Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Kia EV9 do detailu. Prohlédněte si korejskou vlajkovou loď na nových fotkách

Ondřej Mára
Diskuze (15)

Nový vlajkový model značky Kia pokračuje v odhalování. Jak se vám líbí na nových fotografiích?

Premiéra čistě elektrického SUV model Kia EV9, který se nově stává vlajkovým modelem jihokorejské značky, už sice proběhla během března, teprve v květnu se však vůz oficiálně představil v evropské premiéře na akci Kia Brand Summit, kde zazněly další zajímavé informace o této novince.

Čistě elektrické a velké SUV

Připomeňme, že SUV Kia EV9 stojí na čistě elektrické platformě E-GMP, měří 5010 mm na délku, 1980 mm na šířku a 1750 mm na výšku. Rozvor má délku 3100 mm, díky čemuž může vůz nabídnout spoustu místa v kabině.

Výrazný exteriér vozu byl inspirován designovou filozofií „Spojené protiklady“, jejíž harmonie má vycházet z kontrastních kvalit přírody, modernosti a technologie. Vůz zaujme svislými předními LED světlomety, zapuštěnými klikami dveří nebo jedinečnou grafikou zadních LED světel. V podbězích mohou být kola o průměru 19 až 21 palců.

Video se připravuje ...

V Evropě bude vůz nabízen v pěti lesklých odstínech: perleťová bílá Snow, perleťová černá Aurora, červená Flare, šedá Pebble a zelená Iceberg. Pro model EV9 Baseline bude dostupná stříbrná Ivory v lesklém nebo matném provedení, pro výbavovou linii GT-line pak zákazníci dostanou k dispozici i odstín modrá Ocean v matné nebo lesklé barvě.

7 míst k sezení ve standardu

Kabina se třemi řadami sedadel nabízí standardně sedm míst k sezení, tedy se třemi sedadly ve dvou zadních řadách. Volitelně je však možné získat verzi se šesti sedadly, kdy jsou v prostřední řadě pouze dvě sedačky. Ty lze při zastavení vozu otočit o 180 stupňů, čímž v kabině vznikne příjemný salonek. Na delší cestě pak přijde vhod jejich komfortní funkce s možností sklopení opěráku a opěrkou pro nohy.

Uspořádání kabiny je minimalistické, působí ale moderně. Volant je vybaven podsvíceným logem značky a tradiční vnější zrcátka mohou být nahrazena kamerami, které přenáší obraz na displeje umístěné na předních dveřích. Nová funkce by tak měla poskytnout ještě lepší zorné pole a přispět k vyšší bezpečnosti.

Moderní výbava a eko materiály

Dominantou palubní desky je trojitý panoramatický displej s 12,3palcovým přístrojovým štítem, 5,1“ panelem klimatizace a 12,3“ displejem multimediálního systému AVNT. Součástí středového panelu je také bezdrátová nabíječka telefonu a modul s USB portem a nabíječkou. Další USB porty jsou k dispozici ve druhé i třetí řadě sedadel. Nechybí ambientní osvětlení kabiny, skrytá podsvícená tlačítka a v nabídce je i několik barevných schémat pro interiér.

Důraz značky na udržitelnost pak podtrhuje také volba materiálů v kabině. Kia EV9 nabízí například alternativu k přírodní kůži z polyuretanu (PU), který vychází z přírodních složek. Nechybí komponenty z recyklovaného polyethylentereftalátu (PET) a termoplastického olefinu (TPO), které jsou součástí přístrojové desky a obkladů dveří i sloupků.

Z recyklovaných produktů jsou vyráběny také ozdobné obklady kabiny EV9, zatímco látkové čalounění a koberce jsou vyráběny z recyklovaného PET materiálu a recyklovaných rybářských sítí. K výrobě příze a plsti po celém vozidle se ze 100 procent používá recyklovaný PET materiál, na spínačích a obkladech se používá bio lak a ozdobné obložení je chráněno laky bez obsahu BTX.

Video se připravuje ...

Délka 5100 mm v kombinaci s rozvorem 3100 mm a plochou elektrickou platformou E-GMP je zárukou spousty prostoru, což potvrzují i parametry zavazadelníků. Zadní kufr nabízí 728 litrů při obsazení 4/5 cestujícími, respektive 333 litrů v uspořádání se 6/7 nesklopenými sedadly. Pod přední kapotou je tzv. frunk, který má u zadokolky objem 90 litrů, zatímco u čtyřkolky 52 litrů.

Pohon zadních, nebo všech kol

Vůz bude vždy osazen akumulátorem o kapacitě 99,7 kWh, postaveným na čtvrté generaci akumulátorové technologie Kia. Verze s pohonem zadních kol je vybavena elektromotorem o výkonu 149 kW s nejvyšším točivým momentem 350 Nm. Z 0 na 100 km/h tak zrychlí za 9,4 sekundy, uhání až 185 km/h a dojezd by měl dosahovat až 541 km dle WLTP.

Verze s pohonem všech kol používá dvojici elektromotorů o výkonu 141 kW s nejvyšším točivým momentem 200 Nm vpředu a 350 Nm vzadu. Z 0 na 100 km/h vůz zrychlí již za 6 sekund a maximální rychlost je až 200 km/h, dojezd se ale zkracuje na 497 km (dle WLTP).

Ultra rychlé dobíjení

Kia EV9 ovšem podporuje ultra rychlou technologii 800V dobíjení, díky čemuž nabídne zadokolka již po 15 minutách dobíjení dojezd delší až o 239 kilometrů, u čtyřkolky se bavíme o cca 219 kilometrech. Vůz navíc podporuje technologie V2L, V2B/H a V2G, takže může napájet spotřebič, dům či domácnost nebo vracet energii do sítě. Tyto technologie ale budou v Evropě uváděny postupně.

Funkce plánování tras Kia EV Route Planner zákazníkům umožní plánování trasy podle dostupných nabíjecích míst. Pokud vůz pozná, že aktuální dojezd nestačí, automaticky doporučí jinou nabíječku. Značka doufá, že tato funkce zbaví zákazníky obav z krátkého dojezdu. Za nízkých teplot pak vůz dokáže baterii předehřát, aby urychlil nabíjení.

Nový model se může pochlubit také prémiovým audio-systémem Meridian se 14 reproduktory, možností dokupování nových funkcí prostřednictvím obchodu Kia Connect, bezdrátovými aktualizacemi nebo řadou asistentů pro bezpečnější cestování i snazší parkování.

Video se připravuje ...

Autonomní jízda 3. úrovně

Kia EV9 tak bude jako první model značky disponovat schopností autonomní jízdy třetí úrovně (Highway Drving Pilot) pro jízdu na dálnicích bez nutnosti držet ruce na volantu. Zprvu však bude tato funkce dostupná pouze v Německu. Chybět ale nebude ani asistent pro jízdu na dálnicích, kamerový systém usnadňující parkování i hlídající slepé úhly, systém rozpoznání značek, atd. Vůz také nabídne asistenta pro bezpečné vystupování, který umí zabránit vystoupení za nebezpečné situace.

Zajímavou technologickou funkcí bude i možnost uložit si digitální klíč od vozidla přímo do telefonu. Digitální klíč 2, fungující s podporou technologie UWB, bude možné sdílet se třemi dalšími uživateli. Každému přitom bude možné nastavit dostupné funkce i časové omezení platnosti klíče.

Ondřej Mára
Diskuze (15)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
2. 6. 2023 09:35
Krásnej Moskvič
to designovali stejní čínani? :-) :-) :-) :-) :-) :-)
1. 6. 2023 20:54
Re: Krabicový hnus
Ten albinsky předek už je jen taková třešnička na dortu hnusu.
1. 6. 2023 20:40
Re: 5,1 m dlouhá...
Ale to píšeš o celkom inej problematike.
1. 6. 2023 18:42
Sedadla
Pane Máro, prosím přepočítejte si znovu počet sedadel v obou možných konfiguracích. S velkou pravděpodobností nakonec přeci jen dospějete k jiným číslům, než nyní v textu uvádíte.
1. 6. 2023 18:21
Re: Krabicový hnus
No blbě to nevypadá, až na ten prázdný předek, to je vážně bída :no: