Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan Leaf E-Plus: Posílený elektromobil dostane větší baterie a 200 koní

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 17. 7. 2018 • 21:24
82
8
Zobrazit náhledy (82)
Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf
Krátce po příjezdu druhé generace elektrického Nissanu Leaf se dozvídáme podrobnosti o jeho silnějším derivátu, jenž dostane větší akumulátory i vyšší výkon.

V listopadu loňského roku jsme na českém trhu vítali druhou generaci elektromobilu Nissan Leaf. Japonská automobilka už tehdy uvedla, že se můžeme těšit i na vyspělejší provedení s větší porcí výkonu, které na automobilové trhy dorazí později. A nyní se o této variantě dozvídáme více podrobností.

Vyspělejší Leaf dostane přídavek E-Plus, v jednom z rozhovorů to potvrdil Brian Maragano, jenž je u značky Nissan zodpovědný za marketing a prodejní strategie. Dále prozradil, že prodejně úspěšný elektromobil obdrží akumulátory s větší kapacitou, což dá prostor i navýšení výkonu. Zástupce automobilky hovoří o síle 200 koňských sil, což má na zámořských trzích udělat z Leafu plnohodnotného konkurenta Chevroletu Bolt a Tesly Modelu 3.

„Když nasadíme větší baterie s vyšší kapacitou, otevíráme tak dveře vyššímu výkonu,“ uvedl Maragano při víkendovém interview. Jen připomeňme, že aktuálně má druhá generace Leafu kapacitu lithium-iontových akumulátorů 40 kWh a dojezd dle NEDC činí 378 kilometrů. Pohon obstarává jednotka s výkonem 110 kW a 320 N.m točivého momentu již od nulového spektra otáček.

Leaf patří mezi nejúspěšnější zástupce elektrických aut. Od jeho debutu v roce 2010 se celosvětově prodalo již 320.000 kusů a v posledních měsících se pere o post prodejní jedničky s Renaultem Zoe. Spokojeny jsou ale jistě obě strany, vždyť obě značky patří pod stejnou alianci.

O čem už Maragano žádné podrobnosti neprozradil, to je agresivnější a ještě výkonnější Leaf Nismo. Loni v říjnu jsme si mohli prohlédnout koncept elektrického hot hatche, od té doby ale spekulace o jeho vzniku utichly. Uvidíme, jestli na slušné prodejní výsledky naváže Nissan i tímto strojem…

Související články

Témata
18. 7. 2018 12:49
Re: Proč
Když měly před 16 lety e-auta doezd 100 km, kritici říkali...aspoň 200 jinak to není auto, minulé generace měly 200 tak diskutéři chtějí 400, teď se objevují 60kwh auta a opět někteří píšou o slepé uličce a 1000 km.

Pánové.. mrkněte se kolem sebe, elektromobil nemusí mít stejné vlastnosti jako naftové auto.. elektromobily jezdí už dávno jako golfová vozítka, vozíky pro handicapované atd. Jejich uplatnění se rozšiřuje. A Leaf bych opravdu chtěl, jakmile updatují autonomní jízdu na dálnici aby nevyžadoval tolik pozornosti...

Toto auto bude stát kolem 1 mil, ale bude jezdit za 0.5 Kč/km, mít zrychlení Golfu GTi/Gtd ale úplně jinou ekonomiku. A pokud někdo dojíždí 30 -100 km denně do práce a místo řízení si bude moci pít kafe.. co si vybere? Časem se dostaneme do stavu, kdy budou parametry elektromobilu "z jinýho světa" než u klasických aut. Budete mít 50kw motor v každým kole a zrychlení supersportu ve střední třídě. Aktuální omezení je hlavně ve schopnosti dodávat špičkové napětí - tj. není ve výkonu motoru, ale propojení energie z baterií s motorem a postuně se dostávámě k lepším číslům, který budou za pár let z jinýho vesmíru proti spalovákům. Ale pokud někdo jezdí po městě, stačí mu auto velikosti Renaultu Twizzy a 20 kw. Elektroauta mají jiné výhody a srovnávat výkon a dojezd je vypíchnutí 2 jejich nejslabších vlastností.

Ale pokud máte rád naftu, klidně si kupte i naftovej vysavač a vysávejte s ním doma... Mě už přijde divný kolo s přídavným benzínovým motorkem, když můžu mít bezúdržbový elektrokolo stejně tak se bude měnit přístup lidí k autům.
17. 7. 2018 20:23
Re: pokrok
muzes zkusit trojclenku, ale v horizontu 10 let muze prijit nejaka zasadni inovace nebo objev, ktere desetiletou predpoved postavi uplne na hlavu
Avatar - KANKUNEN
17. 7. 2018 18:08
Re: pokrok
A kolik ti to vychází za deset let? >:D
17. 7. 2018 17:24
pokrok
.
kdyz porovnam tenhle standardni lonskej leaf s . . . . . 40kWh / 110kW / 320Nm / 378km / 8.6s
s leafem testovanym v 2013 s . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24kWh / 80kW / 256Nm / 199km / 11.5s
tak mi to na standardni leaf za 3 roky vychazi na . . . . 66kWh / 151kW / 403Nm / 718km / 6.4s
coz mi prijde docela prijatelny reseni i pro takovy skarohlidy jako ada

uvidime, jestli ada bude chodit radsi pesky nez jezdit elektrovozitkem, kdyz mu naftovej rovino-jedomet zakazou ;-)
Avatar - Ada je zase tady
17. 7. 2018 12:29
Re: Proč
Ani to by nepomohlo. Je to jen prokopávání slepých uliček. :no:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku