Nissan Juke: Nový motor, větší kufr a svěží design
Modernizovaný Nissan Juke se oficiálně představil na právě probíhajícím ženevském autosalonu. Vyjma nového designu dostal také aktualizovanou motorovou paletu.
Nissan Juke se v průběhu posledních několika dní sice představil hned dvakrát, automobilka však neprozradila víc, než bylo nezbytně nutné. S premiérou vozu na ženevském autosalonu však veškeré spekulace o třetím nejoblíbenějším crossoveru v Evropě mizí a my před sebou máme reálný obraz vozu, který budeme brzy potkávat i na našich silnicích.
Změny designu oproti stávající verzi jsou patrné na první pohled. Nissan Juke dostal rozměrnou masku chladiče ve stylu nové generace modelu Qashqai, přepracovaný nárazník a především také horní pár světlometů, které svým tvarem odkazují na kupé Nissan 370Z. Hodiny práce jsou znát také na zadním nárazníku a přepracovaných vnějších zpětných zrcátkách, která dostala LED směrovky a v závislosti na výbavě také kontrastní lakování. Úplnou novinkou jsou xenonové přední světlomety a rozměrné panoramatické střešní okno.
Stejně jako stávající Nissan Juke bude i jeho modernizovaná verze nabízena s trojicí výbav. Základní linie Visia nabídne LED denní svícení, rádio s AUX vstupem nebo systém monitorování tlaku v pneumatikách. S prostřední linií Acenta přichází 17“ litá kola, automatická klimatizace, rádio s USB, tempomat s omezovačem rychlosti a vylepšený systém Dynamic Conrol, který nabídne možnost nastavení trojice jízdních režimů. Na vrcholu je pak tradičně umístěna linie Tekna, zahrnující bezklíčový vstup do vozu a startování, nejnovější generaci systému Nissan Connect (umožňuje přístup k aplikacím ve spolupráci s chytrým telefonem), monitoring okolí vozu prostřednictvím kamer, USB a AUX konektivitu a další vymoženosti moderní doby.
V souvislosti s příchodem modernizovaného Nissanu Juke nastala příležitost k rozšíření užitných hodnot - modely s pohonem přední nápravy dostanou o 40% větší zavazadelník (současná verze má pouhých 251 litrů), u verzí s pohonem všech kol však zřejmě zůstane zachováno původních 207 litrů.
Modernizace Nissanu Juke se dotkla také pohonných jednotek. Automobilka z nabídky vyřadila atmosférickou benzinovou šestnáctistovku o výkonu 86 kW a nahradila ji přeplňovanou dvanáctistovkou DIG-T s přímým vstřikováním paliva, výkonem 85 kW a točivým momentem 190 N.m. Moderní agregát, který známe i z Nissanu Qasqai a dalších modelů aliance Renault-Nissan, spolupracuje s manuální šestistupňovou převodovkou a v průměru by si neměl říci o více než 5,5 l/100 km.
Změny se odehrály také na samotném vrcholu nabídky. Přeplňovaný čtyřválec 1.6 DIG-T sice stále poskytuje 140 kW, zvětšil se však kompresní poměr z původních 9,5:1 na 10,5:1 a mírně naroste také točivý moment. Ve spojení s manuální šestistupňovou převodovkou by si agregát neměl říci o více 6 l/100 km, v nabídce však pochopitelně nebude chybět ani verze s pohonem všech kol a převodovkou CVT.