Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nízkoemisní zóna Euro 4 od ledna 2017 na pražském Spořilově?

redakce AUTO.CZ
Diskuze (25)
Radnice Prahy 4 chce, aby na Spořilově vznikla nízkoemisní zóna, do které by směly vjet pouze vozy splňující kritéria normy Euro 4.

Na návrhu, aby do městské části Praha 4 směly vjíždět jenom automobily splňující podmínky dané emisní normou Euro 4, se shodli radní v rámci jednání o připomínkách k magistrátnímu návrhu zavedení zóny. Informaci přinesl mluvčí Prahy 4 Jiří Bigas.

Do konce srpna mohou jednotlivé radnice materiál připomínkovat. Zóna by měla podle návrhu vzniknout na území vymezeném zhruba městským okruhem a měla by fungovat od ledna 2017. Své připomínky již vznesly radnice Prahy 5 a 6.

"Chceme obyvatelům Spořilova, kteří trpí nadměrným hlukem a emisemi z nákladní dopravy, pomoci," uvedl starosta Prahy 4 Petr Štěpánek.

Spořilov chce radnice do materiálu zahrnout právě kvůli špatnému ovzduší, které způsobuje velké množství automobilů projíždějících po Spořilovské - jezdí tudy navíc kamiony ve směru od D1 k hradecké dálnici. Praha 4 požaduje zónu na území vymezeném Jihovýchodní VIII, Turkova, Spořilovská, 5. května, Jižní spojka, Na Chodovci, Choceradská a Senohrabská.

K magistrátnímu návrhu vznesla připomínky radnice Prahy 6. Té vadí, že neřeší neexistenci severozápadní části Pražského okruhu a případných objížděk zóny. "Nelze opomenout vztah mezi objízdnými trasami a neexistencí okruhu. Zavedení zóny za takových okolností by znamenalo, že objízdnými trasami se stanou hustě obydlené městské třídy jako jsou například Jugoslávských partyzánů či Vítězné náměstí," uvedla radní Prahy 6 Petra Kolínská.

S rozsahem zavedení zóny nesouhlasí ani radnice Prahy 5. Ta požaduje, aby bylo území rozšířeno. "Předložený návrh nedostatečně chrání smíchovskou kotlinu před imisemi znečišťujících látek," píše se v usnesení radních. Praha 5 chce rozšířit rozsah území zóny až k ulicím Kukulova, Bucharova, Radlická, Dobříšská a dále v jižním směru k Barrandovskému mostu - podle magistrátního návrhu má být její hranicí městský okruh, který vede středem Smíchova.

Jednotlivé městské části se mohou k návrhu vyjadřovat do konce srpna. Magistrát následně jejich připomínky vyhodnotí a buď je zapracuje do koncepce, nebo odmítne.

Zóna by měla platit na území vymezeném zhruba vnitřním pražským okruhem. Vyznačena bude na vjezdu i výjezdu dopravními značkami a bude platit v celé vyznačené oblasti, žádná z ulic uvnitř nebude mít výjimku. Na dodržování vyhlášky by měli dohlížet policisté a strážníci. Ti budou moci udělit blokovou pokutu do výše 2000 korun.

Vyhláška o jejím zřízení by podle náměstka primátorky Petra Dolínka měla platit od ledna 2016. Samotná zóna by pak naplno fungovala po ročním překlenovacím období od ledna 2017.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (25)
Avatar - DaewooMaster
31. 8. 2015 15:50
Re: NO VÝBORNĚ !! A SMRT VŠEM DÍZLOVÝM RAKOVINOMETŮM
Nechci Ti brát iluze, ale nafťák plnící EURO 4 tam smět bude, přitom produkuje násobně více škodlivin, než benzíňák s EURO 3, který tam smět nebude. ;-\ Prostě myšlenkové pochody některých lidí, kteří rozhodují za ostatní, jsou "obdivuhodné", resp. trapně alibistické, nic neřešící a jen generující další problémy... :no:
30. 8. 2015 12:53
Kdo to bude kontrolovat?
Kdo bude kontrolovat, ze auto ktere vyslo z tovarny s Euro 4 jeste stale je Euro 4 a ze ma DPF, EGR a neni nacipovane?
30. 8. 2015 10:47
Re: Souhlasim se zelenou Euro 4
Az budou mít lidi stejný plat jak v Německu tak budou mít možná i stejná auta. Do té doby se můžeš třeba stavět na hlavu a rozdávat mínusy, ale diesel euro 3 za benzín žeroucí mnohem víc měnit nebudu :no:

Že by u nás jezdili staré nákadáky bych taky neřekl. Jediném, kde zůstaly jsou tam kde nejdou nahradit, protože údržba Tatry 148 je mnohem levnější než kupovat každých 5 let novej krám za 10mega
30. 8. 2015 06:41
Re: Souhlasim se zelenou Euro 4
Tak podle mého je tenhle systém pořád lepší, než petku vyhodit z okna jedoucího auta ....
Avatar - twistedTSD
30. 8. 2015 01:35
Re: Souhlasim se zelenou Euro 4
Tak petkami dnes snad normálního člověka topit ani nenapadne. Jinak obávám se, že co (možná) funguje v Německu, nebude automaticky fungovat i u nás.