Nošovický závod Hyundai v číslech: Za jak dlouho vyrobí jedno auto a kolik má zaměstnanců?
V týdnu jsme navštívili nošovickou továrnu automobilky Hyundai, abychom se seznámili s omlazeným modelem i30 a nahlédli pod pokličku výroby. K tomu se váže i několik zajímavých číselných faktů.
Jak jsem avizoval v předchozím článku, nošovickou továrnu jsem nenavštívil poprvé. Úvodní dostaveníčko jsme si tu s kolegy dali na jaře roku 2018, tehdy jsem se podrobně seznamoval s fungováním společnosti a samotnou výrobou, zatímco Machi měl příležitost vyzkoušet hot hatche i30 N a i30 N Performance. Tentokrát jsme ve výrobě ruku k dílu nepřiložili a ani se nejezdilo, zato tu na nás čekala trojice omlazených i30 ve všech karosářských verzích - hatchback, fastback a kombík.
V rámci návštěvy jsme se dozvěděli také několik číselných zajímavostí. Některé známe už delší dobu, jiné jsou pro nás novinkou. Které milníky z téměř dvanáctileté historie závodu HMMC (Hyundai Motor Manufacturing Czech) stojí za zmínku?
- HMMC je jediný závod Hyundai v Evropské unii
- Výroba odstartovala v listopadu 2008
- Továrna zaměstnává 3300 lidí a dalších 8700 v rámci přímých subdodavatelů v MSK. Celkem je to tedy 12.000 pracovních míst
- HMMC je 7. největším plátcem korporátní daně v ČR
- Denně se tu vyrobí 1400 vozidel, ročně pak přes 300.000 kusů
- Od obnovy výroby po pandemii koronaviru se zatím jede na dvě směny ze tří
- V roce 2019 vyrobil závod 309.500 vozidel. Suverénně nejvíce Tucsonů (215.344 ks)
- Nejvíce aut zamířilo loni do Německa (49.175 ks), Velké Británie (34.485 ks) a Španělska (23.893 ks)
- Celkem fabrika exportuje do 70 zemí na pěti kontinentech
- V květnu 2019 slavil závod 3 miliony vyrobených vozů. O pět měsíců později miliontý Tucson
- První i30 opustila výrobní linku 3. 11. 2008, dodnes se vyrobilo přes 1.170.000 těchto vozů
- Na lince model i30 urazí 7,6 km, dalších 3,3 km ujede na testovacím okruhu
- Výroba jedné i30 trvá 18,5 hodiny. Nejvíc času stráví v lakovně - 8,5 hodiny
- Výroba omlazené i30 odstartovala 25. 5., 15. 6. se pak přidala verze N Line
- Mezi českými zákazníky je největší zájem o kombi, které volí 65,3 % z nich
- Hyundai i30 je u nás nejprodávanějším modelem v soukromém C segmentu
- Rovných 95 % i30 N objednávají zákazníci ve verzi Performance
- U ostrého vozu dají 2/3 kupců přednost karoserii fastback
