Nová generace MG4 do Evropy nepřijde. Místo toho dostaneme modernizaci té stávající
Představení nové generace už po třech letech od uvedení té předchozí je nečekané, v Číně ale fungují i takto. Druhá generace MG4 nicméně tak rychle současnou na našem trhu nenahradí, místo toho se doladí ta první.
Před pár dny se ukázala druhá generace elektrického MG4, jen tři roky po uvedení té první. MG o novince mluví jako o globálním modelu, očekávali jsme tedy nahrazení současného vozu i u nás. Na to však zatím nedojde, místo toho se koncem roku se naše evropské MG4 dočká modernizace. Potvrdilo to britské zastoupení MG pro tamní trh, my ale máme podobné informace i od českého.
Současná čtyřka má rozhodně co napravovat, protože i tři roky po uvedení pořád působí jako nedodělaný prototyp. Zejména software se nijak zásadně nezlepšil a ani přes instalaci updatů například nedokáže spolehlivě topit v kabině. Kritizovaná je i kvalita materiálů v interiéru, rychlé propadání sedaček, nebo prostor pro mobil, který jej ale neudrží v prudší zatáčce.
Inspirací by mohlo být také nové MG S5 EV, které je právě uváděno do Evropy a které stojí na stejném základě Nebula - právě kvalita interiéru má být jednou z priorit. Krom toho by měly přijít větší obrazovky, zejména ta prostřední je v současné čtyřce až komicky malá. Objeví se také nový systém ADAS, tedy povinné asistenty a funkce autonomní jízdy. Na S5 EV už se objevil také nový systém rychlého vypínání povinných asistentů, který se inspiroval u Renaultu.
Na druhou stranu, proti nudnému oblému designu novinky se ostřeji tvarovaná první generace lépe odlišuje od konkurence. Druhá generace je zcela nový model, který rozměrově trochu vyrostl a má jinou techniku. Zatím tedy víme, že bude začínat s elektromotorem o výkonu 120 kW. Maximální rychlost je stále 160 km/h, novinka se zdá být lehčí, místo současných 1.641 kg základní verze váží jen 1.485 kg.
