 DIG-T a 1-6 DIG-T, k dispozici je tu ale nový akční model.
Ten se jmenuje Bose Personal Edition a láká na kombinaci stylového vzhledu s bohatou výbavou. Ta čítá navigaci, kamerový systém sledující okolí vozidla, sledování mrtvého úhlu, upozornění na opuštění jízdního pruhu, vyhřívaná přední sedadla a také samozřejmě hudební systém Bose, který dal edici název. Speciální audiosystém se dvěma reproduktory vpředu a dvěma reproduktory v hlavové opěrce Juke přebírá po hatchbacku Micra.
To vše je zabaleno do stylové karoserie, kterou si můžete ozdobit barevnými detaily v oranžové, modré nebo černé. Konkrétně se jedná o kryty zrcátek, prahové lišty dveří nebo lišty v náraznících, stejná barva je použita i na segmentech 16palcových kol. Uvnitř jsou zase tyto barvy užity na středové konzole, rámečcích ventilačních otvorů nebo prošívání sedadel.
Výbava vychází ze stupně N-Connecta, a tak vedle zmíněných prvků dostanete též šest airbagů, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, přední mlhovky, elektricky ovládaná okna, automatickou klimatizaci nebo tempomat. Nechybí ani rádio nebo dešťový a světelný senzor.
To všechno v kombinaci se zážehovou šestnáctistovkou o výkonu 83 kW (dosud 86 kW) dostanete vzhledem k bohaté výbavě za přijatelných 456.700 korun. Za převodovku CVT se připlácí 28.600 korun.
Zájemci o turbodiesel však musejí sáhnout po jiných stupních výbavy, jediný dostupný vznětový motor, 1.5 dCi (nadále 81 kW) ve verzi Bose Personal Edition nedostanete.
V základní výbavě Visia Plus naftová patnáctistovka přijde na 405.200 korun. Výměnou za tuto částku v tomto případě dostanete šest airbagů, 16palcová kola z lehkých slitin, elektricky ovládaná přední a zadní okna, manuální klimatizaci, rádio, palubní počítač nebo centrální zamykání s dálkovým ovládáním, což mnohým zákazníkům bude postačovat.
Omezená nabídka motorů, včetně konce verze Nismo, souvisí také s pomalu končícím životní cyklem dnešního Juku. Druhá generace Nissanu Juke se nejspíše začne prodávat v roce 2019. Moc o ní zatím nevíme, podle prohlášení designérů však bude jiná než předchůdce. Nadále si však zachová extravagantní vzhled.
Nissan Juke – technická data a české ceny | |||
Motor | 1.6 | 1.6 | 1.5 dCi |
Zdvihový objem [cm3] | 1598 | 1598 | 1461 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/2 |
Největší výkon [kW/min] | 83/5600 | 83/5600 | 81/4000 |
Točivý moment [N.m/min] | 144/4000 | 144/4000 | 260/1750-2500 |
Převodovka | 5M | CVT | 6M |
Max. rychlost [km/h] | 178 | 170 | 185 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,5 | 12,3 | 11,2 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 7,0 | 6,5 | 4,7 |
Cena Visia Plus [Kč] | 350.600 | - | 405.200 |
Cena Acenta [Kč] | 388.200 | 416.800 | 442.800 |
Cena N-Connecta [Kč] | 431.800 | 460.400 | 486.400 |
Cena Bose Personal [Kč] | 456.700 | 485.300 | - |
Cena Tekna [Kč] | 476.100 | 504.700 | - |