Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Astra se bude vyrábět v Německu, Británii, Polsku a ve Švédsku

Dan Vořechovský
Diskuze (1)
Koncern General Motors se snaží vrátit do černých čísel a v restrukturalizaci pokračuje i ve svých evropských závodech. Velké změny čekají výrobu modelu Astra.

V rámci nového kola úspor se General Motors znovu zaměřil i na své evropské závody a „odnese“ to především automobilka Opel. V továrně německé automobilky v belgických Antverpách se provoz ještě v tomto roce o jednu směnu sníží, což znamená propuštění zhruba 1 400 pracovníků. V Antverpách je dnes zaměstnáno 4 500 pracovníků, kteří vyrábějí čtyři verze modelu Astra (tří a pětidveřový hatchback, kombi a kupé-kabriolet). O snížení počtu zaměstnanců se uvažuje také v továrně v Bochumi, kde by mělo o práci přijít zhruba 1 700 zaměstnanců. Výroba automobilů v Bochumi bude navíc od roku 2010 omezena na 15 hodin denně (dnes celodenní provoz). V tuto chvíli zaměstnává koncern GM ve svých evropských továrnách 62 500 pracovníků, což znamená oproti stavu v roce 2005 pokles o 12 tisíc pracovních míst. V následujících letech by chtěla automobilka Opel ušetřit na nákladech dalších 450 milionů Eur. Odboráři již souhlasili s úsporami v rozsahu 290 milionů Eur.

Společnost GM Europe dále oznámila, že kompaktní modely Astra se začnou od roku 2010 vyrábět ve čtyřech evropských továrnách. Půjde o závody v německé Bochumi, polských Gliwicích, anglickém Ellesmere Port a švédském Trollhättanu. Do těchto výrobních lokalit hodlá koncern investovat 3,1 miliardy Eur. V důsledku investic se očekává nárůst produktivity o 30 %. Koncern plánuje, že v následujících letech zvýší výrobu kompaktních modelů z loňských 535 tisíc kusů na 750 tisíc kusů.

Přestože se kompaktní modely Astra v Antverpách přestanou vyrábět, závod uzavřen nebude a projde naopak vylepšením. V budoucnu by se zde měly vyrábět automobily jiných koncernových značek, přičemž nejčastěji se hovoří o vozech Chevrolet. Odbory budou s vedením GM Europe dále jednat o budoucnosti všech evropských závodů amerického koncernu, přičemž mají jeden zásadní požadavek: chtějí záruku, že bude ve všech koncernových evropských továrnách zachován provoz až do roku 2016.

Dan Vořechovský
Diskuze (1)