Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan uvádí X-Trail s hybridním pohonem

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Nissan X-Trail se ve své aktuální třetí generaci dočkal verze s hybridním pohonem. Ta prozatím míří jen na japonský trh.

Nissan představil třetí generaci modelu X-Trail již v roce 2013, ale například na český trh byla uvedena až v létě loňského roku a podobně jako na ostatních evropských trzích je i zde nabízen výhradně se vznětovým čtyřválci o objemu 1,6 litru.

Na asijských trzích včetně japonského je X-Trail nabízen se zážehovými čtyřválci o objemu 2,0 l a 2,5 l. Větší z této dvojice pohonných jednotek pracuje i pod kapotou severoamerického dvojčete, pojmenovaného Rogue.

Nyní si pro Nissan pro Japonsko připravil rozšíření nabídky o X-Trail Hybrid. Ten kombinuje benzinový dvoulitrový čtyřválec MR20DD s elektromotorem a bezstupňovou převodovkou Xtronic.

Zážehový čtyřválec hybridního X-Trailu disponuje výkonem 108 kW při 6000 min-1 a točivým momentem 207 N.m při 4400 min-1, zatímco elektromotor poskytuje 30 kW a točivý moment 160 N.m.

Nissan ohledně dynamických schopností staví X-Trail Hybrid nad konvenční provedení se zážehovým motorem o objemu 2,5 litru a výkonu 126 kW, ale konkrétní údaje neuvádí. V případě hodnoty spotřeby paliva uvádí, že tento model spotřebuje 4,8 litru benzinu na 100 km podle japonské normy JC08.

Kromě samotného pohonného systému se Nissan X-Trail Hybrid od svých konvenčních sourozenců odlišuje aerodynamickými úpravami v oblasti podvozku a použitím pneumatik s nízkým valivým odporem. Standardem je pro všechny verze hybridního X-Trailu mimo jiné systém nouzového brzdění.

Nissan zahájí prodej X-Trailu Hybrid na japonském trhu 13. května letošního roku. Verze s pohonem předních kol budou startovat s cenou od 2.804.760 japonských jenů (okolo 600.000 Kč) a provedení s pohonem všech kol přijde minimálně na 3.011.040 japonských jenů (zhruba 650.000 Kč).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
8. 4. 2015 21:44
Re: Diesel musí být minimálně 2.0
mě se xtrail libí ale těm motorům od renaultu nevěřím , tohle by mohla bejt super kombinace .snad se dostane i do evropy
Avatar - Jaros71
8. 4. 2015 18:10
Diesel musí být minimálně 2.0
..jinak prodeje nahoru nepůjdou , toto auto není tak levné a malé jako Kaškaj.
Osobně jsem byl projevem 1.6 dieslu v něm zklamán , na tak velké auto nestačí.
Ve 4 lidech v něm moc jistoty k předjetí nebylo.
8. 4. 2015 11:41
Re: Motory
Az nebude VW tlacit v Bruselu na pilu... :-)
8. 4. 2015 10:48
Motory
Kdy budou poradny motory u nas?? :'-( :'-(