Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan Maxima 2016: Motor 3.5 V6, základ od cca 825.000 Kč

Jan Mička Jan Mička 3. 4. 2015 • 16:00
63
116
Zobrazit náhledy (63)
Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima
Nejnovější vydání Nissanu Maxima si odbylo premiéru na autosalonu v New Yorku. Pod kapotou má motor 3.5 V6.

Nissan v Česku nabízí celou řadu modelů od městského hatchbacku Micra až po nekompromisní GT-R, pořádný sedan však chybí. Přestože se u nás Maxima v minulosti prodávala, nyní se s ní patrně nepočítá, což je na druhou stranu velká škoda. Pod kapotou má totiž motor podle našeho gusta…

Karoserie se plně podrobila současnému trendu značky, velký sedan proto dostal charakteristickou masku chladiče ve tvaru písmene V, ostře řezané přední světlomety a vystouplé blatníky. Zezadu je jasně patrná inspirace designem Infiniti, to však nepovažujme za zápor, ale naopak za velký klad.

Maxima je luxusní čtyřdveřový sedan a tomu odpovídá také interiér. Už od pohledu jsou jasně patrné kvalitní materiály v čele s kůží, Alcantarou a dost možná hliníkovým dekorem na dveřích a obložení přístrojové desky. Středový otočný ovladač si vůz vypůjčil z Infiniti Q50 (stejně jako páčky pro řazení pod volantem) a centrální displej s úhlopříčkou 7“ palců je pochopitelně dotykový. Kabina je sice oficálně pětimístná, ale stoprocentní pohodlní najdou pouze čtyři cestující.

Vůz je postaven na nové platformě s větším podílem vysokopevnostních ocelí. Oproti předchůdci se zlepšila tuhost o 25 % a ušetřilo necelých 40 kilogramů hmotnosti. Pohon zajišťuje vidlicový šestiválec řady VQ (VQ35DE), který poskytuje výkon 223 kW a točivý moment 353 N.m. Nissan v tiskové zprávě tvrdí, že je motor ze 60 % nový a měl by být až o 15 % úspornější. V řeči čísel to znamená, že se ve městě vejdete do 13 l/100 km a mimo něj nebude problém spadnout pod deset litrů. Škoda jenom převodovky – měničová skříň by k motoru seděla lépe než systém Xtronic (CVT).

V rámci premiéry nové Maximy zveřejnil Nissan také základní ceny pro USA. Vůz bude nabízen s liniemi S, SV, SL, SR a Platinum. Ceny se pohybují od 32.410 dolarů (asi 825.000 Kč) do 39.860 dolarů (asi 1.015.000 Kč).

Související články

Témata
Avatar - Barrichello
7. 4. 2015 08:48
Re: Nissan Maxima
Protože lidi sou prdlí a nechaj si pro kačku vrtat koleno, tak hlavně že ušetří na anftě. Ovšem ušetří jen první majitel a tak první 4 roky, ti další už su můžou rvát vlasy, protože postupně odejde turbo, dpf, vstřiky, čerpadlo, žhavičky atd a to je u přestižní německé školy akce tak za 200, takže zbývá vrakáč a bastelní >:D >:D >:D
Avatar - AUDIRS6
5. 4. 2015 11:30
Re: Nissan Maxima
nerad tliacham, preto rad vela studujem... ;-)
Avatar - Hammunasakra
5. 4. 2015 11:21
Re: Nissan Maxima
Dík za ultrapečlivou rozborku. Ty seš asi fakt megafanda žejo :-)
Avatar - AUDIRS6
5. 4. 2015 10:59
Re: Nissan Maxima
OK:
1. kapitola: 25 Jahre TDi
8. odstavec:
Bis 2020 will Audi den Flottenverbrauch seiner Modelle auf durchschnittlich 95 Gramm CO2 pro Kilometer senken. Die Entwickler bearbeiten deswegen neben der Hybridisierung auch die klassischen Technikfelder mit Hochdruck. Unter anderem zählen dazu die Reibungsreduktion, das Thermomanagement und das Brennverfahren mit den Aspekten Einspritzung und Aufladung. Audi setzt auf Rightsizing statt auf Downsizing – also auf die richtige Motorgröße, die der jeweiligen Größe des Autos entspricht. So erweisen sich die TDI-Motoren mit sechs und acht Zylindern in der Praxis vor allem deshalb als höchst effizient, weil sie mit extrem niedrigen Drehzahlen rund laufen.

a tam uz to vidis - v strede: Audi setzt auf Rightsizing... :-)

Rozhovor s Hackenbergom:
V kratkodobom horizonte najzaujimavejsia veta ( cca v strede dokumentu):

"...Erstens: Wir rüsten TDI-Motoren serienmäßig mit einem elektrisch angetriebenem Verdichter (EAV) aus...."

No a ten odkaz na WCF a tu SQ7 - takze ako vidis, ani tam som nevaril z vody... ;-) a je to uz nejaky ten piatok, co sa o tom hovori, to len ti menej informovani hned mali jasne, ze do nej pojde V6 BiTDi s E-turbom... :-!

Takze tak, o tych motoroch doporucujem precitat cele - vdaka tomu pochopis ovela viac - je tam proste kopa toho, co som ja mal moznost pocut od 1 cloveka nazivo, ale povedal ze pockaj, vsetko si casom budes moct precitat...a tak sa aj stalo.... ;-)
Avatar - Hammunasakra
5. 4. 2015 10:32
Re: Nissan Maxima
Můžeš upřesnit tu 1 kapitolu a cca 8 odstavec?
Přečet sem tam vo 4,2 TDI kde co šlo :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku