Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Astra se podívá za moře

Ladislav Čermák
Diskuze (13)
Evropský model segmentu B se od roku 2007 dostane na americký trh pod značkou Saturn

Podle magazínu AutomobilWoche vymysleli manažeři problémy zmítaného koncernu GM novou strategii - skomírající umělou značku Saturn, vytvořenou v roce 1985 jako zbraň proti raketově rostoucím evropským importům, oživit paradoxně právě pořádnou dávkou krve ze starého kontinentu. Podle věrohodných neoficiálních informací se totiž chystá vstup dalšího evropského kompaktu na severoamerickou půdu. Úspěchy Golfu a evropského Focusu dodaly šéfům GM kuráž a výběr čtyřapůlmetrových Evropanů v Americe se od roku 2007 rozroste o Saturn Astra.

Atraktivně tvarovaný hatchback s aurou lepšího evropského zboží by mohl být šancí pro neúspěšnou koncernovou značku, jejíchž modelů se v roce 2005 prodalo pouhých 213.700 jednotek. Další Opely se na americký trh nepodívají; Corsa a Meriva jsou pro Američany přeci jen trochu malé a Vectra by zase kanibalizovala velmi blízký model Saturn Aura.

Pro Evropany to nebude poslední překvapení - koncernové hejbání škatulat se dotkne i příštích generací Saabu 9-3 a 9-5. Jejich výroba se s typicky americkou preferencí flexibility před tradicemi kompletně přestěhuje ze švédského Trollhättanu na výrobní linky v porýnském Rüsselsheimu

Ladislav Čermák
Diskuze (13)