Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan Note přichází s přeplňovaným tříválcem a sportovním paketem

redakce AUTO.CZ
Diskuze (18)
Nissan připravil pro Ženevu přeplňovanou verzi hatchbacku Note a paket Dynamic Styling.

Sportovně se tvářící Note se představil již na chicagském autosalonu pod označením SR. Nyní do Ženevy přijede provedení s příplatkovým paketem Dynamic Styling a tříválcovým motorem DIG-S osazeným kompresorem. Kromě toho se modernizovaný Note dočkal upraveného podvozku, který nabídne lepší jízdní vlastnosti.

Stylingový paket Dynamic je takřka shodný s verzí SR pro americký trh, přičemž obsahuje například dvoubarevná šestnáctipalcová kola z lehké slitiny, zadní okna s vyšším stupněm tónování, nárazník s karbonovými doplňky nebo decentní střešní spoiler. Ostrost nového Note dokreslují nástavce prahů a agresivnější přední nárazník s leskle černou maskou chladiče a světlomety s podobným nádechem.

Nový tříválcový motor DIG-S o objemu 1,2 litru s výkonem 72 kW a točivým momentem 147 N.m má přímé vstřikování benzinu a přeplňování kompresorem. Nissan udává příznivou spotřebu, která má být 4,3 litru benzinu na 100 kilometrů (emise CO2 99 g/ km). Těchto parametrů dosahuje jednotka s využitím systému start-stop a také velmi netradičního Millerova cyklu s dvoustupňovým zdvihem sacích ventilů.

Jedná se o čtyřtaktní motor s prodlouženou expanzí, u něhož jsou všechny čtyři doby (sání, komprese, expanze, výfuk) stejné až na fázi komprese. Komprese oproti klasickému Ottovu cyklu probíhá tak, že sací ventil zůstává otevřený a zavírá se těsně před expanzí. Když ventil je otevřený při kompresi, část nasátého vzduchu se vytlačí mimo spalovací komoru. V soustrojí motoru je tedy kompresor, který provede kompresi efektivnějším způsobem, než by se dalo zajistit pístem ve spalovací komoře. Vytlačená část se mimo spalovací komoru promíchá se studeným vzduchem, následně je stlačena energeticky efektivnějším způsobem a poté dopravena ve fázi těsně před expanzí zpět do spalovací komory. Tímto způsobem se dosáhne vyššího kompresního poměru, tudíž i vyššího výkonu, nižší spotřeby a emisí.

Nissan uvádí, že v kombinaci s kompresorem, který zvyšuje výkon při nižších otáčkách motoru, je dosaženo úplnějšího spalování. K tomu ještě přidává informaci o elektronické spojce kompresoru, která je schopná ho odpojit, když zrovna není potřeba, což redukuje třecí ztráty.

Nissan očekává, že bude tento technicky pokročilý motor tvořit dokonce čtvrtinu všech prodejů Notu. Kromě něho ale nabídne i atmosférický tříválec a 1,5litrový turbodiesel s 90 koňmi, kde bude možnost volby u obou jednotek mezi pětistupňovým manuálem a CVT s názvem Xtronic.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (18)
Avatar - pelikoš
3. 5. 2014 18:57
Re: Proč mě to neohromilo?
taky si myslím, že ten sportpaket za 27 tyček stojí :-!
14. 4. 2014 01:20
Re: Proč mě to neohromilo?
Pohotovostní hmotnost dle německých parametrů (s řidičem): 1118 - 1189 (podle vybavení). Jinak Note není auto na blbnutí, ale nákupní taška. Nevím, proč by nemohla existovat sportovní verze do města bez toho, aby muselo jít nutně o úpravu motoru. Já myslím, že 27 000 Kč za tu proměnu stojí :-)
Avatar - pelikoš
2. 3. 2014 16:26
Re: Proč mě to neohromilo?
jo a hlavně prostoru :-!
Avatar - pelikoš
2. 3. 2014 16:22
Re: Proč mě to neohromilo?
no a ve výbavě jasně vede note :yes: :-!
2. 3. 2014 13:36
Re: Proč mě to neohromilo?
Jo měl ses podívat. Note 1124kg bez řidiče. Fabia 1130kg a Fiesta 1157kg s řidičem ;-)
Tj závěr je jednoduchý, bude mu to chybět. Nicméně většině lidí, co kupují auta v této kategorii to nejspíš bude jedno a rozhodovat pak bude cena/výbava ;-)