Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová generace paliv se stoprocentním čisticím účinkem: Novinka je v Česku

Svět motorů
Diskuze (30)

Prémiová paliva mohou Češi do svých vozů tankovat už téměř čtvrt století. Ta vůbec první na našem trhu byla motoristům dostupná na čerpacích stanicích Shell v roce 1999. V současnosti, o 24 let později, přichází nová generace dosud nejúčinnějších paliv, která kdy tato značka uvedla na trh. 100% čistí klíčové části motoru od usazenin a tím plně omlazuje jeho výkon. Co a kdy se začne dít s motorovými útrobami, když jim dopřejete tuto novinku?

Shell má přes sto let zkušeností s vývojem paliv. „Počátek se datuje od roku 1907, kdy tato společnost představila palivo pod označením Shell Spirit. Nová a vylepšená paliva Shell V-Power jsou součástí tohoto inovačního procesu a odrážejí aktuální potřeby zákazníků a jejich vozidel,“ říká Jan Čapský, ředitel provozu čerpacích stanic Shell v České republice a na Slovensku.

Vývoj paliv je podle něj nepřetržitý proces. „Jedna etapa trvá přibližně deset let, z toho samotné testy pět. Každá nová generace paliv musí zohledňovat i požadavky staršího vozového parku,“ upozorňuje Jan Čapský.

V čem se konkrétně zlepšily vlastnosti Shell V-Power? „Vývoj nové generace byl veden především potřebami nových motorů, které jsou menší a palivo je v nich vystaveno vyšším tlakům a teplotám než v minulosti. Za těchto podmínek je důležité zajistit co nejdokonalejší spalování, aby se na klíčových částech motoru a palivového systému netvořily karbonové usazeniny. Mikroskopické usazeniny způsobují, že klíčové části motoru nepracují optimálně, a ve výsledku motor nedosahuje požadovaného výkonu, případně se zvyšuje spotřeba paliva nebo emise způsobené provozem,“ vysvětluje Jan Čapský.

Při vývoji nové generace se výzkumníci zaměřili především na to, aby palivo dokázalo 100% vyčistit klíčové části motoru od karbonových usazenin. Nové palivo udržuje klíčové části motoru během provozu čisté a plně omlazuje výkon motoru.

K čemu je to dobré? Jednoduše řečeno jsou dnešní motory menší, a proto jsou náchylnější k mikroskopickému znečištění jednotlivých dílů. Pokud problém neřešíte, usazeniny se vrství a snižuje se účinnost spalování a výkon motoru a zároveň se zvyšuje spotřeba paliva a emise z jízdy. „Dnešní paliva jsou vysoce komplexní látky. I ta běžná zajišťují v palivovém traktu kromě spalování také promazávání a chlazení klíčových částí. Nová generace paliv Shell V-Power výrazně posouvá vybrané parametry a dokáže již po prvním natankování nastartovat proces, který zajistí vyčištění klíčových částí motoru od karbonových usazenin,“ slibuje Jan Čapský.

Pokud se tedy ptáte, kdy se projeví účinek nového paliva nebo kolikrát musím natankovat, aby se motor vyčistil, odpověď je zřejmá. „Účinek se spustí při každém natankování. Při každé jízdě potom tato paliva působí na klíčové části motoru a dokážou je 100% vyčistit. Doba, za kterou je motor zcela zbaven karbonových usazenin, závisí na stavu motoru, stylu jízdy a četnosti tankování Shell V-Power,“ uzavírá Jan Čapský.

Víte, že…

… Shell je největším světovým prodejcem produktů pro mobilitu? Více než 46.000 čerpacích stanic každý den navštíví přibližně třicet milionů zákazníků.

Důvěra od Ferrari

Shell a Scuderia Ferrari – v čem spočívá spolupráce mezi těmito dvěma společnostmi? Pro Shell je velmi důležitou součástí vývoje a testování paliv. Díky technologickému partnerství s týmem Scuderia Ferrari, které začalo už v padesátých letech minulého století, může společnost Shell testovat paliva v extrémních podmínkách motorsportu. Díky tomu obsahují závodní paliva pro monoposty a paliva Shell V-Power Racing 100 dostupná na čerpacích stanicích Shell až 99 % stejných sloučenin. Kromě toho je Shell V-Power jediným palivem, které Scuderia Ferrari používá. Je to také palivo, které doporučuje BMW pro své vozy řady M, a jediné prémiové palivo, které doporučuje Ducati pro své motocykly.

Více na: www.shell.cz, #stopusazeninam, stopusazeninam.cz

Svět motorů
Diskuze (30)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
11. 10. 2023 14:30
Re: Nee, to není reklama.
Zhmotnuji tmu :-)
Avatar - Barrichello
11. 10. 2023 14:22
Re: TSI
Tak tak, když si tam sám naleješ VIF, SONAX či STP, máš to lepší jak celý předražený benzíny od MOL, OMV, SHELL a Benzina Orlen.

Tam ještě nepřišli na to, že benzín už zlevnuje a je k mání za 36,90 a vesele prodávaj obyč. 95 stále za 41,50. Marže 4,60 na litru je celkem brutál :-) :-) :-)
Avatar - Barrichello
11. 10. 2023 14:20
Re: Do klasického MPI
No 10, max 15, víc nikdo z mechaniků co zam osobně ani z těch intenetových nikdy nepodouručuje. U amerik a starých aut doporučuju těch 10 jako max hranici, kdo s tím jezdí extrémy typu drfity každej víkned nebo naopak denně někam 6km sem a 6 km zpět, tak to naopak doporučuju ještě zkrátit někde na 5-7 tis km
10. 10. 2023 12:30
Re: Do klasického MPI
Po 10 tis mi přijde zbytečně brzy, ale spíš než měnit po 10 tis bych napsal NEMĚNIT TAK JAK DOPORUČUJE AUTORIZOVANÝ SERVIS!!!
Pokud někdo dá na jejich nekompetentní rady a hobluje v TSI motoru olej 2 roky, tak udělá z motoru mrzáka velice rychle.
10. 10. 2023 12:27
Re: TSI
Myslím si že stejného efektu by si dosáhl používáním VIF. Mám s ním dobrou zkušenost na TSI motoru. Ale jak se píše výše. Zakarbonovaný sání mezi klapkou a motorem to stejně nevyčistí.