Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan Patrol 5,6 V8 (294 kW): Premiéra nové generace v Abú Dhabí

Nissan Patrol
Nissan Patrol
Nissan Patrol
Nissan Patrol
14 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Diskuze (73)
Nissan Patrol se vyrábí již šest desetiletí. Šestá generace Y61 byla na trhu více než dvanáct let, a tak je čas na změnu. Přichází v pořadí sedmý Patrol, tentokrát s kódem Y62.

Svědkem jeho premiéry je metropole Spojených arabských emirátů Abú Dhabí. Již předcházející provedení se trochu zakulatilo, nové jde však ještě dál a stává se luxusním terénním vozem, podobně jako jeho největší konkurent, Toyota Land Cruiser V8. Vývoji vozu šéfoval Takahashi Fukui a dvě stovky prototypů se testovaly na zkušebních tratích Nissanu v Motegi, Oppamě a Tochugi.

I nový Patrol má pod kapotou zážehový vidlicový osmiválec. Také proto má premiéru na Středním východě, místní šejkové si takové motory mohou dovolit živit. Agregát s označením VK56VD je zcela nový a nahrazuje předchozí řadový šestiválec s objemem 4,8 l (v Evropě byly ovšem v nabídce jen turbodiesely s objemem 2,8 l a později 3,0 l). Číslo 56 symbolizuje zaokrouhlený zdvihový objem, tedy 5,6 litru. Motor disponuje variabilním časováním ventilů VVEL a přímým vstřikováním DIG. Největší výkon leží na hranici 400 k (294 kW) a točivý moment vrcholí hodnotou 550 Nm. Na všechna kola jej přenáší sedmistupňový automat.

Systém pohonu Nissan nazývá All Mode 4x4 a spíše než na ozubená kola se spoléhá na elektroniku. Na výběr jsou čtyři režimy: písek, silnice, sníh a skály. Doplňují je asistent při rozjezdech do kopce a naopak při sjezdech (HSA a HDC). Možnost proražení pneumatiky je v terénu poměrně vysoká, a tak má Patrol systém monitorování tlaku TPMS. Brzdit mu pomáhá čtveřice kotoučů, ty přední mají čtyři pístky a průměr 358 mm.

Zcela nové je nezávislé zavěšení všech čtyř kol, které nahrazuje klasické tuhé nápravy.

Karoserie má snížené vibrace díky systému HBMC (Hydraulic Body Motion Control). Ten pomáhá hlavně v zatáčkách a při změnách směru, ale například i v písku.

Design exteriéru poněkud vyměkl. Tým návrhářů vedených Taijim Toyotou se nechal inspirovat činností, kterou vyvíjí každý živočich na naší planetě: dýcháním čerstvého vzduchu. Vnější linky se zaoblily, mohutné vystouplé blatníky předchůdců Y60 a Y61 jsou minulostí. V interiéru najde místo až sedm cestujících, prostor se všeobecně zvětšil.

Bezpečnostní výbavu zastupuje šest airbagů, komfortní pak například klimatizace s větracími otvory ve stropě nad okny, chlazená schránka ve středové konzole pojme šest lahví o objemu 600 ml, nezapomeňme ani na přehrávač DVD se dvěma sedmipalcovými obrazovkami v opěradlech předních sedadel.

Není pochyb o tom, že nový Patrol je kus auta, byť podrobnější údaje o rozměrech si zatím Nissan nechává pro sebe. O třídveřové verzi, stejně jako motorech pro Evropu také zatím není nic známo. V tiskových materiálech ovšem nezapomíná japonská automobilka připomenout, že Patrol byl v roce 1962 prvním vozidlem, které přejelo australskou Simpsonovu poušť.

Vstoupit do diskuze (73)