Test Auto.cz

Nissan Juke 1.2 DIG-T – Změny hlavně pod povrchem

27.8. 2014
Verdikt
 

Extravaganci se meze nekladou, jak dokazuje crossover Nissan Juke. I takové vozy ale stárnou, takže automobil prošel faceliftem a dostal nový motor.

Když přišel Nissan Juke na trh, rozhodně vyvolával vášně. Jedni jej považovali za ošklivku, druzí jej naopak hájili, že takto vypadá správná extravagance. Každopádně se dá Juke považovat za archetyp crossoveru, kdy auto stojí na hranici hned několika tříd. A výrazný vzhled je již pouhý bonus.

Nyní Juke prošel faceliftem, který možná na první pohled není tak výrazný. Až když automobil postavíte vedle předchozího modelu, zjistíte, že změn je mnohem více, než jste čekali. V první řadě je zde úplně nová vrchní část světlometů, ony „žabí oči“, jejichž tvar připomíná světlomety Nissanu 370Z, zatímco u předchůdce se jednalo o pouhou kapku. Nachází se tam blinkry a diody denního svícení, jinak auto svítí kulatými světlomety níže.

Jiný je pak zejména přední a zadní nárazník, koncové svítilny navíc dostaly jinou grafiku. Zajímavostí je, že Juke je díky tvaru karoserie a vystouplým světlometům jediným autem, ve kterém vidíte z místa řidiče blikat jak přední, tak v bočních zpětných zrcátkách i zadní blinkry.

obrázek [600 x 343]  

Námi testovaný exemplář byl ve vínové barvě, přičemž v rámci balíčku „exteriér“ dostal osmnáctipalcová kola i bílé doplňky karoserie. Vínová s bílou sice není náš šálek kávy, nicméně extravaganci se meze nekladou. Celkově hodnotíme modernizaci jako poměrně zdařilou, byť ve výsledku docela mírnou – auto má pořád stejný výraz, což je ale asi dobře vzhledem ke skutečnosti, že Juke je mezi zákazníky oblíbeným vozem právě kvůli vzhledu. Holt když něco funguje, proč to měnit.

V interiéru mnoho změn nečekejte. Stále je tady podivný kšilt, který kryje přístroje, a naopak pěkná středová konzole kolem řadicí páky, jež připomíná nádrže motorek. Řidič v autě sedí poměrně vysoko, ideální pozici za volantem ale brání jenom výškově nastavitelný volant. Pokud však budete pátrat, přece jen jednu výraznou změnu v kabině najdete. Musíte ale úplně dozadu – zavazadlový prostor se zvětšil oproti předfaceliftovému modelu z 251 na 354 litrů. Bylo toho dosaženo údajně jenom změnou tvaru kufru. A opravdu, zavazadelník působil větším dojmem a vešlo se do něj více věcí, než jsme si pamatovali z dřívějška.

Motor a převodovka – Tichošlápek

Je to možná trochu s podivem, ale novým motorem pod kapotou není tříválcová dvanáctistovka DIG-S s kompresorem, kterou najdete v Micře či Note, ale turbodmychadlem přeplňovaná čtyřválcová 1.2 DIG-T známá například z Renaultu Mégane. Tento motor nahrazuje silnější atmosférickou šestnáctistovku, která zůstává v nabídce pouze v kombinaci s automatem CVT.

Když jednotku o výkonu 85 kW nastartujete a rozjedete se, okamžitě vás překvapí její tichý běh prostý vibrací. Stáhněte si okénko, ztlumte autorádio, a při klidné jízdě městem bude jediným výraznějším zvukem pouze odfukování turbodmychadla. To je na jednu stranu fajn, v autě je tak mnohem větší klid. Na stranu druhou ale byl Juke vždy chválen za to, jak se dobře řídí a jaké má auto nadšení, což s tímto motorem příliš neplatí. Může za to jak velmi ležérní odezva plynu, tak mdlý charakter motoru.

Agregát prostě jenom dobře dělá svou základní práci – pohání celkem slušně auto vpřed a je při tom kultivovaný. Nepřidává k tomu ale nic navíc, ani gradaci výkonu, ani výrazný zátah, byť jenom v některých otáčkách, ani zajímavý zvuk před červeným polem, je prostě tak trochu nijaký. Přitom auto není zrovna líné, dokáže jezdit příjemné svižně a motor si poradí i s větší zátěží na palubě, zejména díky točivému momentu 190 N.m.

obrázek [600 x 356]  

Z hlediska spotřeby je to navíc motorový ekvivalent Dr. Jekylla a pana Hyda. Pokud pojedete zcela klidně, pak můžete mimo město jezdit za pět litrů na sto kilometrů, ve městě se nám to pak podařilo za sedm, což jsou skvělé hodnoty. Na druhou stranu ale není problém obě čísla zdvojnásobit, aniž by se člověk pohyboval výrazně rychleji. Spotřeba je extrémně závislá právě na stylu jízdy, a to i ve srovnání s konkurenčními malými přeplňovanými motory. Na dálnici si pak automobil při 130 km/h bral sedm litrů. Výsledná spotřeba auta v testu nakonec činila 7,5 l na 100 km.

Pokud máme na pohonném ústrojí za něco pochválit, pak je to jednoznačně šestistupňová manuální převodovka. Nejen, že je řadicí páka ideálně po ruce, ale ještě je radost s ní pracovat, protože se v kulise pohybuje přesně, mechanicky a hladce.

Vyšší, ale jistý

Při pohledu na zvýšenou stavbu karoserie vozu obvykle lidé nečekají, že dokáže jezdit tak dobře. V zatáčkách ale tento Nissan opravdu platí za velmi schopný stroj. Samozřejmě, v oblouku se výrazněji naklání a jeho neduhem je odlehčování vnitřního kola, které tak může začít pod plynem prokluzovat, celková přilnavost je však na velmi dobré úrovni. Juke jednoduše jen tak nevyvedete z rovnováhy. Sice bočním okénkem vidíte, jak se kvůli náklonu blížíte k povrchu silnice, auto se ale zakousne a žádného výraznějšího dramatu se nedočkáte.

Nissan Juke Nismo 4x4 – Turbožába

Přetáčivost ani nedotáčivost není na pořadu dne, tento crossover se neustále snaží o neutralitu a přidává k tomu slušnou dávku nadšení při nájezdu do oblouku. Brousit zatáčky vás tak bude bavit, na čemž má podíl i dobré řízení a řazení. Ty, co si za volantem rádi hrají, může potěšit i vypínatelná stabilizace a velmi účinná ruční brzda.

obrázek [600 x 440]  

Co se týče tlumení nerovností, tak vzhledem k obutým osmnáctipalcovým kolům to není žádná hrůza. Ano, auto se umí otřásat, zejména na nerovných silnicích, ale neodskočí a výmoly často mnohem intenzivněji slyšíte, než cítíte. Ostatně horší odhlučnění podvozku patří snad již k evergreenům některých japonských vozů, Juke nevyjímaje. Zejména na dálnici je valivý hluk do kol výrazný a kontrastuje s tichým motorem.

Celkově má v sobě Nissan Juke jistou dávku nadšení, díky které vás bude jezdění bavit. V tomto vyčnívá i nad konkurenty, kterých stále není mnoho, kupříkladu Kia Soul, tento dojem však tlumí již zmiňovaný motor.

Závěr

Nissan Juke se s faceliftem příliš nezměnil, tentokrát šlo jenom o jemné vzhledové doladění. V útrobách se toho změnilo více – znatelně se zvětšil zavazadlový prostor a přibyl nový motor, ze kterého jsme však trochu v rozpacích. Na jednu stranu je totiž příkladně kultivovaný, slušně dynamický, a když chcete, tak i úsporný, na stranu druhou má však pomalou odezvu plynu, nezajímavý projev a již při trochu svižnější jízdě letí spotřeba strmě nahoru. Celkově se nám však Juke stále líbí – je prostě zcela jiný než ostatní auta a navíc dobře jezdí – na tom se nic nezměnilo. Otázkou tak zůstává, jestli za dané peníze není lepší koupit klasický hatchback, třeba Mazdu 3. Podle nás možná ano, ale na to se přece nehraje – u Juke rozhoduje výrazný vzhled, a ten jinde hned tak nedostanete.

Nejlevnější verze modelu294.900 Kč (1.6 Visia/69 kW)
Základ s testovaným motorem364.500 Kč (1.2 DIG-T Acenta/85 kW)
Testovaný vůz s výbavou430.500 Kč (1.2 DIG-T Acenta/85 kW)

Plusy

  • Přesné řazení
  • Větší zavazadelník
  • Jízdní vlastnosti

Minusy

  • Odhlučnění podvozku
  • Jen výškově nastavitelný volant
  • Odezva na sešlápnutí plynu
Foto: Petr Homolka
Spolupracujeme s TipCars.com

Nissan Juke 1.2 DIG-T

Cena v základní výbavě: 364 500 Kč Cena v testované výbavě: 430 500 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, ESP, ukotvení dětských sedaček Isofix na zadních sedadlech, zatmavená skla zadních bočních oken, halogenové světlomety s manuálním nastavením výšky, přední mlhovky, elektricky nastavitelná a sklopná vnější zrcátka, kliky v barvě karoserie, automatická klimatizace s pylovým filtrem, zadní nesouměrně dělená sedadla, volant s koženým obšitím, bluetooth, ovládání autorádia na volantu, připojení USB, tempomat s omezovačem rychlosti, elektrické ovládání bočních oken, diody denního svícení atd.

Výbava testovaného vozu:Nissan Connect (+13.000,-), prosklená střecha (+20.000,-), paket Exteriér + osmnáctipalcová kola (+14.000,-), metalíza (+13.000,-), paket Interiér (+6.000,-)

V Liberci hoří sklad hořlavých kapalin Severochemy V Liberci hoří sklad hořlavých kapalin Severochemy

Část areálu podniku Severochema v Liberci je v plamenech.…

Volby by vyhrálo ANO, lidovci a STAN by se do sněmovny nedostali, tvrdí průzkum Volby by vyhrálo ANO, lidovci a STAN by se do sněmovny nedostali, tvrdí průzkum

Sněmovní volby by nyní vyhrálo hnutí ANO se ziskem 28,5…

Tripartita se nedohodla na růstu minimální mzdy, rozhodne vláda Tripartita se nedohodla na růstu minimální mzdy, rozhodne vláda

Tripartita se dnes nedohodla na zvýšení minimální mzdy…

Developeři chtějí v Praze dál zdražovat, růst cen se očekává i příští rok Developeři chtějí v Praze dál zdražovat, růst cen se očekává i příští rok

Téměř 80 procent developerů chce letos v Praze zvýšit…

 
Technické údaje
Motor Nissan Juke 1.2 DIG-T
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1197
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 85 / 4500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 190 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 178
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.9 / 4.9 / 5.6
Emise CO2:129
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 354 / 1189
Objem nádrže (l):46
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1236 / 474
Rozměr pneu:225/40 R 18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4135
b) šířka (mm): 1765
c) výška (mm): 1565
d) rozvor (mm): 2530
e) rozchod vpředu (mm): 1525
f) rozchod vzadu (mm): 1525
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 790 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 890
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):890
k) šířka vpředu (mm): 1410
l) šířka vzadu (mm): 1380
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Nissan Juke 1.2 DIG-T – Změny hlavně pod povrchem







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku

Škoda připravila pro svoji vlajkovou loď nové prvky do…

10 nejrychlejších kabrioletů na českém trhu aneb Když nejde jen o kochání... 10 nejrychlejších kabrioletů na českém trhu aneb Když nejde jen o kochání...

Trvalé teploty nad dvacet stupňů vybízejí ke stažení…

 




Nissan bojuje proti používání telefonů za volantem. Faradayovou klecí! Nissan bojuje proti používání telefonů za volantem. Faradayovou klecí!

Držení mobilního telefonu během jízdy je zakázáno…

Přijde Nissan Juke o naftové motory? Přijde Nissan Juke o naftové motory?

Nissan finišuje vývoj druhé generace modelu Juke a…

 



 
Volkswagen Beats Up! 1.0 TSI – Give Up! the power

VW Beats Up! 1.0 TSI – Give Up! the power

Dnes 10:52

Nejmenšímu stroji z Wolfsburgu dává nové přeplňované srdce zcela jiné možnosti.




Blesk.cz

Sluníčko rozpálilo Prahu: Do ulic vyjely kropící vozy

Sluníčko rozpálilo Prahu: Do ulic vyjely kropící vozy

V pondělí až 32, v úterý až 31, ve středu až 27, ve čtvrtek až 26 a v pátek až 27 stupňů Celsia. Takové jsou…

Zeman v Brně: Zastupitelé ho »zazdili«, s urážkami ho vítali demonstranti

Zeman v Brně: Zastupitelé ho »zazdili«, s urážkami…

Neslavně začala návštěva prezidenta Miloše Zemana na jižní Moravě. Při příjezdu k brněnskému hejtmanství jej…

 

iSport.cz

Unikátní bitva oštěpařů na Zlaté tretře. Železného Češi vyzvou Německo

Unikátní bitva oštěpařů na Zlaté tretře. Železného…

Zlatá tretra Ostrava přichází s unikátní atletickou novinkou. V 56. ročníku (28. června 2017) se na Městském…

Uhrin: Slavia musí posílit, Petržela i Limberský stále patří k nejlepším

Uhrin: Slavia musí posílit, Petržela i Limberský…

Oba kluby v minulosti trénoval, ve Slavii se podílel na výstavbě mužstva, které v sobotu oslavilo ligový titul.…

 

Reflex.cz

Zemanova kandidatura v ohrožení? Je na tom hodně špatně, říká bývalý velvyslanec

Zemanova kandidatura v ohrožení? Je na tom hodně…

Ohlášená opětovná kandidatura prezidenta Miloše Zemana podle bývalého velvyslance Petra Koláře stále není hotová…

Alena Doláková z Hollywoodu:  Můj LaLa Land nejen s Emmou Stoneovou

Alena Doláková z Hollywoodu: Můj LaLa Land nejen s…

Mladá česká herečka Alena Doláková sice žije v L.A., o čemž každý týden píše na reflex.cz, ale někdy taky musí…