Nissan uvádí X-Trail s hybridním pohonem
Nissan představil třetí generaci modelu X-Trail již v roce 2013, ale například na český trh byla uvedena až v létě loňského roku a podobně jako na ostatních evropských trzích je i zde nabízen výhradně se vznětovým čtyřválci o objemu 1,6 litru.
Na asijských trzích včetně japonského je X-Trail nabízen se zážehovými čtyřválci o objemu 2,0 l a 2,5 l. Větší z této dvojice pohonných jednotek pracuje i pod kapotou severoamerického dvojčete, pojmenovaného Rogue.
Nyní si pro Nissan pro Japonsko připravil rozšíření nabídky o X-Trail Hybrid. Ten kombinuje benzinový dvoulitrový čtyřválec MR20DD s elektromotorem a bezstupňovou převodovkou Xtronic.
Zážehový čtyřválec hybridního X-Trailu disponuje výkonem 108 kW při 6000 min-1 a točivým momentem 207 N.m při 4400 min-1, zatímco elektromotor poskytuje 30 kW a točivý moment 160 N.m.
Nissan ohledně dynamických schopností staví X-Trail Hybrid nad konvenční provedení se zážehovým motorem o objemu 2,5 litru a výkonu 126 kW, ale konkrétní údaje neuvádí. V případě hodnoty spotřeby paliva uvádí, že tento model spotřebuje 4,8 litru benzinu na 100 km podle japonské normy JC08.
Kromě samotného pohonného systému se Nissan X-Trail Hybrid od svých konvenčních sourozenců odlišuje aerodynamickými úpravami v oblasti podvozku a použitím pneumatik s nízkým valivým odporem. Standardem je pro všechny verze hybridního X-Trailu mimo jiné systém nouzového brzdění.
Nissan zahájí prodej X-Trailu Hybrid na japonském trhu 13. května letošního roku. Verze s pohonem předních kol budou startovat s cenou od 2.804.760 japonských jenů (okolo 600.000 Kč) a provedení s pohonem všech kol přijde minimálně na 3.011.040 japonských jenů (zhruba 650.000 Kč).