Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nošovický závod Hyundai v číslech: Za jak dlouho vyrobí jedno auto a kolik má zaměstnanců?

Hyundai i30
Hyundai i30
Hyundai i30
Hyundai i30
47 Fotogalerie
Diskuze (0)

V týdnu jsme navštívili nošovickou továrnu automobilky Hyundai, abychom se seznámili s omlazeným modelem i30 a nahlédli pod pokličku výroby. K tomu se váže i několik zajímavých číselných faktů.

Jak jsem avizoval v předchozím článku, nošovickou továrnu jsem nenavštívil poprvé. Úvodní dostaveníčko jsme si tu s kolegy dali na jaře roku 2018, tehdy jsem se podrobně seznamoval s fungováním společnosti a samotnou výrobou, zatímco Machi měl příležitost vyzkoušet hot hatche i30 N a i30 N Performance. Tentokrát jsme ve výrobě ruku k dílu nepřiložili a ani se nejezdilo, zato tu na nás čekala trojice omlazených i30 ve všech karosářských verzích - hatchback, fastback a kombík.

V rámci návštěvy jsme se dozvěděli také několik číselných zajímavostí. Některé známe už delší dobu, jiné jsou pro nás novinkou. Které milníky z téměř dvanáctileté historie závodu HMMC (Hyundai Motor Manufacturing Czech) stojí za zmínku?

  • HMMC je jediný závod Hyundai v Evropské unii
  • Výroba odstartovala v listopadu 2008
  • Továrna zaměstnává 3300 lidí a dalších 8700 v rámci přímých subdodavatelů v MSK. Celkem je to tedy 12.000 pracovních míst
  • HMMC je 7. největším plátcem korporátní daně v ČR
  • Denně se tu vyrobí 1400 vozidel, ročně pak přes 300.000 kusů
  • Od obnovy výroby po pandemii koronaviru se zatím jede na dvě směny ze tří
  • V roce 2019 vyrobil závod 309.500 vozidel. Suverénně nejvíce Tucsonů (215.344 ks)
  • Nejvíce aut zamířilo loni do Německa (49.175 ks), Velké Británie (34.485 ks) a Španělska (23.893 ks)
  • Celkem fabrika exportuje do 70 zemí na pěti kontinentech
  • V květnu 2019 slavil závod 3 miliony vyrobených vozů. O pět měsíců později miliontý Tucson
  • První i30 opustila výrobní linku 3. 11. 2008, dodnes se vyrobilo přes 1.170.000 těchto vozů
  • Na lince model i30 urazí 7,6 km, dalších 3,3 km ujede na testovacím okruhu
  • Výroba jedné i30 trvá 18,5 hodiny. Nejvíc času stráví v lakovně - 8,5 hodiny
  • Výroba omlazené i30 odstartovala 25. 5., 15. 6. se pak přidala verze N Line
  • Mezi českými zákazníky je největší zájem o kombi, které volí 65,3 % z nich
  • Hyundai i30 je u nás nejprodávanějším modelem v soukromém C segmentu
  • Rovných 95 % i30 N objednávají zákazníci ve verzi Performance
  • U ostrého vozu dají 2/3 kupců přednost karoserii fastback

Video placeholder
Hyundai i30 N • Zdroj: auto.cz

Začít diskuzi