Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Norton Superlight 650: Karbonová střela s novým dvouválcem

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 10. 1. 2019 • 20:09
8
Zobrazit náhledy (8)
Norton Superlight 650 Norton Superlight 650 Norton Superlight 650
Britský Norton zkřížil svůj litrový supersport V4 RR se scramblerem Atlas a výsledkem je úchvatný silniční sportovec Superlight 650.

Historie značky Norton se začala psát v roce 1898 a první motocykly začala vyrábět o čtyři roky později. V následujících letech se vypracovala na jednu z nejúspěšnějších motocyklových značek, slavících sportovní i obchodní úspěchy.

Podobně jako řada jiných tradičních výrobců motocyklů ani Norton neustál bouřlivý nástup japonských značek v šedesátých a sedmdesátých letech. Ve druhé polovině sedmdesátých let se díky tomu stává jen stínem své někdejší slávy a poskytuje již jen podporu majitelům svých starších strojů.

V osmdesátých letech pak došlo k několika pokusům o vzkříšení značky, z nichž ten nejúspěšnější se odehrál až na konci tohoto desetiletí se stroji poháněnými wankelovými motory. Bohužel již v druhé polovině devadesátých let byl Norton opět na dně.

Poslední pokus o návrat slavného jména má na svědomí Stuart Garner. Právě pod jeho taktovkou vyrábí Norton od roku 2010 úspěšnou modelovou řadu Commando 961, kterou doplnil Dominator, v roce 2016 exkluzivní superbiky V4 SS a V4 RR a v loňském roce scrambler Atlas.

Na modely V4 a Atlas nyní navazuje Norton Superlight 650. Základem tohoto modelu je rám, který vychází z konstrukce rámu V4, ale liší se od ní kompaktnějšími rozměry, souvisejícími s použitím dvouválce původem z modelu Atlas.

Srdcem novinky je totiž řadový dvouválec o objemu 650 cm3, který zde má disponovat nejvyšším výkonem 77 kW (105 k) při 12.000 min-1 a točivým momentem 75 N.m.

Podvozek využívá stavitelnou přední vidlici Öhlins NIX30, zadní tlumič ÖhlinsTTX GP a umožňuje změny úhlu hlavy řízení i polohy zadní kyvné vidlice. Brzdový systém využívá kotouče Brembo o průměru 330 mm vpředu v kombinaci se třmeny M50, zatímco vzadu je kotouč o průměru 245 mm.

Samozřejmostí je zde moderní elektronika od možnosti výběru z několika jízdních režimů, přes launch control a kontrolu trakce až po závodní telemetrii. Pozornost si pak zaslouží i 7palcový displej, který nahrazuje klasické přístroje a může se na něj promítat i obraz ze zadní kamery, nahrazující klasická vnější zpětná zrcátka.

Norton pro Superlight 650 s karbonovými kapotami uvádí suchou hmotnost 158 kg, která ve spojení s kvalitami podvozku a výkony nového dvouválce zajistí nadprůměrnou dynamiku. Exkluzivitu této novinky pak vedle její značky, vzhledu, techniky a jízdních schopností umocňuje i cena, která je u českého dovozce, jímž je společnost MR43, stanovena na 599.900 Kč.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku